Ειδική αγωγή διορισμοί: Αυτοί είναι οι πίνακες για 4.500 θέσεις
Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τους οριστικούς πίνακες για την Ειδική Αγωγή. Σύμφωνα με την ανακοίνωση 3.459 κενές θέσεις (1.817 στην Πρωτοβάθμια και 1.642 στη Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση) θα καλυφθούν μέσω μόνιμου διορισμού εκπαιδευτικών από τους πίνακες των Προκηρύξεων 3ΕΑ/2019, 4ΕΑ/2019 και 5ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ.
Οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης και απορριπτέων των προκηρύξεων 3ΕΑ/2019 και 4ΕΑ/2019 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ, ανακοινώθηκαν σε συνέχεια της ανάρτησης των πινάκων των προκηρύξεων 1ΕΑ/2019 και 2ΕΑ/2019 το Φεβρουάριο 2020, βάσει των οποίων διορίστηκαν σε θέσεις μόνιμων μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού και της 5ΕΑ/2019, τα αποτελέσματα της οποίας αναρτήθηκαν το Μάιο 2020.
Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως από το βήμα της Βουλής δήλωσε: «Οι 4.500 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού ειδικής αγωγής είναι γεγονός. Σήμερα εκδόθηκαν από το ΑΣΕΠ οι οριστικοί πίνακες των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή. Ένα αίτημα δεκαετιών εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων γίνεται πραγματικότητα».
Όσον αφορά το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, η κα Κεραμέως είπε ότι «φιλοδοξία μας να βάζουμε τον πήχη ολοένα και ψηλότερα, να επενδύσουμε στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης γιατί αυτή είναι η Ελλάδα της δημιουργίας που θέλουμε να υπηρετήσουμε». Στη φράση αυτή περικλείεται, σύμφωνα με την ίδια, η φιλοσοφία του πολυνομοσχεδίου, το οποίο συζητείται σήμερα και ψηφίζεται αύριο από την Ολομέλεια της Βουλής.
https://www.youtube.com/watch?v=7561Q65gi4I
Το επόμενο διάστημα, μάλιστα, όπως η ίδια προανήγγειλε, θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, μετά από εκτενή διαβούλευση με όλους τους φορείς. «Η αξιολόγηση είναι μοναδική ευκαιρία για εμπέδωση της εμπιστοσύνης στο δημόσιο σχολείο», σημείωσε εξάλλου με νόημα. «Στη χώρα μας η αξιολόγηση έχει πολεμηθεί όσο λίγες μεταρρυθμίσεις και δυστυχώς εξακολουθεί να δυσφημίζεται ακόμα και σήμερα. Η συστηματική αξιολόγηση όλων των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την βελτίωση κάθε εκπαιδευτικού συστήματος. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τον εντοπισμό αναγκών και αδυναμιών που θέτουν τα ίδια τα σχολεία. Υπάρχουν πολλά φωτεινά παραδείγματα σχολείων και άοκνες προσπάθειες φωτισμένων εκπαιδευτικών με μεράκι και όραμα που η ανάδειξη τους μπορεί να συμβάλει καίρια στην αλλαγή του παραδείγματος στην δημόσια εκπαίδευση», προσέθεσε η Υπουργός Παιδείας.
Ειδική μνεία έκανε και για την εισαγωγή των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο: «Είναι παγκόσμια τάση η εκμάθηση ξένων γλωσσών να εισάγεται όλο και σε μικρότερες ηλικίες από τρεις χώρες στην Ευρώπη έχουμε φτάσει πλέον σε 14 χώρες το 2019 ανάμεσα σε άλλες στο Βέλγιο τη Βουλγαρία την Εσθονία την Πορτογαλία την Κύπρος την Φιλανδία την Μάλτα και άλλες», υπογράμμισε η Υπουργός Παιδείας και παράλληλα υπενθύμισε ότι τα περισσότερα ιδιωτικά νηπιαγωγεία έχουν εισάγει εδώ και χρόνια δραστηριότητες στην αγγλική. «Ακούσαμε σε αυτή την αίθουσα από την αξιωματική αντιπολίτευση ότι η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο κάποιο άλλο ειδικό, κρυμμένο συμφέρον εξυπηρετεί, ότι αποτελεί επιταγή των αμερικανικών πανεπιστημίων. Στις θεωρίες συνωμοσίας απαντάμε με στοιχεία, απαντάμε με έρευνες , απαντάμε με τις συστάσεις των διεθνών οργανισμών των οποίων η χώρα μας είναι μέλος. Ένα στόχο υπηρετούμε να δώσουμε περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας».
Φίλης: Οι μικροί μαθητές θα μπερδευτούν
Η εισαγωγή των αγγλικών στα νηπιαγωγεία θα δημιουργήσει προβλήματα στα παιδιά, τόνισε ο Νίκος Φίλης, μιλώντας στη Βουλή για το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση. «Όλοι οι φορείς, οι δάσκαλοι, οι νηπιαγωγοί, συγκροτημένα, με ισχυρότατη επιχειρηματολογία, σε αντίθεση με σας που δεν καταθέσατε ούτε ένα επιχείρημα, ήταν επικριτικοί απέναντι στη ρύθμιση», είπε ο Νίκος Φίλης στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
«Γιατί δεν τους ακούτε; Και αν δεν θέλετε να ακούσετε τους νηπιαγωγούς τους ίδιους, γιατί δεν ακούτε τους δασκάλους των νηπιαγωγών; Δεν τους θεωρείτε ειδικούς αυτούς, όπως άλλους ειδικούς που ισχυρίζεστε ότι ακούτε; Ομόφωνα οι πρόεδροι των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας επέκριναν την απόφασή σας και εξήγησαν τους σοβαρούς επιστημονικούς λόγους, για τους οποίους η ηλικία δεν κρίνεται κατάλληλη για εκμάθηση γλώσσας, ξένης προς την καθημερινότητά τους. Θα δημιουργήσει προβλήματα στα παιδιά», τόνισε ο πρώην υπουργός Παιδείας.
Ο Νίκος Φίλης αναφέρθηκε και στο επιχείρημα της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως ότι το ίδιο πράττουν 14 ευρωπαϊκές χώρες. «Ούτε η μισή αλήθεια δεν είναι αυτό. Είναι 14 χώρες μέσα σε 38, αλλά τι είδους χώρες; Μικρές κατά κύριο λόγο ή με συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες. Είναι για παράδειγμα χώρες που έχουν ισχυρές εθνικές μειονότητες, και αυτό που εφαρμόζουν είναι ότι τα παιδιά εξοικειώνονται στο νηπιαγωγείο με τη γλώσσα που ήδη ακούνε σπίτι τους αλλά δεν είναι η κύρια, η επίσημη γλώσσα της χώρας», είπε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.
«Έτσι στο Βέλγιο, στις περιοχές που μιλάνε γερμανικά και μόνο, τα παιδιά κάνουν και γερμανικά στο νηπιαγωγείο. Στην Ισπανία, κάνουν μαζί με ισπανικά τη γλώσσα που ομιλείται σε συγκεκριμένες περιφέρειες, όπως πχ. στη χώρα των Βάσκων. Στη Βουλγαρία, κάνουν τουρκικά εκεί που ζει η μειονότητα. Αυτονόητο. Το Λουξεμβούργο είναι ήδη πολυγλωσσική χώρα. Η Φινλανδία διδάσκει στα νηπιαγωγεία τη γλώσσα των προσφυγόπουλων, όπως κι εσείς θα έπρεπε να έχετε σκύψει πάνω από τα σχολεία στα οποία φοιτούν- ή δυστυχώς δεν φοιτούν, γιατί εκδιώχνονται αυτές τις μέρες ως κι από το σπίτι τους- τα προσφυγόπουλα. Συνεχίζω: Η Εσθονία έχει μεγάλη ρωσική μειονότητα. To Μαυροβούνιο έχει μόνο 45% Μαυροβούνιους. Σε τέτοιες χώρες είναι φυσιολογικό να εφαρμόζεται η διδασκαλία ξένης γλώσσα από το νηπιαγωγείο. Τα παιδιά ήδη μεγαλώνουν σε δίγλωσσο περιβάλλον», εξήγησε ο κ. Φίλης.
Στον αντίποδα, σημείωσε ότι δεν εφαρμόζεται κάτι ανάλογο στη συντριπτική πλειονότητα του ευρωπαϊκού πληθυσμού. «Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Αγγλία, Αυστρία, Ολλανδία, Δανία, Σουηδία, 24 χώρες συνολικά που εκπροσωπούν τα τέσσερα πέμπτα του πληθυσμού της Ευρώπης δεν το εφαρμόζουν. Τι συμβαίνει; Δεν ξέρουν αυτοί ακόμα τον τροχό που ανακαλύψατε εσείς;», δήλωσε σχετικά.
Στην ομιλία του, σημείωσε ότι ως υπουργός Παιδείας θέσπισε την εκμάθηση ξένης γλώσσας στην Α' και Β' τάξη του δημοτικού, με αντιδράσεις βουλευτών της ΝΔ ότι θα προκαλούνταν σύγχυση στα παιδιά. Σε αυτό το πλαίσιο ανέφερε ότι επιστήμονες παιδαγωγοί του είχαν τονίσει: «Για τα παιδιά της Α' & Β' δημοτικού, το συστήνουμε. Για παιδιά πιο μικρά, όχι».
«Ούτε ένα ειδικό επιστήμονα δεν μας φέρατε να ισχυριστεί ότι χρειάζεται η εκμάθηση ξένης γλώσσας στα 4χρονα, στις ελληνικές συνθήκες. Προκύπτει αντίθετα ότι θέλετε να μετατρέψετε τα νηπιαγωγεία σε δημοτικά και γυμνάσια, διασπώντας την συνοχή τους και την εκπαιδευτική σχέση του νηπιαγωγού με το νήπιο. Και όλα αυτά για να αφήσετε δήθεν το μεταρρυθμιστικό σας στίγμα, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις του στα μικρά παιδιά και την ανάπτυξή τους», κατέληξε.