Νίκη Κεραμέως: Όσοι συμμετέχουν στις καταλήψεις δε μπορούν να μπουν στην τηλεκπαίδευση [vid]
Με νέες διόλου παιδαγωγικές πρακτικές φαίνεται πως το υπουργείο επιχειρεί να αντιμετωπίσει τις καταλήψεις. Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως προσπάθησε να δώσει εξηγήσεις σχετικά με την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση που ξεκινά σήμερα σε όλα τα υπό κατάληψη σχολεία. Μιλώντας στο Mega, ανέφερε, μεταξύ άλλων, πως η τηλεκπαίδευση θα γίνεται με παρουσίες και απουσίες, ενώ έσπευσε να τονίσει πως: «Όσοι συμμετέχουν στην κατάληψη, δεν μπορούν να μπουν στην τηλεκπαίδευση».
Διαβάστε: Καταλήψεις σχολείων: Πρεμιέρα για την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση με απουσίες
Ερωτηθείσα πως θα επιτευχθεί αυτό, η υπουργός είπε πως ο εκάστοτε καθηγητής θα «μπλοκάρει» τον μαθητή που θα θελήσει να μπει στο σύστημα και παράλληλα συμμετέχει στην κατάληψη. Όπως εξήγησε η ίδια, ο καθηγητής δεν θα τον κάνει αποδεκτό στη ψηφιακή τάξη. Σε επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων σχετικά με το πως θα γνωρίζουν οι καθηγητές και το υπουργείο ποιος συμμετέχει και ποιος όχι στην κατάληψη, η ίδια, παραπέμποντας στη λογική άλλων εποχών, «έριξε το μπαλάκι» στους διευθυντές, λέγοντας χαρακτηριστά: «Ο κάθε διευθυντής έχει εικόνα των μαθητών που παρεμποδίζουν το μάθημα διά ζώσης».
Συνέχισε λέγοντας: «Κανείς, και πόσο μάλλον μια μειοψηφία, δεν μπορεί να παρεμποδίσει το δικαίωμα στην εκπαίδευση για τους άλλους. Δεν νοείται κανείς να διακόπτει την εκπαιδευτική διαδικασία». «Κατανοώ τους προβληματισμούς αλλά ο διάλογος δεν μπορεί παρά αν γίνεται με ανοιχτά σχολεία» ανέφερε.
Επανέλαβε πως όλες οι χαμένες ώρες μαθημάτων θα καλυφθούν μέσω διδασκαλίας τις ημέρες σχολικών εορτών, αργιών, Σαββάτων, σχολικών περιπάτων.
Σχετικά με τα κρούσματα κορονοϊού στα σχολεία η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι αυτά κινούνται στο 0,01%. Η χρήση της μάσκας είναι «ένα από τα 16 μέτρα που έχουμε λάβει, αλλά εξαιρετικά σημαντικό». Σημείωσε πως η σωστή πληροφόρηση είναι όπλο απέναντι στον κορονοϊό και κάλεσε σε συστράτευση για τις «πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε».
Επανέλαβε τον ισχυρισμό πως οι τάξεις άνω των 25 μαθητών είναι το 3% των τμημάτων της χώρας, ενώ αναφέρθηκε και στην έλλειψη αιθουσών λέγοντας ότι δεν υπάρχουν ελεύθερες αίθουσες προκειμένου να μεταφερθούν τμήματα. Σχετικά με τα κενά που παρατηρούνται σε εκπαιδευτικό προσωπικό, η κ. Κεραμέως σημείωσε πως οι προσλήψεις αναπληρωτών και εκπαιδευτικού προσωπικού έγιναν φέτος νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά.
Για τα κενά που παρατηρούνται, υπογράμμισε πως αυτά αφορούν εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ενώ αναμένεται να αναπληρωθούν σε σύντομα χρονικό διάστημα. Τέλος, σημείωσε για τους υπαλλήλους καθαριότητας, ότι έχουν δοθεί λεφτά στους δήμους προκειμένου να προσληφθούν νέοι υπάλληλοι και «να καλύπτονται οι ενισχυμένες ανάγκες καθαρισμού».
Αναλυτικά η απόφαση για την τηλεκπαίδευση:
- Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, τα σχολεία υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές.
- Μαθητές που παρεμποδίζουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.
- Η απουσία μαθητή από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.
- Κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.
ΣΥΡΙΖΑ - Π.Σ.: Κυνισμός, αυταρχισμός και fake news η πολιτική της υπουργού Παιδείας
Η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει:
«Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, υπό το βάρος των μαθητικών κινητοποιήσεων και της κοινωνικής κατακραυγής όπως αποτυπώνεται στις δημοσκοπήσεις όπου αποδοκιμάζεται, διακίνησε στα ΜΜΕ ανακοίνωση με τίτλο: «FAKE NEWS και στην Παιδεία», προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.
Την ίδια στιγμή, η διαδήλωση χιλιάδων μαθητών στο κέντρο της Αθήνας δεχόταν χημικά -αντί δηλαδή διαλόγου με το πιο ευαίσθητο τμήμα της εκπαιδευτικής κοινότητας σε μια δύσκολη για όλους συγκυρία. Αντί συζήτησης με τους μαθητές, απειλές για αποκλεισμό από την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, όσων μαθητών συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις. Κρίση πανικού ή ιδεολογική εμμονή;
Στο έγγραφο που διένειμε το υπουργείο αναφέρεται πως «τα τμήματα με αριθμό μαθητών 26-30 είναι στο 3% του συνόλου»... Σοκάρει η παραδοχή πως περίπου 40.000 μαθητές αποτελούν για το υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση μια στατιστική ασημαντότητα. Ούτε μια λέξη βέβαια για τους εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές που φοιτούν σε τμήματα των 22, των 23 και των 24 παιδιών. Ούτε μια λέξη και για το γεγονός ότι η ΝΔ ψήφισε την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, ήδη από την πρώτη φάση της πανδημίας, ζήτησε τη δραστική μείωση του αριθμού μαθητών στις σχολικές τάξεις. Το ίδιο ζήτησε και η επιστημονική επιτροπή του υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ. Όμως η κυβέρνηση αδιαφόρησε, με την υπουργό Παιδείας να τονίζει σε κάθε της τηλεοπτική εμφάνιση πως είναι αδύνατον να χτιστούν νέα σχολεία. Όμως η δημιουργία μικρότερων τμημάτων θα γινόταν με αξιοποίηση κάθε διαθέσιμης αίθουσας σε τοπικό επίπεδο και για το χρονικό διάστημα της πανδημίας.Η μόνη απάντηση του υπουργείου ήταν ο… ιστορικός πλέον «μέσος όρος Κεραμέως».
Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας όφειλε να προσλάβει επιπλέον προσωπικό. Ενδεικτικά, το 2019-2020 και με χρήματα που είχε προβλέψει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, προσλήφθηκαν 40.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Φέτος, και με τουλάχιστον 7.000 εκπαιδευτικούς να έχουν συνταξιοδοτηθεί ή να αδυνατούν να εργαστούν λόγω κορονοϊού, έχουν προσληφθεί 32.000. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι!»