Κορονοϊός: Μέχρι το καλοκαίρι θα έχει εμβολιαστεί ο πληθυσμός εκτιμά ο αντιπρόεδρος του ΕΟΔΥ
«Τα εμβόλια βρίσκονται προ των πυλών» σημείωσε ο αντιπρόεδρος του ΕΟΔΥ, Γιώργος Παναγιωτακόπουλος. Μιλώντας στο Οpen και τη Φαίη Μαυραγάνη υπογράμμισε ότι δύο εμβόλια για τον κορονοϊό αναμένεται να πάρουν έγκριση και άλλα δύο είναι σε κυλιόμενη αξιολόγηση.
«Τα δυο είναι κοντά στην αδειοδότηση. Στην Ελλάδα θα τα έχουμε αρχές Ιανουαρίου, σύμφωνα με το πλάνο. Θα έχουμε πάνω από 1.000 εμβολιαστικά κέντρα στη χώρα και πρώτα θα εμβολιαστούν οι υγειονομικοί, μετά οι ηλικιωμένοι και οι ευπαθείς ομάδες. Έχει ξεκινήσει εδώ και 2 μήνες ο σχεδιασμός. Θα υπάρξουν διαφορετικά εμβόλια και θα υπάρξει καμπάνια ενημέρωσης», ανέφερε.
Όσον αφορά το πόσο διαρκεί η προστασία από τα εμβόλια ο κ. Παναγιωτακόπουλος σχολίασε ότι «δεν είναι ακόμη σαφές, αναμένεται να προστατεύουν οπωσδήποτε κάποιους μήνες, αλλά δεν γνωρίζουμε τι γίνεται με τη μεταδοτικότητα» ενώ σημείωσε ότι την άνοιξη και στις αρχές του καλοκαιριού θα έχει περατωθεί ο εμβολιασμός σε δόσεις.
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης ανέλυσε την διαδικασία με την οποία θα μπορεί ο πολίτης να κλείνει ραντεβού για το εμβόλιο, όταν φυσικά θα έρθει στην Ελλάδα.
«Ο τρόπος θα είναι εξαιρετικά απλός και θα χρησιμοποιήσουμε ψηφιακά μέσα. Έχουμε ήδη μιλήσει για πλατφόρμες για το emvolio.gov.gr, για την άυλη συνταγογράφηση που είναι η κορωνίδα μίας στρατηγικής. Αυτό το οποίο θα ήθελα να πω για την πλατφόρμα είναι το ότι θα μοιάζει πάρα πολύ με τις αντίστοιχες πλατφόρμες που μπορεί κανείς να κλείσει ένα αεροπορικό εισιτήριο. Δηλαδή εμείς θα κλείσουμε τα δύο ραντεβού εξαρχής με βάση τη διεύθυνση που έχουν δηλώσει οι πολίτες -τη διαθέσιμη διεύθυνση που έχουμε- στα διάφορα συστήματα του κράτους», δήλωσε ο κ .Πιερρακάκης σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Μega.
Όπως τόνισε «θα κλείσουμε εξαρχής και τα δύο ραντεβού γιατί το εμβόλιο έχει δύο δόσεις και πάνω σε αυτές τις δύο δόσεις θα προτείνουμε ραντεβού στους πολίτες. Τα οποία φυσικά θα μπορούν να τα αλλάξουν στην πορεία γιατί πάντοτε η διεύθυνση που έχουμε εμείς δεν είναι το σημείο στο οποίο ένας πολίτης κατοικεί αυτή τη στιγμή, μπορεί κάποιος να βρίσκεται στο χωριό του, να βρίσκεται σε κάποια άλλη πόλη. Από εκεί και πέρα θα διαμορφώσουμε κανάλια εξυπηρέτησης για τους πολίτες που δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες».
Αναφέρομενος στο call center ο υπουργός υπογράμμισε ότι «με τη μορφή που το περιγράφουμε ή που το φανταζόμαστε συνήθως, δεν θα υπάρχει. Θα χρησιμοποιήσουμε call center με έναν τρόπο που θα ανακοινώσουμε στην πορεία. Γιατί πάρα πολύ απλά εάν 2 εκατ. άτομα έπαιρναν τηλέφωνο την ίδια ημέρα για να κλείσουν ένα ραντεβού αντιλαμβάνεστε ότι δεν υπάρχει τέτοιο call center στις ΗΠΑ όχι στην Ελλάδα. Θα έχουμε όμως παρόλα αυτά και έναν πολύ εύκολο τρόπο για τον κόσμο ο οποίος δεν έχει ψηφιακές δεξιότητες. Θα έχουμε λοιπόν φυσικά σημεία εξυπηρέτησης δηλαδή θα υπάρξουν κάποια σημεία, θα τα ανακοινώσουμε επίσημα στην πορεία, στα οποία ο κόσμος μπορεί να πάει να μάθει ποια είναι τα προτεινόμενα ραντεβού από εμάς και εάν επιθυμεί να τα αλλάξει και μετά να κλείσει το ραντεβού του. Θα υπάρχουν πολλοί φυσικοί χώροι σε όλη την Ελλάδα, στους οποίους μπορεί κανείς να πάει και να επιβεβαιώσει και τα δύο του ραντεβού εκεί».