Κλειστά σχολεία: «Λουκέτο» σε 118 μονάδες λόγω κορoνοϊού
Δεκάδες σχολεία και τμήματα παραμένουν κλειστά λόγω κορονοϊού. Συγκεκριμένα, πρόκειται για 118 μονάδες που αφορούν είτε σε σχολικές μονάδες είτε σε επιμέρους τμήματα, ανάλογα με τον αριθμό των κρουσμάτων.
Δείτε τη λίστα του υπουργείου με τα κλειστά σχολεία και τμήματα
Κλειστά σχολεία λόγω καταλήψεων
Παράλληλα, αρκετά σχολεία παραμένουν κλειστά λόγω καταλήψεων,με διαφορετικά αιτήματα από τους μαθητές. Ωστόσο, στην κυβέρνηση θεωρούν πως αυτή την εβδομάδα θα υπάρξει αποκλιμάκωση. Αναφερόμενος στις καταλήψεις των σχολείων ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πετσας, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, υποστήριξε ότι από την επόμενη εβδομάδα θα υπάρξει αποκλιμάκωση. Απαντώντας σε ερώτηση για το αν οι καταλήψεις είναι πολιτικά υποκινούμενες, δήλωσε ότι υπήρξαν ξεκάθαρες τοποθετήσεις δημάρχων - με συγκεκριμένο πολίτικο προφίλ - υπέρ των κινητοποιήσεων. «Έχουμε πολλά πεδία διαφόρων, ας αφήσουμε τα σχολεία απ' έξω», τόνισε ο κ. Πέτσας.
Ανοιχτό το ενδεχόμενο για κυλιόμενο ωράριο
Η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, μίλησε για τα σχολεία και την έκτακτη κατάσταση που επικρατεί στη χώρα, και ανέφερε πως τα σχολεία δεν αποκλείεται να λειτουργήσουν με κυλιόμενο ωράριο, αν αυτό είναι απαραίτητο. «Είναι ανοικτό το θέμα για κυλιόμενο ωράριο αν μας πουν οι ειδικοί», δήλωσε στον ΑΝΤ1 η κ. Ζαχαράκη, ενώ ανέφερε και το ενδεχόμενο για προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών με σκοπό την κάλυψη των ελλείψεων στα σχολεία.
Έσπευσε να σημειώσει πως είναι η πρώτη φορά που έχουν γίνει συνολικά 32.000 προσλήψεις αρχές Σεπτέμβρη, ενώ υπογράμμισε και το γεγονός ότι έχουν ήδη κατατεθεί δύο διατάξεις για την τρίτη φάση πρόσληψης εκπαιδευτικών τον Οκτώβριο.
Επιπροσθέτως, έγινε αναφορά πως μέχρι τη Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου στις 12.00 το μεσημέρι, οι αναπληρωτές που είναι εγγεγραμμένοι στους πίνακες μπορούν να δηλώσουν ενδιαφέρον για συμβάσεις τρίμηνης ισχύος, ώστε να είναι σε αναμονή για κάλυψη κενών που θα προκύψουν από απουσίες εκπαιδευτικών λόγω της πανδημίας.
Για το θέμα της σχολικής στέγης, εξήγησε πως είναι πολύ δύσκολο, καθώς δεν είναι εύκολο να βρεθούν επιπλέον σχολικές αίθουσες, και συνεπώς να είναι μικρότερος ο αριθμός των παιδιών σε κάθε τμήμα. Εξήγησε, ακόμα, πως το πρόβλημα αυτό παρουσιάζεται κυρίως στα αστικά κέντρα, ενώ στην περιφέρεια τα πράγματα είναι πιο ομαλά.
Σχετικά με τις καταλήψεις, ανέφερε πως οι εκπαιδευτικοί έχουν ενεργή συμμετοχή, και τονίζουν πως είναι σημαντική η παρουσίαση ορθών επιχειρημάτων, ενώ κατέληξε υπογραμμίζοντας πως «οι μάχες δίνονται με ανοιχτά σχολεία».