Αποκαλυπτική της προβληματικής κατάστασης που επικρατεί στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς καθημερινά είναι η αυτοψία που πραγματοποίησαν οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας στους σταθμούς Μετρό – ΗΣΑΠ. Σύμφωνα με την αυτοψία, οι πολίτες τηρούν τα μέτρα αυτοπροστασίας, αλλά καθώς δεν έχουν υπάρξει κινήσεις για αύξηση των δρομολογίων, οι συγκοινωνίες έχουν μετατραπεί σε εστίες μετάδοσης.

«Δεν υπήρξε επιβάτης, ο οποίος να μην τηρεί το υποχρεωτικό μέτρο της μάσκας προσώπου» ωστόσο «δεν τηρείται το μέτρο της αποστασιαποίησης για τον περιορισμό της διασποράς της COVID-19, αποτελώντας οι χώροι αυτοί των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς εστίες μετάδοσης του νέου κορονοϊού, με κίνδυνο για τους επιβαίνοντας και τη Δημόσια Υγεία γενικότερα», επισημαίνονται στην αυτοψία που δημοσιεύει ο «Ριζοσπάστης».

Η αυτοψία έγινε στις 6 Νοέμβρη, στις 9.45 το πρωί. Παρόλο που δεν ήταν ώρα αιχμής η αυτοψία διαπιστώνει συνθήκες συγχρωτισμού:

  • «Στην αποβάθρα του ΜΕΤΡΟ με κατεύθυνση “Ελληνικό” επικρατούσαν συνθήκες συγχρωτισμού. Εντός του συρμού του ΜΕΤΡΟ επικρατούσαν σε κάθε βαγόνι συνθήκες συγχρωτισμού, και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα».
  • «Στην αποβάθρα του ΗΣΑΠ και προς τις δύο κατευθύνσεις επικρατούσαν συνθήκες συγχρωτισμού».
  • «Εντός του συρμού του ΗΣΑΠ επικρατούσαν σε κάθε βαγόνι συνθήκες έντονου συγχρωτισμού και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα».
  • «Η συχνότητα των δρομολογίων τη στιγμή του ελέγχου, ήταν για το ΜΕΤΡΟ και τον ΗΣΑΠ 4 λεπτά και 9 λεπτά αντίστοιχα».

«Άποψη της Υπηρεσίας είναι ότι για να αντιμετωπιστεί το αρνητικό αυτό φαινόμενο και να τηρείται το μέτρο της αποστασιοποίησης, θα πρέπει τα δρομολόγια των συρμών να γίνουν πιο συχνά, αποσυμφορώντας έτσι το χώρο των αποβαθρών όσο και των βαγονιών των συρμών» αναφέρεται στην αυτοψία, η οποία διαψεύδει τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης ότι δεν υπάρχει συνωστισμός και ότι η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών δεν τις μετατρέπει σε εστίες μετάδοσης.

Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες

Στο μεταξύ, τουλάχιστον 16 είναι τα κρούσματα κορονοϊού στους εργαζόμενους της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες, λεωφορεία και τρόλεϊ) και ένα στη ΣΤΑΣΥ (Σταθέρες Συγκοινωνίες, μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) όπως προκύπτει από καταγγελίες συνδικαλιστών και εργαζομένων, αναφέρει ο Ριζοσπάστης.

Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, η κυβέρνηση φέρει ακέραιη την ευθύνη για τη διασπορά του ιού καθώς δεν λήφθηκαν τα αναγκαία μέτρα. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε σεμινάριο οδηγών της ΟΣΥ διαπιστώθηκε την προηγούμενη βδομάδα πως ο εκπαιδευτής ήταν θετικός. Αν και έγινε τεστ στους συμμετέχοντες οδηγούς από τον ΕΟΔΥ η διοίκηση της ΟΣΥ τους έστειλε για δουλειά πριν βγουν τα αποτελέσματα, αντί να τους βάλει σε καραντίνα. Αφού είχαν περάσει μερικές μέρες και οι εργαζόμενοι δούλευαν ερχόμενοι σε επαφή με άλλον κόσμο ενημερώθηκαν ότι οι περισσότεροι από αυτούς είναι θετικοί.

Την ίδια ώρα σε 35 ανέρχονται τα θετικά κρούσματα κορονοϊού στον ΟΑΣΘ ενώ 160-170 εργαζόμενοί του βρίσκονται προληπτικά σε καραντίνα, σε σύνολο 2.057. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, υπογράμμισε ότι«κάνουμε τεστ με δική μας πρωτοβουλία και με στόχο την προστασία του προσωπικού και την ομαλή λειτουργία του οργανισμού». Ο κ. Σκόδρας επισήμανε ότι σήμερα στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης ελήφθησαν για εξέταση 223 δείγματα και αύριο θα ακολουθήσει αντίστοιχη διαδικασία σε αυτό του Φοίνικα και έτσι «θα φτάσουμε τις 1000 δειγματοληψίες».

Να σημειωθεί ότι χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της Βουλής αναφερόμενος στο θέμα του συνωστισμού στα ΜΜΜ υποστήριξε ότι «υπάρχουν ουκ ολίγες μελέτες οι οποίες λένε ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο στη διάδοση του ιού. Βλέπω εδώ «Public transport is covid free». Σχετική έρευνα από τη Γαλλία, η οποία λέει ότι σε σχέση με άλλες εστίες πιθανής διάδοσης μόλις το 1,2% των Covid clusters συνδέονται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αυτά είναι στοιχεία». Η έρευνα αυτή αφορά αποκλειστικά και μόνο τα αεροπλάνα, τα πλοία και τα τρένα.  Η μελέτη, δηλαδή, δεν αφορά τις αστικές μεταφορές όπως είναι το μετρό, το τραμ, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Να σημειωθεί ότι η έρευνα των Γάλλων έγινε κατά την περίοδο από τις 9 Μαΐου του 2020 έως τις 28 Σεπτεμβρίου του 2020.

Στον ίδιο τόνο είχε κινηθεί και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καρμανλής, τονίζοντας ότι «δεν υπάρχει καμία μελέτη και κανένα στοιχείο σε ευρωπαϊκό επίπεδο που να δείχνει κάτι τέτοιο (σ.σ. ότι τα ΜΜΜ αποτελούν εστίες διασποράς του ιού). Δεν το λέω εγώ αυτό. Το λένε όλοι οι ειδικοί σε όλο τον κόσμο».

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις