Το υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζει ενίσχυση των δρομολογίων με συνεργασία του ΟΑΣΑ και των ΚΤΕΛ, ώστε λεωφορεία των ΚΤΕΛ να πραγματοποιούν δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας, στο πρότυπο της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Έθνους, τα ΚΤΕΛ αναμένεται να αναλάβουν την εκτέλεση των περιφερειακών δρομολογίων της περιοχής ευθύνης του ΟΑΣΑ προσθέτοντας στον προγραμματισμό 203 οχήματα και 550 οδηγούς.

“Βοηθοί επιβατών” με κόστος 372.000 ευρώ

Προσεχώς αναμένεται να βρεθούν στις θέσεις τους, σε αποβάθρες και οχήματα λεωφορείων οι περίπου 300 “βοηθοί επιβατών”, που εξήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών, Αχιλλέας Καραμανλής. Ο ρόλος τους είναι να υπενθυμίζουν στο επιβατικό κοινό την υποχρεωτική χρήση μάσκας και την τήρηση αποστάσεων. Ως βοηθοί επιβατών θα λειτουργήσουν περίπου 100 εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ, ενώ οι υπόλοιποι 200 είναι από δύο ιδιωτικές εταιρίες. Το αρχικό κόστος της απευθείας ανάθεσης ανέρχεται σε 372.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Αισιοδοξία για περισσότερα δρομολόγια

Η κατάσταση των συγκοινωνιών στην πρωτεύουσα δεν είναι κατάλληλη για συνθήκες πανδημίας, καθώς το σύστημα είναι επιβαρυμένο με ελλείψεις δεκαετιών σε οχήματα και προσωπικό. Είναι χαρακτηριστικές οι εικόνες συνωστισμού στα μέσα μεταφοράς, ενώ ο κανόνας για πληρότητα 65% είναι πρακτικά ανεφάρμοστος – τη στιγμή μάλιστα που λόγω θέρους τα δρομολόγια αραίωσαν. Από την πλευρά τους οι επιβάτες έχουν συμμορφωθεί πλήρως στην τήρηση των μέτρων ασφαλείας, όπως τη χρήση μάσκας και την τήρηση αποστάσεων ασφαλείας, όπου οι αντικειμενικές συνθήκες το επιτρέπουν.

Το υπουργείο Μεταφορών, αναφέρει ότι οι χρονοαποστάσεις στα μέσα σταθερής τροχιάς έχουν βελτιωθεί και ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), στη γραμμή 3 που έχει και τους περισσότερους σταθμούς καθώς πριν λίγους μήνες προστέθηκαν στο δίκτυο άλλοι τρεις (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ο χρόνος μεταξύ δύο συρμών έχει μειωθεί πλέον στα 4 λεπτά κυρίως στο 12ωρο από τις 6 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα. Στη γραμμή 2 δε οι χρονοαποστάσεις είναι αυτή την περίοδο σε μία μέση καθημερινή ημέρα στα 4,5 λεπτά, δηλαδή ακριβώς όσο πέρυσι τέτοια εποχή. Προβλήματα υπάρχουν στη γραμμή 1, δηλαδή στο δίκτυο του πρώην ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, όπου η έλλειψη συρμών αφήνει το αποτύπωμά της στα δρομολόγια με αποτέλεσμα οι χρονοαποστάσεις να μην μπορούν να μειωθούν σε λιγότερο από 6 λεπτά.

Μειωμένη η κίνηση λόγω πανδημίας

Η κίνηση παραμένει μειωμένη καθώς ο κόσμος αποφεύγει να χρησιμοποιεί τις συγκοινωνίες συχνά, για λόγους ασφάλειας. Τα στοιχεία του ΟΑΣΑ από τα μέσα του φετινού Σεπτεμβρίου σε ημερήσια βάση, δείχνουν πως ο αριθμός των επικυρώσεων έφτανε περίπου το 1,47 εκατ., ενώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο ανέρχονταν σε 1,77 εκατ. Αναλυτικά, στην ΟΣΥ, δηλαδή σε λεωφορεία και τρόλεϊ οι καθημερινές επικυρώσεις φτάνουν τις 241.000 έναντι 373.000 πέρυσι, ενώ σε μετρό και τραμ οι καθημερινές επικυρώσεις είναι περίπου 900.000 έναντι 1,3 εκατομμυρίου πέρυσι.

Μειωμένη τιμή ως 30 Απριλίου

Όσον αφορά στην τιμή, η μειωμένη τιμή στα εισιτήρια των συγκοινωνιών, που είχε οριστεί για ως τις 30 Οκτωβρίου, θα ισχύσει ως τις 30 Απριλίου. Βάσει της ρύθμισης αυτή, το ενιαίο εισιτήριο κοστίζει 1,20 από 1,40 ευρώ, ενώ αντίστοιχες είναι και οι μειώσεις στα υπόλοιπα προϊόντα κομίστρου.

Με πληροφορίες από Έθνος 

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις