Διόδια στην Κηφισιά: Σήμερα στο Περιφερειακό Συμβούλιο η γνωμοδότηση -Τι ισχύει για τη γέφυρα Βαρυμπόμπης
Να απορρίψει το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής την μελέτη για την τοποθέτηση διοδίων στη γέφυρα Βαρυπόμπης ζητούν οι Δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου επισημαίνοντας ότι τα έργα θα προκαλέσουν ανυπολόγιστες κυκλοφοριακές επιπτώσεις στις γύρω περιοχές ενώ θα επιβληθεί χρέωση σε αστικές μετακινήσεις.
Στο Συμβούλιο που συνεδριάζει σήμερα με τηλεδιάσκεψη έρχεται προς έγκριση το θέμα με τίτλο «Τροποποίηση των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων (ΚΥΑ 126119/8-2-2007) του τμήματος Μεταμόρφωση – Υλίκη του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ όπως τροποποιήθηκε, ανανεώθηκε και ισχύει ως προς τον σχεδιασμό, κατασκευή και λειτουργία του Α/Κ Βαρυμπόμπης με την προσθήκη των προσωρινών έργων στον κόμβο των οδών Ελαιών και Ερμιόνης, στην περιοχή Αδάμες του Δήμου Κηφισιάς». Πρακτικά, ζητείται η γνώμη της Περιφέρειας Αττικής για την Μελέτη του Υπουργείου Περιβάλλοντος ώστε μετά το Υπουργείο Υποδομών να ξεκινήσει το έργο.
Η τοποθέτηση διοδίων στο ύψος της Βαρυμπόμπης συνοδεύεται και από την κατεδάφιση της σημερινής γέφυρας που θα αντικατασταθεί από κυκλικό κόμβο (round about) ενώ φαίνεται πως μετά από αρκετές αλλαγές στον σχεδιασμό τα διόδια θα είναι πλευρικά και όχι ηλεκτρονικά. Στον δε κόμβο Κηφισιάς, αντί για την υπόγεια διάβαση που είχε αρχικά σχεδιαστεί, τελικά επελέγη η κατασκευή μιας γέφυρας που θα συνδέει την οδό Ιλισίων με το ρεύμα προς Αθήνα (σήμερα η κίνηση αυτή δεν είναι δυνατή).
Η υπόθεση των διοδίων συζητείται από το 2007, όταν με το Ν. 3555/2007, θεσμοθετήθηκε η τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, προκειμένου, να χρηματοδοτηθούν μεγάλα οδικά έργα σε άλλες περιοχές της χώρας. Η διαδικασία αδειοδότησης των συγκεκριμένων διοδίων ξεκίνησε το 2014 και τότε το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά ενώ διαδοχικοί υπουργοί Περιβάλλοντος αρνήθηκαν να υπογράψουν το έργο.
Οι Δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου έχουν επανειλημμένως χαρακτηρίσει άδικη την απόφαση του 2007 και προβλέπουν «τεράστιες επιπτώσεις περιβαλλοντικές, κυκλοφοριακές και οικονομικές για τους κατοίκους, τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες, και τους επισκέπτες των περιοχών μας».
Για το κόστος των διοδίων ακούγονται τιμές από 50 λεπτά έως 2.10 ευρώ αναλόγως το σημείο διέλευσης. Σημειώνεται επίσης ότι όσοι προσπαθήσουν να αποφύγουν την χρέωση στα διόδια της Βαρυμπόμπης θα μπαίνουν στον στενό παράλληλο δρόμο πριν τις Αφίδνες και θα φθάνουν έως την Κηφισιά δημιουργώντας τεράστια συμφόρηση μέσα σε αστικές περιοχές. Συγκεκριμένα, ο δήμος Κηφισιάς εκτιμά πως η κυκλοφορία θα αυξηθεί στο εσωτερικό οδικό δίκτυο από 160% έως 250%.
Στο πρόσφατο ψήφισμά του το δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς:
- Ζητά από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να απορρίψει την μελέτη, όπως παρομοίως έπραξε και στο παρελθόν και από τα αρμόδια Υπουργεία Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, καθώς και Περιβάλλοντος και Ενέργειας να μην την κυρώσουν.
- Αντιτίθεται για πολλοστή φορά, στην εγκατάσταση των διοδίων στους Α/Κ Βαρυμπόμπης – Αγ. Στεφάνου, που επαναφέρει η μελέτη - παρά τις σχετικές ανακοινώσεις, πρώην και νυν Υπουργού - και των έργων που συνοδεύουν αυτήν, αλλά και σε κάθε είδος και μορφή διοδίων στην περιοχή μας.
Δυο χρόνια η Εθνική οδός θα περνάει μέσα από τις γειτονιές της Κηφισιάς
Η προβλεπόμενη, από τη μελέτη, κατεδάφιση και ανακατασκευή της γέφυρας Βαρυμπόμπης θα πάρει τουλάχιστον για δύο έτη και θα αυξήσει τον κυκλοφοριακό φόρτο, τόσο στους δύο παραδρόμους δυτικό και ανατολικό της ΕΟ, όσο και στο εσωτερικό οδικό δίκτυο από 160% έως 250%! Ομοίως και ο προτεινόμενος κυκλικός κόμβος (round about) που προαναφέραμε στην Ελαιών/Ερμιόνης θα έχει δυσμενέστατες επιπτώσεις (κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές) στη συνοικία των Αδαμών, αφού διεισδύει στον αστικό ιστό κατά 500-600 μ.