Δίπλωμα οδήγησης: Τι αλλάζει στις εξετάσεις για τα «σήματα» - Οι 5 παρεμβάσεις στα θεωρητικά
Παρεμβάσεις στον τρόπο που διενεργούνται οι θεωρητικές εξετάσεις για τα διπλώματα οδήγησης ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Συγκεκριμένα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης απέστειλε στις αρμόδιες Περιφέρειες εγκύκλιο με συστάσεις για την εξασφάλιση της αδιάβλητης και ομαλής διεξαγωγής θεωρητικών εξετάσεων υποψήφιων οδηγών.
Με τη σχετική εγκύκλιο προτρέπονται οι περιφερειακές διευθύνσεις να εξετάσουν τη δυνατότητα λήψης περαιτέρω μέτρων θωράκισης της διαδικασίας, στον βαθμό που είναι εφικτό. Ενδεικτικά προτείνονται τα ακόλουθα:
Λειτουργία όλων των συστημάτων εντός του εξεταστικού κέντρου με ενσύρματη επικοινωνία και ταυτόχρονη απενεργοποίηση του WiFi.
Προκειμένου να αποφευχθεί οποιαδήποτε μορφή επικοινωνίας (ασύρματης, RF, WiFi, mobile networks, Bluetoοoth κ.λπ.) κατά τη διάρκεια της εξέτασης, προτείνεται η προμήθεια συσκευής καταγραφής ηλεκτρομαγνητικού φάσματος η οποία εντοπίζει οποιαδήποτε μορφή ηλεκτρονικής επικοινωνίας εντός συγκεκριμένης εμβέλειας.
Αξιοποίηση της ανωτέρω συσκευής στις αίθουσες θεωρητικών εξετάσεων και κατά την είσοδο των υποψηφίων στο εξεταστικό κέντρο, αλλά και κατά τη διάρκεια της θεωρητικής εξέτασης.
Ανάρτηση σε εμφανές σημείο, πλησίον της εισόδου της αίθουσας, ευανάγνωστων οδηγιών, περί απαγόρευσης χρήσης οποιασδήποτε ηλεκτρονικής συσκευής.
Ιδιαίτερα για την Αττική, μείωση του αριθμού των εξεταστικών κέντρων σε τρία: μία αίθουσα για τις Περιφερειακές Ενότητες Κεντρικού Τομέα Αθηνών, Βόρειου Τομέα Αθηνών και Ανατολικής Αττικής, μία αίθουσα για τις Περιφερειακές Ενότητες Νότιου Τομέα Αθηνών, Πειραιώς και Νήσων και μία αίθουσα για τις Περιφερειακές Ενότητες Δυτικού Τομέα Αθηνών και Δυτικής Αττικής.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπογραμμίζει ότι τα 5 σημεία αποτελούν προτάσεις για τις θεωρητικές εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης προκειμένου να εφαρμοστούν έως ότου τεθούν σε εφαρμογή οι διατάξεις του νέου σχεδίου νόμου που καταρτίζεται, περί αναμόρφωσης του συστήματος χορήγησης αδειών οδήγησης.
Τι ισχύει τελικά με τα δίκυκλα εώς125 κυβικά
Μετά από έντονες αντιδράσεις το υπουργείο Μεταφορών ήρθε με τροποποιητική ανακοίνωση να «ανακαλέσει» την λανθασμένη εντύπωση ότι μπορεί κανείς να οδηγεί μοτοσυκλέτα έως 125 κυβικά εκατοστά χωρίς να δώσει εξετάσεις, εφόσον είναι κάτοχος διπλώματος αυτοκινήτου.
Η διευκρινιστική ανακοίνωση του υπουργείου
«Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.
Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.
Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση.
Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα».