Ένα 10χρονο αγόρι έχασε τη ζωή του το απόγευμα της Τρίτης στο Ριζό της Πέλλας. Του ανταποκριτή μας από το thestival.gr στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου στις 19:30, ο 10χρονος καταπλακώθηκε από κλαρκ το οποίο οδηγούσε ο πατέρας του. Για άγνωστη αιτία, το κλαρκ εξετράπη, ανετράπη και καταπλάκωσε το παιδί με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του.

Προανάκριση για το τραγικό συμβάν διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Σκύδρας.

Τραγωδίες με τρακτέρ

Στις 19 Ιουνίου, τραγικό θάνατο είχε βρει ένα αγόρι τεσσάρων ετών, το οποίο έπεσε από τρακτέρ που οδηγούσε συγγενικό του πρόσωπο και στη συνέχεια χτυπήθηκε από το βαρύ μηχάνημα. Το περιστατικό σημειώθηκε στις 20:00, στο χωριό Εξαμίλι, στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης. Στο σημείο έσπευσε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, αλλά, δυστυχώς, ήταν αργά για τον τετράχρονο.

Το άτυχο παιδάκι βρήκε το θάνατο όταν έπεσε από το τρακτέρ που οδηγούσε συγγενικό του πρόσωπο και εν συνέχεια χτυπήθηκε από το άροτρο.

Πάρα πολλά τα αγροτικά δυστυχήματα με τρακτέρ είχαμε τα τελευταία χρόνια σε όλη την Ελλάδα. Το τελευταίο θανατηφόρο περιστατικό στην Ημαθία συνέβη την 1η Αυγούστου 2019 στα Ριζώματα, με τον θάνατο ενός 60χρονου. Λίγες μέρες νωρίτερα σημειώθηκε ο θάνατος ενός 63χρονου στον Εξαπλάτανο Πέλλας. Θανατηφόρο με τρακτέρ είχαμε τον Ιούλιο του 2018 για έναν 52χρονο στη Μαρίνα και έναν 59χρονο στην Πέλλα, καθώς και άλλα με σοβαρούς τραυματισμούς (Δεκέμβριος Κουλούρα). Με πολλούς ακόμη νεκρούς στην ευρύτερη περιοχή τα προηγούμενα χρόνια (Παλατίτσια, Άγρας κ.α.)

Παρά την εξέλιξη της τεχνολογίας, δυστυχώς τα τελευταία χρόνια τα ατυχήματα που συμβαίνουν εν ώρα εργασίας στην ύπαιθρο με τρακτέρ αυξάνονται διαρκώς. Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κατά τη διάρκεια εργασιών στο χωράφι με την ανατροπή του τρακτέρ, κυρίως σε επικλινή εδάφη. Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν από απροσεξία του αγρότη, η οποία μπορεί να οφείλεται στην κούραση, στην υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων του ή ακόμη και στην κακή στιγμή.

Το ευχάριστο είναι ότι σε ό,τι αφορά στα τρακτέρ, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι τα τελευταία χρόνια οι αγρότες ενδιαφέρονται περισσότερο σε μια αγορά γεωργικού ελκυστήρα για την παθητική ασφάλεια που προσφέρει το μηχάνημα (π.χ. αψίδα ασφαλείας στην καμπίνα) και όχι τόσο για την εμφάνισή του. Ωστόσο, στα διάφορα σεμινάρια που γίνονται στους νέους αγρότες απουσιάζει η ενημέρωση για το σημαντικό ζήτημα της ασφάλειας εν ώρα εργασίας. Γίνονται σεμινάρια για την ορθή χρήση των γεωργικών φαρμάκων. Γιατί να μην γίνονται και για τη σωστή οδήγηση π.χ. ενός τρακτέρ;