Με αφορμή και τηχθεσινή καταδίκη του άλλοτε ισχυρού άντρα του Hollywood Harvey Weinstein το ζήτημα επανέρχεται.Να σημειωθεί εδώ ότι το ανώτατο δικαστήριο της Νέας Υόρκης μετά από πέντε ημέρες διασκέψεων κατέληξε τελικά σε ετυμηγορία για τον Χάρβεϊ Γουάινστιν, ο οποίος τελικάκαταδικάστηκε για σεξουαλική επίθεση σε πρώτο βαθμό και για βιασμό σε τρίτο βαθμό για δυο υποθέσεις. Για τον βιασμό το2013 της ηθοποιού Τζέσικα Μαν και τον εξαναγκασμό σε πεολειχία της πρώην βοηθού παραγωγής Μίριαμ Χάλεϊ, το 2006 και έρχεται αντιμέτωπος με ποινή φυλάκισης 25 ετών.Ο 67χρονος παραγωγός εξακολουθεί να βρίσκεται αντιμέτωπος και με άλλη δίκη για βιασμό και σεξουαλική παρενόχληση δυο γυναικών το 2013, αυτή τη φορά στο Λος Άντζελες.

Μπορεί λοιπόν το κίνημα #ΜεΤοο με βάση και τα παραπάνω δεδομένα να έφερε κάποιες αλλαγές στη βιομηχανία του σινεμά για ίση εκπροσώπηση και ίσες αμοιβές, αλλάοι περισσότεροι στο Hollywood συνεχίζουν να μιλούν για κινηματογραφικό αποκλεισμό. Οι ευκαιρίες και τα βραβεία είναι για λίγους και κατά προτίμηση για λευκούς άντρες.
Μετά το σκάνδαλο του 2017 με πρωταγωνιστή τον Harvey Weinstein το 2017, star μεγάλου και μικρού βεληνεκούς άρχισαν να καταγγέλλουν δημόσια περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης, όπως η Taylor Swift και η Lily Allen που μίλησαν ανοιχτά για τις προσωπικές τους εμπειρίες σεξουαλικής παρενόχλησης. Εκτός όμως από το θέμα του σεξισμού έπεσαν κι άλλα ζητήματα στο τραπέζι, όπως η ίσηαμοιβή αλλά και ισότιμη εκπροσώπηση των δύο φύλων στη βιομηχανία του κινηματογράφου.

Δύο χρόνια λοιπόν μετά η απάντηση στο ερώτημα εάν έχει κάτι ουσιαστικάέχει αλλάξει είναι ναι. Μια πρόσφατη έρευνα του κέντρου Μελέτης για τις γυναίκες στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο του πανεπιστημίου του Σαν Ντιέγκο έδειξε ότι ο αριθμός των ταινιών στις οποίες πρωταγωνίστησαν γυναίκες το 2019 αυξήθηκε κατά 40% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Το θέμα είναι ότι το 68% των γυναικών ήταν λεύκες… Μήπως τελικά όλες αυτές οι αντιδράσεις που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια αφορούσαν μόνο μία συγκεκριμένη μερίδα λευκών ηθοποιών; Τα φετινά βραβεία το σινεμά ήταν μία ενδεικτική εικόνα της κατάστασης που θυμίζει κινηματογραφικό αποκλεισμό. Οι τρεις ταινίες με τις περισσότερες υποψηφιότητες στα Όσκαρ, «Κάποτε στο Hollywood» «ο Ιρλανδός» και «Τζόκερ» αφορούσαν λευκούς άνδρες,η δε μεγάλη απούσαείναι η σκηνοθέτιςτων Μικρών ΚυριώνGreta Gerwig η οποία έφτιαξε μία ταινία ποίημα στη γυναικεία ανεξαρτησία, στην αλληλεγγύη, την αγάπη και τη χειραφέτηση αλλά δεν μπόρεσε να πείσει τις επιτροπές ότι αξίζει ένα βραβείο.

«Νομίζω ότι το κίνημα#ΜεΤοο άλλαξε πολλά άλλα όπως συμβαίνει με διάφορα hashtag κινήματα, το πρόβλημα είναι ότι μόλις δημιουργείται οι άνθρωποι το παίρνουν ως δεδομένο και στην πραγματικότητα δεν αλλάζουν και πολλά. Το σίγουρο είναι ότι είναι σε εξέλιξη» δήλωσε η Cara Delevingne όταν ρωτήθηκε για την επόμενη μέρα του κινήματοςαπό το πρακτορείο Reuters. Σε παρόμοια ερώτησηο Brad Pitt δήλωσε ότι λειτουργούμε σαν εκκρεμές και τη μία στιγμή ταλαντευόμαστε και φτάνουμε πολύ μακριά, μετά βρίσκουμε ένα σημείο ισορροπίας και ύστερα πάμε πάλι πίσω…

Ήδη τον τελευταίο καιρό γίνεται μεγάλη συζήτηση γύρω από τρεις ταινίες με δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες τις Μικρές Κυρίες τα Αρπακτικά Πτηνά και η Φαντασμαγορική Χειραφέτηση της Harley Quinnμε πρωταγωνίστρια την Margot Robbie αλλά και τη Βόμβα μία ταινία βασισμένη στο πραγματικό σκάνδαλο σεξουαλικής παρενόχλησης που συνέβη στο τηλεοπτικό δίκτυο Fox,την ίδια στιγμή που θεσμοί κοινής αποδοχής όπως τα Oscar και τα βραβεία BAFTAγυρνάνε την πλάτη τόσο στις γυναίκες όσο και στους μη λευκούςκαλλιτέχνες.

Στην Ελλάδα τα πράγματα είναι παρόμοια. Από τη μίαανοίγουμε ξανά το θέμα των εκτρώσεων και την επομένη διορίζουμεστο ανώτατο αξίωμα της χώρας μία γυναίκα! Ένα βήμα μπροστά και δύο πίσω δηλαδή… Οι αδικίες εις βάρος των γυναικών και όχι μόνο συνεχίζονται, μέχρι κάποια στιγμήη κοινωνία να πηγαίνει μόνο βήματα εμπρός και όχι πίσω.