Δρόμοι μπλοκαρισμένοι γύρω από το κέντρο και στο κέντρο, ουρές οχημάτων και κυκλοφοριακό κομφούζιο. Σύµφωνα µε τον καθηγητή Γιαννή (πηγή Έθνος) η κυκλοφορία, που ήταν τον Μάιο στο 80% σε σχέση µε έναν χρόνο πριν, τον Ιούλιο έφθασε στο 115%. Αναδύεται σιγά σιγά ο πρόχειρος σχεδιασμός που έγινε επί χάρτου με ατεκμηρίωτες προτάσεις.

Και πέρα από την αισθητική, δεν είναι αυτό το βασικό πρόβλημα, πολλοί άνθρωποι εργαζόμενοι ή συνταξιούχοι αναγκάζονται  να στέκονται στην ήλιο περιμένοντας το λεωφορείο ασφυκτιώντας από τη ζέστη και το καυσαέριο.

EUROKINISSI

Είναι γνωστό σε όλους όσους ζουν στην Αθήνα, αλλά κινούνται με συγκοινωνίες ή με τα πόδια, ότι το καλοκαίρι δεν αντέχεται με την άσφαλτο να βράζει κάτω από τα πόδια σου. Ακόμα και τα παγκάκια «καίνε» που δεν τα προστατεύει κάποιο δέντρο φυλλοβόλο. Από την άλλη οι µεγάλες προσδοκίες που καλλιέργησε αρχικά αλλά και στη συνέχεια για απελευθέρωση χώρου προς όφελος πεζών και ποδηλάτων υποχωρούν καθώς αναγκάστηκε και ο Δήμος να υποχωρήσει και να παραδώσει µια παραπάνω λωρίδα για τα ΙΧ στην οδό Πανεπιστημίου.

«Ανοικτή διαβούλευση»

Πάντως, για τον ερχόµενο Σεπτέµβριο, εκτός από την ανησυχία που γεννά η αύξηση των κρουσµάτων µε συνέπεια την επικυριαρχία των ΙΧ στο κέντρο της Αθήνας, ο δήµαρχος Αθηναίων υπόσχεται «ανοιχτή διαβούλευση». «Αξιοποιούµε τον διάλογο ως εργαλείο βελτίωσης του έργου και όχηµα για να εξελιχθεί µε τις καλύτερες προδιαγραφές. Η διαβούλευση κορυφώνεται µε ένα τριήµερο ανοιχτής και ζωντανής συζήτησης µε όλους τους φορείς στις αρχές του Σεπτέµβρη. Ο διάλογος θα διεξαχθεί δηµόσια, βάσει όλων των δεδοµένων που έχουµε στη διάθεσή µας» ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση.

EUROKINISSI

Από τη μεριά της αντιπολίτευσης, ο Νάσος Ηλιόπουλος δήλωσε: Είναι αλήθεια ότι η διαβούλευση δεν είναι το δυνατό του σημείο. Ελπίζουμε στο τέλος να μην αποδειχθεί ότι το πείραμα δεν ήταν ο “Περίπατος”, αλλά οι άνθρωποι της πόλης που πρέπει να προσαρμοστούμε σε προαποφασισμένες παρεμβάσεις. Θέσαμε συγκεκριμένα θέματα. Ο Δήμαρχος είχε μια έτοιμη ομιλία-απάντηση. Η ανάγκη του ήταν να απαντήσει όχι σε αυτά που είπαμε, αλλά σε αυτά που θα τον βόλευε να είχαμε πει.

Τα θέματα που έχει προτείνει η “Ανοιχτή Πόλη” είναι:

• Περιορισμό της βραχυχρόνιας μίσθωσης.
• Δημιουργία απαραίτητων υποδομών (όπως παιδικοί σταθμοί) και κίνητρα για την επαναφορά και στήριξη της κατοικίας.
• Θεσμοθέτηση ποσόστωσης που θα περιορίζει την εστίαση και θα αφήνει χώρο στις υπόλοιπες χρήσεις.
• 24ωρη λειτουργία του Μετρό Παρασκευή και Σάββατο, πύκνωση των δρομολογίων των ΜΜΜ.
• Επαναχρησιμοποίηση των άδειων δημόσιων κτηρίων για αναπτυξιακούς και κοινωνικούς σκοπούς.
• Επαναλειτουργία των κινηματογράφων Αττικό/Απόλλων.
• Ανάπλαση της Περιοχής γύρω από το Πολυτεχνείο (υπάρχουν ήδη σχετικές προμελέτες από το ΕΜΠ).
• Ακύρωση της ανέγερσης άλλης μιας τεράστιας ξενοδοχειακής μονάδας απέναντι από το Αρχαιολογικό Μουσείο. Απαλλοτρίωση του οικοπέδου για τις ανάγκες του Αρχαιολογικού Μουσείου.
• Να προχωρήσει η ομόφωνη απόφαση του προηγούμενου Δημοτικού Συμβουλίου για την δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα.