Άνοιγμα σχολείων: Αυτή είναι η επικρατέστερη ημερομηνία
Τις εισηγήσεις των λοιμωξιολόγων που συνεδριάζουν εκ νέου στις αρχές της εβδομάδας αναμένει η κυβέρνηση, με σκοπό να παρθούν οι τελικές αποφάσεις για το άνοιγμα των σχολείων, που θα εξαρτηθεί από την πορεία των επιδημιολογικών δεδομένων.
Αρχικά, ο σχεδιασμός της κυβέρνησης προέβλεπε άνοιγμα των σχολικών μονάδων στις 7 Δεκεμβρίου. Ωστόσο, το ιικό φορτίο που διατηρήθηκε σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, δεν επέτρεψε την λειτουργία τους. Παράλληλα, ελάχιστες είναι οι πιθανότητες που θέλουν τα σχολεία να βγάζουν το λουκέτο στις 14 Δεκεμβρίου, με την πίεση στις ΜΕΘ και τον υψηλό αριθμό κρουσμάτων να μην αφήνουν πολλά περιθώρια.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το επικρατέστερο σενάριο θέλει τη λειτουργία των σχολείων να τοποθετείται μετά τις γιορτές, την 7η Ιανουαρίου, εκτός ραγδαίας αποκλιμάκωσης στον αριθμό των κρουσμάτων. Μάλιστα, ο Ηλίας Μόσιαλος υποστηρίζει πως η διατήρηση των μέτρων είναι απαραίτητη, με τα κλειστά σχολεία να ανήκουν σε αυτά.
Σημειώνεται πως, στην τελευταία συνεδρίαση των λοιμωξιολόγων, η εισήγηση ήταν το άνοιγμα των σχολείων να τοποθετηθεί στο νέο έτος, με σκοπό την αποκλιμάκωση στον αριθμό των κρουσμάτων, ενώ οι δηλώσεις των τελευταίων ημερών οδηγούν στο συμπέρασμα πως απομακρύνεται το ενδεχόμενο του ανοίγματος πριν το νέο έτος.
Η Βάνα Παπαευαγγέλου, μέλος της επιτροπής, υπογράμμισε πως:
«Ήταν σαφές με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα ότι δυστυχώς τα σχολεία δεν μπορούν να ανοίξουν στις 7 του μηνός, τη Δευτέρα, και αποφασίσαμε, επειδή υπήρχε επιφυλακτικότητα για το τι θα γίνει την επόμενη εβδομάδα, να συζητηθεί στις αρχές της επόμενης εβδομάδας για τις 14 του μηνός με τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα».
Την ίδια στιγμή, και ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες των ειδικών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε τις προηγούμενες ημέρες πως τα σχολεία πρόκειται να μείνουν κλειστά για όσο καιρό θεωρηθεί απαραίτητο, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των κρουσμάτων, αλλά και η ασφυκτική πίεση που ασκείται στις ΜΕΘ. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί πως, οι φόβοι δεν αφορούν την μετάδοση μεταξύ των μαθητών, αλλά αυτή της μεταφοράς τους από τους ενήλικες.