Τις περισσότερες φορές η αυξομείωση του βάρους σας μπορεί να είναι απόλυτα φυσιολογική και να οφείλετε στην αύξηση της ημερήσιας ποσότητας θερμίδων που καταναλώνετε. Εάν όμως ο αριθμός των κιλών είναι μεγάλος καλό θα ήταν να παρατηρήσετε πιο προσεκτικά τον οργανισμό σαςγια να δείτε εάνταυτόχρονα συντρέχουν και άλλοι λόγοι, όπως πεσμένη ενέργεια, ορμονικές διαταραχές κλπ.

Συγκεντρώσαμε λοιπόν μερικούς από τους λόγους που μπορεί να αγνοούσατε ότι συμβάλλουν στην απόκτηση βάρους,ώστε να τους εντοπίσετε και να τους καταπολεμήσετε.

Ύπαρξη φλεγμονής

Μια φλεγμονή μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στην υγεία μας. Υπάρχουν δύο τρόποι με τουςοποίους το σώμα μπορεί να νοσεί: Η χρόνια φλεγμονή που συναντάται όταν το σώμα κατακρατάτοξίνες ή λιπώδη κύτταρα. Αντίστοιχα, οξεία φλεγμονή προκύπτει όταν το σώμα μας προσπαθεί να επισκευάσει κάποια βλάβη και ο οργανισμός παράγει ένα κύμα ανοσολογικών αποκρίσεων, όπως τα λευκά αιμοσφαίρια. Αυτή η διαδικασίασυμβάλει στην εμφάνισηπρηξίματος και κατακράτησης, που ουσιαστικά είναι ο τρόπος του σώματός να σας πει, ότι χρειάζεται προσοχή και φροντίδα.

Τι μπορείτε να κάνετε:Προσθέστεφρέσκα λαχανικά και φρούτα στη διατροφή σας,ξεκινώντας από το πρωί. Όταν ξεκινάτε την ημέρα σας εισάγονταςφυσικές τροφέςστον οργανισμόσας, κάνετε καλύτερες επιλογές όταν πρόκειται και για άλλα γεύματα. Ένααγαπημένο detox smoothie μπορείνα περιλαμβάνει ανανά, σπανάκι, μήλο και νερό καρύδας. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε κάποιο superfood της αρεσκείας σας,όπως κακάο σε σκόνη, maca ήκουρκουμά. Και φυσικά να κόψετε τη ζάχαρη και να πίνετε πολύ νερό!

Comfort foodήσυναισθηματική κατανάλωση τροφών και ποτού

Όλοι σχεδόν οι ενήλικες έχουν περάσει περιόδουςευτυχίας ή θλίψης, όπου καταναλώνουν περισσότερο φαγητόή ποτό από ότι χρειάζεται. Μετά από μια τέτοια κατάσταση ξαφνικής κατανάλωσης φαγητού και ποτού, το σώμα σας μπορεί να βρεθεί σε κατάσταση σοκ. Βεβαιωθείτε λοιπόν, ότι ακόμη και σε δύσκολες ή πολύ χαλαρές περιόδους δίνετε στο σώμα σας την (σωστή) τροφή που χρειάζεται.

Τι μπορείτε να κάνετε:Η κατανάλωση κάποιας τροφής που βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου σε περιόδους που τρώτε ή πίνετε παραπάνω μπορεί να βοηθήσει. Για να είστε σίγουροι ότι όλα βαίνουν καλώς, προτιμήστε να καταναλώσετε γιαούρτι και κεφίρ που θα σας βοηθήσει στην πέψη και θα σας κάνει να αισθανθείτε άμεσα καλύτερα. Επιπλέον, φροντίστε να ενυδατώνεστε συχνά, ιδιαίτερα μετά από υψηλή κατανάλωση αλκοόλ.

Έλλειψη Ύπνου

Η έλλειψη ύπνου είναι από τους κυριότερους λόγους που οι άνθρωποι πλέον παίρνουν βάρους. Φροντίστε να συνδυάζετε μια σωστή και ολοκληρωμένη διατροφή, μαζί με μια σωστή ρουτίνα ύπνου. Μπορεί να σας φαίνεται ακίνδυνο να μείνετε μελίγες ώρες ύπνου -ειδικά εάν έχετε ένα απαιτητικό πρόγραμμα-αυτό όμως επηρεάζειτις ορμόνες που ρυθμίζουν την πείνα, όπως την γκρελίνη, η οποία μας λέει πότε είναι ώρα να φάμε, αλλά και τη λεπτίνη, που μας λέει πότε είμαστε χορτάτοι.

Τι μπορείτε να κάνετε:Υιοθετήστε μια σωστή ρουτίνα ύπνου την οποία θα εφαρμόζετε τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας. Ο νυχτερινός σαςύπνος θα πρέπει να συμπληρώνει τις επτά έως οκτώ ώρες. Παρατηρείστε το, εφαρμόστε το και θα δείτε μεγάλη διαφορά.

Ορμονικές διαταραχές

Οι ορμονικές διαταραχές είναι ένας αρκετά συνηθισμένος λόγος, που παίρνουμεέξτρα κιλά, χωρίς να υπάρχουνάλλα εμφανή προβλήματα.Οι διαταραχές στις ορμόνες σας μπορεί να είναι το αποτέλεσμα έλλειψης ύπνου, άγχους, κάποιας μη διαγνωσμένης πάθησης, όπως PCOS ή θυρεοειδικών προβλημάτων ή ακόμη και παρενέργεια κάποιου φαρμάκου.

Τι μπορείτε να κάνετε:Ζητήστε από τον γιατρό σας να σας γράψει την εξέτασηπου μετρά τα επίπεδα των ορμονών. Με τα αποτελέσματα και ένα ραντεβού με τον κατάλληλο γιατρό και τον διατροφολόγο σας μπορείτε να προσαρμόστε τη διατροφή σας στα νέα δεδομένα.