Σύνταγμα: Λεωφορείο έπεσε σε στάση και τραυμάτισε γυναίκα [vid]
Μία 39χρονη γυναίκα τραυματίστηκε όταν λεωφορείο έπεσε σε στάση. Το ατύχημα έγινε το απόγευμα της Δευτέρας, στην οδό Φιλελλήνων, στο Σύνταγμα, σύμφωνα με τον Ant1. Δεν έχουν γίνει σαφείς οι λόγοι για τους οποίους ο οδηγός έχασε τον έλεγχο. Η γυναίκα τραυματίστηκε ελαφρά στο χέρι. Επίσης από την πρόσκρουση του λεωφορείου καταστράφηκε το στέγαστρο στη στάση.
https://www.facebook.com/watch/?v=264861284599086
Το κυκλοφοριακό χάος που προκλήθηκε δημιούργησε ένταση υποχρεώνοντας τον Δήμο Αθηναίων να εκδώσει ανακοίνωση με την οποία συμβουλεύει τους οδηγούς, προτρέποντάς τους να ακολουθήσουν εναλλακτικές διαδρομές. «Η πιλοτική εφαρμογή του Μεγάλου Περιπάτου, επιτρέπει στην επιστημονική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που κατάρτισε την συνολική μελέτη, να καταγράφει και να αξιολογεί καθημερινά όλες τις διαστάσεις του έργου και τις δυνατότητες που δίνει στην πόλη να αποκτήσει την ισορροπία μετακίνησης μεταξύ πεζών, ποδηλατών, οδηγών και επιβατών. Ήδη, οι πιλοτικές παρεμβάσεις του Μεγάλου Περιπάτου στην Βασιλίσσης Όλγας, αντιμετωπίστηκαν θετικά από εκατοντάδες πολίτες που βρέθηκαν στην περιοχή κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου», αναφέρει η ανακοίνωση και συνεχίζει:
«Για την πρώτη ημέρα της πιλοτικής εφαρμογής των ρυθμίσεων στην οδό Πανεπιστημίου, που αποτελεί μια πολύ πιο κεντρική αρτηρία στο κέντρο της πόλης, οι συγκοινωνιολόγοι του ΕΜΠ, αξιολογούν τα δεδομένα και θα συνεχίσουν να το κάνουν το επόμενο χρονικό διάστημα. Ο Μεγάλος Περίπατος ξεκίνησε για να απελευθερώσει και να αποδώσει στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας ελεύθερο χώρο. Χώρο που θα αλλάξει την καθημερινότητα, θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής και θα διασφαλίζει το δικαίωμα μετακίνησης για όλους, όπως γίνεται στις σύγχρονες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Για πρώτη φορά στην Αθήνα, μία τόσο μεγάλης κλίμακας αστική παρέμβαση, υλοποιείται σταδιακά, με την πιλοτική εφαρμογή της, για να τη βιώσουμε όλοι και να παρακολουθήσουμε όλοι την εξέλιξή της βήμα προς βήμα. Ζητούμε την υπομονή και την κατανόηση των διερχομένων οδηγών, σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια».
Για τη διευκόλυνση των οδηγών προτείνονται οι εξής εναλλακτικές διαδρομές:
1. Από Νότια Προάστια:
προς Ομόνοια
Χαμοστέρνας– Πειραιώς
προς Παγκράτι– Αμπελόκηπους
α) Συγγρού - Καλλιρόης - Βασ. Κωνσταντίνου
β) Συγγρού - Πετμεζά - Καλλιρόης - Βασ. Κωνσταντίνου
προς Πλάκα
Αμαλίας (άνοδος) – Βασ. Γεωργίου – Φιλελλήνων – Αμαλίας (κάθοδος) (Όπως μέχρι σήμερα)
2. Από Νότια Προάστια μέσω Βουλιαγμένης:
α) Διάκου - Αμαλίας (όπως μέχρι σήμερα)
β) Αρδητού - Βασ. Κωνσταντίνου - Πλατεία Σκουζέ - Ρηγίλλης - Βασ.Σοφίας (όπως μέχρι σήμερα)
3. Από Βόρεια προς Κέντρο
α) μέσω Λ.Αλεξάνδρας - Πατησίων
β) μέσω Βασ. Σοφίας - Σόλωνος
γ) μέσω Λ. Αλεξάνδρας - Ιπποκράτους
4. Από Βόρεια προς Νότια
Βασ. Κωνσταντίνου - Αρδητού - Καλλιρόης - Συγγρού (όπως μέχρι σήμερα)
5. Από Σύνταγμα προς Παγκράτι
α) Φιλελλήνων Σουρή – Αμαλίας - Σύνταγμα - Βασ. Σοφίας- Ριζάρη
β) Αμαλίας –Διάκου – Βουλιαγμένης- Φιλολάου (ή Α Νεκροταφείο)
ΣΥΡΙΖΑ
«Η σημερινή εικόνα χάους του κέντρου της Αθήνας, ημέρα έναρξης των πανελλαδικών, αποτελεί ένα καμπανάκι για τους σχεδιασμούς Κυβέρνησης και Δήμου Αθηναίων. Μία παρέμβαση άγνωστων αποτελεσμάτων και συνεπειών προχωράει χωρίς κανέναν ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία και με ελλειπή προετοιμασία. Το κέντρο της Αθήνας δεν μπορεί να γίνει πεδίο πρόχειρου πειραματισμού σε βάρος κατοίκων, εργαζομένων και επαγγελματιών», σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Και προσθέτει:
Περιμένουμε από την Κυβέρνηση και την Δημοτική Αρχή μεγαλύτερη σοβαρότητα και να παρουσιάσουν το σχέδιο τους:
1. Για την ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
2. Για την προστασία της κατοικίας, του λιανεμπορίου και των επαγγελματιών του κέντρου.
Κανένα φιλόδοξο σχέδιο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς σεβασμό στην καθημερινότητα των ανθρώπων της Αθήνας.
Ενημέρωση ζήτησε η Ανοιχτή Πόλη
«Ζητήσαμε ενημέρωση σχετικά με τις εξελίξεις στη διαμόρφωση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου: με ποιες διαδικασίες έγινε η ανάθεση του έργου και αν η δημοτική αρχή προτίθεται να προωθήσει στα πλαίσια του ΕΧΣ ρυθμίσεις για την προστασία του λιανεμπόριου, της μεταποίησης, των παραγωγικών δραστηριοτήτων και της κατοικίας. Επισημάναμε ξανά ότι η έλλειψη διαβούλευσης και οι βιαστικές και πρόχειρες κινήσεις δεν βοηθούν στην επιτυχή υλοποίηση των παρεμβάσεων στο κέντρο της Αθήνας, όπως υποδεικνύει το φαινόμενο της κυκλοφοριακής συμφόρησης που παρατηρήθηκε σήμερα, αλλά και οι ανακολουθίες ως προς τη λειτουργία του Τραμ που μπορεί να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στην προσπάθεια διεύρυνσης της κινητικότητας».