Στο πλαίσιο του “Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας” η λεωφόρος Πανεπιστημίου, έχει αδειάσει από αυτοκίνητα, έχει δημιουργηθεί έτσι ένας πλατύς πεζόδρομος, εκεί που ήταν οι λωρίδες κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, ο πεζόδρομος, μήκους 900 μέτρων, θα καλύπτει δύο από τις υφιστάμενες λωρίδες. Η συνολική του επιφάνεια θα είναι 7.000 τ.μ, και κατά μήκος του θα τοποθετηθούν παγκάκια, φυτά και πάνω από 250 ζαρντινιέρες. Ο ποδηλατόδρομος, μήκους 900 μέτρων θα έχει πλήρη σήμανση σε όλο το μήκος της οδού, καλύπτοντας μία από τις λωρίδες. “Η οδός Πανεπιστημίου, αποτελεί έναν από τους πιο ισχυρούς συνδετικούς κρίκους στην αλυσίδα του Μεγάλου Περιπάτου αλλά και της μεγάλης ποδηλατικής διαδρομής που δημιουργείται για πρώτη φορά στην Πρωτεύουσα” λέει ο δήμος Αθηναίων, σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Επίσης, έχει δημιουργηθεί μία λωρίδα αποκλειστικής χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σε μία από τις λωρίδες. “Στόχος είναι να μειώσει σημαντικά το χρόνο της διαδρομής των Μέσων, να αυξήσει τον αριθμό των δρομολογίων τους και να μειώσει τον αριθμό των επιβατών ανά δρομολόγιο” αναφέρει επίσης ο δήμος Αθηναίων, σε ανακοίνωσή του.

Ο δήμος παραθέτει στοιχεία από το Πολυτεχνείο, σύμφωνα με τα οποία η αύξηση της μέσης ταχύτητας των μέσων μεταφοράς, ξεπερνά το 25%. Επί τόπου βρίσκονται δεκάδες δημοτικοί αστυνομικοί που ρυθμίζουν την κυκλοφορία και ενημερώνουν τους πολίτες για τις αλλαγές.

Στην Πανεπιστημίου επιτρέπονται μόνο:

· Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

· Οχήματα Ατόμων με Αναπηρία

· Οχήματα προς τους χώρους στάθμευσης του Ζαππείου και του Ομίλου Αντισφαίρισης Αθηνών

· Ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς

· Ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών στους χώρους του Ζαππείου και στον Όμιλο Αντισφαίρισης Αθηνών

·Οχήματα τροφοδοσίας του Ζαππείου και στον Όμιλο Αντισφαίρισης Αθηνών

· Οχήματα Έκτακτης Ανάγκης

· Οχήματα Οργανισμών Δικτύων Κοινής Ωφέλειας για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης περιοχής

Στην Ηρώδου του Αττικού

·Οχήματα μονίμων κατοίκων (Μόνιμοι κάτοικοι που έχουν κάρτα στάθμευσης στη Ζώνη 1. Μόνιμοι κάτοικοι για τη χρήση ιδιωτικού χώρου στάθμευσης) -Oχήματα Ατόμων με Αναπηρία

· Ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών εντός των περιοχών -Ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς

· Οχήματα τροφοδοσίας Καταστημάτων

· Οχήματα ταχυμεταφορών και διανομών καταστημάτων εστίασης

· Οχήματα Δημόσιων Υπηρεσιών για τις ανάγκες της περιοχής

· Οχήματα Έκτακτης Ανάγκης

· Οχήματα Οργανισμών Δικτύων Κοινής Ωφέλειας για ανάγκες της συγκεκριμένης περιοχής

Τροποποιήσεις δρομολογίων

Ο ΟΑΣΑ ανακοίνωσε την μερική προσωρινή τροποποίηση των διαδρομών γραμμών Τρόλεϊ 2, 3, 4, 5, 11 και 15, των λεωφορειακών γραμμών 230, Α2 και Α3, την προσωρινή μεταφορά των Αφετηριών των λεωφορειακών γραμμών Α2 και Α3 και την προσωρινή κατάργηση της στάσης Πολυτεχνείο.

Αυτή είναι η πιλοτική φάση του “Μεγάλου Περιπάτου”, ενώ στην τελική μορφή τα ΙΧ αυτοκίνητα, θα μπορούν να εισέρχονται στο ιστορικό κέντρο της πόλης, μόνο με SMS και υπό προϋποθέσεις. Στη συνέχεια οι παρεμβάσεις θα συνεχιστούν στην περιοχή του Συντάγματος και στις οδούς Αθηνάς και Ερμού τις πρώτες μέρες του Ιουλίου.

Μπακογιάννης: Το κέντρο ανοίγει

“Το κέντρο ανοίγει για όλους και όχι μόνο για τα Ι.Χ. όπως γίνεται σήμερα. Ο “Μεγάλος Περίπατος” αλλάζει την Αθήνα. Βάζει τέλος στα μηχανάκια πάνω στα πεζοδρόμια και δίνει 2.000 θέσεις στάθμευσης δικύκλων, δίνει 50.000 τ.μ. ελεύθερου χώρου και αυξάνει την ταχύτητα των διαδρομών των λεωφορείων. Επιτρέπει στα μαγαζιά και τις επιχειρήσεις να δουλεύουν ανεμπόδιστα. Μακριά από την άναρχη στάθμευση και το κυκλοφοριακό χάος. Εδώ ξεκινά μία επανάσταση ισορροπίας. Είναι η επανάσταση στο δικαίωμα της μετακίνησης του πεζού, του ποδηλάτη και του επιβάτη”, δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.