Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα στους δρόμους της Αθήνας. Με κεντρικό σύνθημα «οι εκπαιδευτικοί έχουν φωνή, αυτό το νομοσχέδιο θα ανατραπεί», οι διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν στα Προπύλαια και κατευθύνονται προς την Βουλή. Στην κινητοποίηση συμμετέχουν και στηρίζουν η ΔΟΕ, η ΟΛΜΕ, η ΟΙΕΛΕ, εκπαιδευτικοί σύλλογοι, το ΠΑΜΕ, σωματεία, φοιτητές και μαθητές. Αυτήν την ώρα έχει διακοπεί η κυκλοφορία στους δρόμους γύρω από το κέντρο της Αθήνας, ενώ κλειστός είναι ο σταθμός του Συντάγματος.

Η αστυνομική παρουσία στην πορεία είναι ισχυρή ενώ δυνάμεις των ΜΑΤ έχουν παραταχθεί γύρω από το Κοινοβούλιο. Οι εκπαιδευτικοί ζητούν να καταργηθεί η «τροπολογία-ντροπή», όπως την χαρακτηρίζουν, για τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος με κάμερες, να αυξηθεί η χρηματοδότηση της Δημόσιας εκπαίδευσης από τον Κρατικό προϋπολογισμό και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Ο εκπρόσωπος των καθηγητών στο υπουργείο Παιδείας τόνισε: «Είμαστε εδώ μετά το χθεσινό μεγαλειώδες συλλαλητήριο», έκρινε το νομοσχέδιο «αντιεκπαιδευτικό», τονίζοντας, παράλληλα, πως «διαλύει τη δομή του δημόσιου σχολείου».

Το νομοσχέδιο φέρνει αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο, για το οποίο προβλέπεται η εισαγωγή δημιουργικών δραστηριοτήτων στα αγγλικά, μέχρι και τις πανελλαδικές εξετάσεις και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί αύριο Πέμπτη με ονομαστική ψηφοφορία έπειτα από σχετικό αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΚΕ. Οι διαδηλωτές δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, ακόμη και αν το νομοσχέδιο για την Παιδεία ψηφιστεί.

Από την επόμενη σχολική χρονιά, εισάγονται πιλοτικά τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων, με στόχο την καλλιέργεια «δεξιοτήτων ζωής, τεχνολογίας και επιστήμης» στους μαθητές.   Εισάγεται πιλοτικά στο νηπιαγωγείο η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων και ενισχύεται η διδασκαλία της πληροφορικής, των κλασικών γραμμάτων, της φυσικής αγωγής.

Εισάγεται πιλοτικά στο νηπιαγωγείο η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων και ενισχύεται η διδασκαλία της πληροφορικής, των κλασικών γραμμάτων, της φυσικής αγωγής.

Στην τρίτη λυκείου, εισάγεται η λογική της «χιαστί» προσθήκης ενός μαθήματος από άλλη κατεύθυνση, για την ενίσχυση της γενικής παιδείας. Παραδείγματος χάρη, η ιστορία θα προσμετράται στο απολυτήριο των μαθητών που επιλέγουν πρακτική κατεύθυνση και τα μαθηματικά θα συνυπολογίζονται στους μαθητές που επιλέγουν θεωρητική κατεύθυνση.   Στη διαδικασία προαγωγής και απόλυσης μαθητών ορίζεται ως βαθμολογική βάση το 10.