Σύμφωνα με την ΟΑΣΑ, από την Τρίτη 9 Ιουνίου 2020 «θα πυκνώσουν ακόμη περισσότερο τα δρομολόγια των συρμών στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό». Στην ανακοίνωση του ΟΑΣΑ για το Μετρό τονίζεται ότι «οι συχνότητες δρομολογίων στη γραμμή 2 στα χρονικά διαστήματα από τις 07:00 έως τις 11:00 και από τις 13:30 έως τις 17:30 καθώς και στη γραμμή 3 στο χρονικό διάστημα από τις 07:00 έως τις 17:30 θα είναι ανά 4,5 λεπτά.» Να σημειωθεί ότι οι συχνότητες δρομολογίων στη Γραμμή 1 και στο δίκτυο του Τραμ θα παραμείνουν αμετάβλητες.

Από την προηγούμενη Δευτέρα εφαρμόστηκαν οι νέες τιμές των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μετά τη μείωση του ΦΠΑ. Στο πλαίσιο των πολλαπλών μέτρων στήριξης, ανακοινώθηκε ότι από την 1η Ιουνίου 2020 ο συντελεστής ΦΠΑ στα ΜΜΜ πέφτει στο 13% από 24%. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το κανονικό εισιτήριο του ΟΑΣΑ να πέσει στα 1,20 ευρώ (από 1,40). Στη Θεσσαλονίκη η τιμή του εισιτηρίου στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ θα είναι 90 λεπτά (από 1 ευρώ). Ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ στα εισιτήρια των ΜΜΜ θα παραμείνει σε ισχύ για πέντε μήνες, έως και την 31η Οκτωβρίου.

Στις αρχές Ιουλίου το μετρό σε Αγία Βαρβάρα – Κορυδαλλό – Νίκαια

Σε λειτουργία αναμένεται να τεθούν τον Ιούλιο οι σταθμοί του Μετρό με την επέκταση της Γραμμής 3, και πιο συγκεκριμένα με την παράδοση των σταθμών «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».

Όπως ανέφερε πριν λίγες μέρες στην ΕΡΤ ο Βαγγέλης Κολοβός, διευθυντής του έργου επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό, «προβλέπεται ότι θα εξυπηρετούνται περίπου 63.000 επιβάτες την ημέρα», ενώ όταν η επέκταση ολοκληρωθεί με τους επόμενους τρεις σταθμούς («Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο»), αυτός ο αριθμός αναμένεται πως θα φτάσει πάνω από 130.000 επιβάτες ημερησίως σε όλο το δίκτυο.

Σε όλους τους τρεις νέους σταθμούς έχει προβλεφθεί να υπάρχει φυσικός φωτισμός, «κάτι που βοηθά και την ψυχολογία του επιβάτη».

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια των ανασκαφών για τον σταθμό «Αγία Βαρβάρα» βρέθηκε αγωγός της ελληνιστικής εποχής υδραγωγείο, ο οποίος θα επανασυναρμολογηθεί και θα βρίσκεται στην είσοδο του σταθμού. «Ο αγωγός βρέθηκε σε εξαιρετική κατάσταση και είχε ακόμα νερό μέσα», ανέφερε ο κ. Κολοβός.

Το έργο σε αριθμούς

Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Αγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο», αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.

Το συμβατικό κατ’ αποκοπή τίμημα του έργου (συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων, απολογιστικών και αναθεώρησης) ανέρχεται στα 467.462,20 ευρώ.

Οι εργασίες στην επέκταση της Γραμμής 3 έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 83%. Στο τμήμα των τριών πρώτων σταθμών βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και οι αποκαταστάσεις επιφανείας.

Μετρό: Πυκνώνουν από Τρίτη τα δρομολόγια στις γραμμές 2 και 3

Πιο αναλυτικά, οι εργασίες πολιτικού μηχανικού (αρχιτεκτονικά, επιφάνειες, κ.λ.π.) έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% στο σύνολο της επέκτασης και κατά 99,5% στους σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».

Οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες στο σύνολο της επέκτασης έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 69%, ενώ οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» είναι έτοιμοι σε ποσοστό 95% (το υπολειπόμενο 5% αφορά κυρίως σε δοκιμές).

Εντός του Ιουνίου, προγραμματίζεται η διενέργεια της τελικής δοκιμαστικής λειτουργίας με συρμό, και μετά την ολοκλήρωσή της οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» θα είναι έτοιμοι για εμπορική λειτουργία στις αρχές Ιουλίου 2020.

Μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα γίνονται δοκιμές σε διάφορα συστήματα λειτουργίας του Μετρό (πυρανίχνευση, τηλεχειρισμός του συστήματος παροχής ισχύος έλξης, αερισμού, διανομής χαμηλής τάσης, κ.λ.π.).

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις