Άνοιγμα σχολείων: «Όχι» από τους λοιμωξιολόγους [vid]
Η επιτροπή Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας, κατά τη συνεδρίαση της την Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2020, αποφάσισε σύμφωνα με πληροφορίες να εισηγηθεί στην κυβέρνηση να μην ανοίξουν τα σχολεία. Όπως μετέδωσε το OPEN, η επιτροπή αποφάσισε κατά πλειοψηφία ότι δεν πρέπει να επαναλειτουργήσει καμία βαθμίδα της εκπαίδευσης και το θέμα θα συζητηθεί εκ νέου στη συνεδρίαση της επόμενης εβδομάδας.
Έτσι όλα δείχνουν ότι το άνοιγμα των σχολείων θα γίνει του... χρόνου, δηλαδή από τις 7 Ιανουαρίου 2021. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, δήλωσε ότι η απόφαση θα παρθεί από την εισήγηση των ειδικών. Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση είχε αποφασίσει το κλείσιμο των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων από τις 16 Νοεμβρίου, ενώ νωρίτερα είχε κλείσει γυμνάσια, λύκεια και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Πάντως, όπως υπογραμμίζουν οι λοιμωξιολόγοι, η επιδημιολογική εικόνα της χώρας μας δεν δικαιολογεί ούτε το άνοιγμα των σχολείων, ούτε καμίας άλλης δραστηριότητας. Στο ζήτημα της επαναλειτουργίας των σχολείων αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, την Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2020, απαντώντας σε σχετική ερώτηση κατά την ανοιχτή συζήτηση στο πλαίσιο το 31ο Greek Economic Summit μιλώντας για τον κορονοϊό, κι ενώ η χώρα βρίσκεται σε lockdown. Ειδικότερα, αναφερόμενος στο άνοιγμα των σχολείων, ο πρωθυπουργός είπε ότι «θα κρατήσω κλειστά τα σχολεία όσο μου πουν οι ειδικοί».
Αναφερόμενος στην τηλεκπαίδευση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε πως «ένα χρόνο πριν, δεν θα πιστεύαμε πως κάθε μία σχολική τάξη, από τα νηπιαγωγεία ως τα πανεπιστήμια, θα λειτουργεί ηλεκτρονικά». Ευχαρίστησε, μάλιστα, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που αγκάλιασαν την πρωτοβουλία και κατέληξε λέγοντας πως «θα κρατήσουμε τα σχολεία κλειστά για όσο μας λένε οι ειδικοί, αλλά όταν γυρίσουμε στις φυσικές τάξεις, θα ξέρουμε ότι έχουμε πια την υποδομή για την ψηφιακή εκπαίδευση».
Ο προβληματισμός των ειδικών και τα σενάρια
Αξίζει να σημειωθεί, ότι παρά τις αρχικές εκτιμήσεις για άνοιγμα των σχολείων στις 7 Δεκεμβρίου, όσο περνούσαν οι μέρες και η κατάσταση στη χώρα δεν παρουσίαζε βελτίωση απομακρυνόταν όλο και περισσότερο το σενάριο. Τις τελευταίες μέρες μάλιστα ο προβληματισμός των λοιμωξιολόγων ήταν έκδηλος. Ο φόβος τους δεν εστιάζεται τόσο στη μεταδοτικότητα των παιδιών η οποία θεωρείται ότι δεν είναι σε υψηλά επίπεδα αλλά στην κινητικότητα των ενηλίκων.
Επομένως, τα σενάρια αυτή τη στιγμή αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων είναι δύο.
- Να δοθεί το «πράσινο φως» για το άνοιγμα των σχολικών μονάδων στις 14 Δεκεμβρίου, σε περίπτωση που υπάρχει εντυπωσιακή πτώση στον αριθμό των κρουσμάτων.
- Να επιστρέψουν οι μαθητές στα θρανία με το νέο έτος, ώστε να έχει καταγραφεί μέχρι τότε μία ικανή μείωση στα κρούσματα.
Αμαλιάδα: Τηλεκπαίδευση στο πεζοδρόμιο για 12χρονο μαθητή
Μπορεί η πλατφόρμα της webex τηλεκπαίδευσης να πηγαίνει κάπως καλύτερα, αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα για ένα ακόμα μαθητή. Στην Αμαλιάδα, ένας 12χρονος μαθητής της πρώτης τάξης του Γυμνασίου αναγκάζεται να κάνει μάθημα στο πεζοδρόμιο, έξω από ένα καφενείο προκειμένου να έχει internet.
Ή στην πλατεία Ανεμομύλου Αμαλιάδας εκεί που στεγάζονταν ο Εμπορικός Σύλλογος. Για να έχει τις δυνατότητες να κάνει τις πρωινές ώρες τηλεκπαίδευση.Φορώντας κουκούλα στο κεφάλι για το κρύο, με ένα κινητό τηλέφωνο και δίπλα του την σχολική τσάντα, παλεύει τις τελευταίες μέρες για internet, για να μην χάνει τα μαθήματά του και να εμφανίζεται κανονικά.
«Το ρούτερ στο σπίτι έχει χαλάσει κάποιες μέρες και περιμένουμε έναν τεχνικό να το φτιάξει. Δεν θέλω να περιμένω και να χάνω τα μαθήματα. Έπρεπε να βρω κάπου ίντερνετ και έρχομαι εδώ…», είπε μιλώντας με συστολή και αμηχανίας. Φυσικά αυτό δεν αφορά το Υπουργείο Παιδείας που χώρισε την εκπαίδευση στα δύο. Αυτούς που μπορούν κι αυτούς που αντικειμενικά ή υποκειμενικά δεν έχουν δυνατότητα.
Τον «στηρίζει» το γειτονικό καφενείο
Ο ιδιοκτήτης γειτονικού καφενείου, παρότι είναι κλειστό λόγω των μέτρων, του ανοίγει κάποιες φορές την πόρτα -όπως και χθες που έβρεχε- για να κάθετε μέσα, να μην κρυώνει, να μη βρέχεται, χρησιμοποιώντας και εντός και εκτός του καταστήματος το internet του καφενείου. Περίοικοι υποστηρίζουν ότι ο μαθητής έρχεται καθημερινά από τις 8 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι από την έναρξη της τηλεκπαίδευσης, αν και το παιδί λέει ότι πάει στο σημείο 2 μέρες.
Δεν είναι μόνο το περιστατικό της Αμαλιάδας που αναδεικνύει τους άπειρους λόγους που καθιστούν αδύνατη την τηλεκπαίδευση, από τη στιγμή που δεν έχει υπάρξει καμία κυβερνητική στήριξη. Δεν είναι μόνο το περιστατικό στο χωριό Πεύκη Ηλείας, στη Μακεδονία, στην Κρήτη ή την Ήπειρο. Υπάρχουν μαθητές που προσπαθούν να έχουν πρόσβαση από καφενεία, κρεοπωλεία, super markets. Eίτε επειδή οι περιοχές δεν διαθέτουν internet, είτε τα σπίτια τους δεν έχουν, είτε ο εξοπλισμός των μαθητών δεν πληρεί προϋποθέσεις.