Μαθητική πορεία Υπουργείο Παιδείας: Διαδηλώνουν οι μαθητές κατά του Νόμου της Νίκης Κεραμέως
Μαθητική πορεία Υπουργείο Παιδείας: Διαδήλωση έξω από το υπουργείο Παιδείας θα πραγματοποιήσουν την ερχόμενη Τετάρτη οι μαθητές, με πρωτοβουλία του Συντονιστικού Αθήνας, διαμαρτυρόμενοι για την βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ, που προτίθεται να θεσμοθετήσει η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως από το τρέχον χολικό έτος.
Παράλληλα το Συντονιστικό της Αθήνας διένειμε στα σχολεία το ακόλουθο κείμενο, και καλεί τους μαθητές να το ψηφίσουν και να το καταθέσουν στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων και στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
"Όλοι εμείς ζούμε (οπως και όλος ο κόσμος) πρωτόγνωρες συνθήκες εδώ και τόσους μήνες.
Όλοι εμείς ξεκινήσαμε μέσα σε αυτές τις συνθήκες απο πέρυσι και συνεχίζουμε και φέτος την προετοιμασία μας για να δώσουμε πανελλήνιες (αν όλα πάνε καλά) το καλοκαίρι του 2021. Για πολλούς μήνες τώρα αυτή η προετοιμασία γίνεται εν μέσω μιας οθόνης, κάτι που σίγουρα δε μπορεί να θεωρείται ολοκληρωμένη προετοιμασία. Δε ξέρουμε ακόμα ποια θα είναι τελικά η ύλη στην οποία θα εξεταστούμε.
Όλοι μας ξενυχταμε, αγωνιούμε, αγχωνόμαστε, πιεζόμαστε για το πως θα τα πάμε και για το τι θα γίνει. Έγκλειστοι στο σπιτι μας, χωρις να βλέπουμε τους συμμαθητές μας, χωρις να μπορούμε να ξεσκάσουμε έστω και λίγο πολλές φορές, σεβόμενοι την κατάσταση και τους γύρω μας.
Αλλα τα περνάμε όλα αυτά γιατί όλοι έχουμε όνειρα και φιλοδοξίες. Να συνεχίσουμε τη μόρφωσή μας στο Πανεπιστήμιο. Να πετύχουμε τους στόχους μας.
Η επιλογή που σκοπέυετε να κάνετε, δηλαδή να αλλάξετε εν μέσω πανδημιας και μολις 6 μήνες πριν δώσουμε πανελλήνιες το σύστημα πρόσβασης, είναι ΕΓΚΛΗΜΑ!
Μας φέρεστε σαν πειραματοζωα. Διαλύετε τη ψυχολογία μας. Νιώθουμε ότι παίζετε με τις τύχες και το μέλλον μας. Νιώθουμε αδικημένοι.
Θέλουμε να σας πούμε κα. Κεραμέως … τώρα σας πήρε ο πόνος; ΤΩΡΑ; Μιλάτε για συνειδητοποιημένους μαθητές, αλλά μάλλον εσείς δεν εχετε συνειδητοποιήσει πως νιώθει και σκέφτεται ενας μαθητής και μια μαθητρια που δινουν πανελλήνιες.
Και η επιλογή σας αυτή εντείνει το άγχος μας, γιατί μας δημιουργεί και άλλη ανασφάλεια, που πραγματικά εν μέσω όλης αυτής της κατάστασης πιστεύουμε πως δε χρειάζεται. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ!
Όλοι μας σας λέμε ΜΕ ΜΙΑ ΦΩΝΗ:
ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ.
ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΑΣ Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ! Γιατί δε θα παραιτηθούμε μέχρι να διορθωθεί αυτή η αδικία. Καλούμε όλους τους συμμαθητές μας σε κάθε τάξη, τους καθηγητές και τους γονείς μας να μας στηρίξουν όπως μπορούν".
Απόφοιτοι πανεπιστημίων εξομοιώνονται με αποφοίτους ΙΕΚ
Τα δικαιώματα άσκησης των παραπάνω επαγγελμάτων θα είναι τα ίδια με αυτά των πτυχιούχων των δημοσίων ελληνικών Πανεπιστημίων. Δηλαδή το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος θα εγγράφει αποφοίτους Κολλεγίων, προκειμένου να ασκούν το επάγγελμα του Αρχιτέκτονα Μηχανικού, το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος θα εγγράφει αποφοίτους Κολλεγίων για να ασκούν το επάγγελμα του Οικονομολόγου και του Λογιστή Φοροτεχνικού κ.λπ.
Η τροπολογία αυτή του Υπουργείου Παιδείας, δρομολογήθηκε χωρίς διάλογο όπως καταγγέλλουν οι επαγγελματίες. Και επισημαίνουν ότι πλέον διακινδυνεύεται η ασφάλεια μπροστά στα φυσικά φαινόμενα, την ψηφιακή τεχνολογία, την ασφάλεια στο χώρο εργασίας αλλά και την ασφάλεια τροφίμων.
Δεν έχουν καμία απολύτως εφαρμογή στη συγκεκριμένη περίπτωση
Για απαξίωση του επιστημονικού επιπέδου των οικονομολόγων μιλά και ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, Κωνσταντίνος Κόλλιας. Κάνει λόγο για «περαιτέρω υποβάθμιση της σχετικής αξιολόγησης». Τονίζει δε πως γεγονός, ότι αρμόδιο για να γνωμοδοτεί επί του θέματος, ορίζεται ένα τμήμα του Υπουργείου Παιδείας «μειώνει το κύρος της διαδικασίας, απαξιώνει την ίδια την αναγνώριση και οδηγεί στην πλήρη απαξίωση του επιστημονικού επιπέδου των οικονομολόγων».
Ο Κωνσταντίνος Κόλλιας διερωτάται γιατί η Νίκη Κεραμέως «επέλεξε να προχωρήσει σε αυτή την απαράδεκτη απόφαση, χωρίς να μας καλέσει, ως τον αρμόδιο επιστημονικό φορέα, να συζητήσουμε επί του θέματος, όταν έχουμε επανειλημμένα ζητήσει συνάντηση».
Η χώρα έχει Σύνταγμα και η Ευρώπη ιδρυτικές συνθήκες
Ενώ εντονότατη ήταν και αντίδραση ΤΕΕ σε τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας από τον Γιώργο Στασινό, στέλεχος της ΝΔ και πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
«Με μια αιφνιδιαστική πρωτοβουλία το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε τροπολογία, με πρωτοβουλία της κυρίας Κεραμέως, για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων όσων σπούδασαν κάποια θέματα μηχανικών στην αλλοδαπή. Και βάζει μπροστά, ψευδόμενο, το κοινοτικό δίκαιο και τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Αποτελεί ντροπή να κοροϊδεύει το Υπουργείο τους βουλευτές και τους πολίτες ότι δήθεν είναι υποχρεωμένο από αιτιολογημένη γνώμη της Κομισιόν να αλλάξει με αυτές τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις τη νομοθεσία για την αναγνώριση προσόντων. Η επιλογή των διατάξεων και του περιεχομένου τους αποτελεί ξεκάθαρα επιλογή του Υπουργείου Παιδείας και δεν έχει καμία σχέση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή – ούτε η σχετική κοινοτική οδηγία. Αρέσει δεν αρέσει, σε οποιονδήποτε, η χώρα έχει Σύνταγμα και η Ευρώπη ιδρυτικές συνθήκες. Ουδείς μπορεί να τα διαστρεβλώνει, ούτε στο πνεύμα, ούτε στο γράμμα τους.
Αποτελεί απλή δικαιολογία και στάχτη στα μάτια των βουλευτών και των πολιτών ο ισχυρισμός ότι αυτό γίνεται για την επιτάχυνση των διαδικασιών. Η ανάθεση της αρμοδιότητας σε ένα τμήμα του Υπουργείου Παιδείας, το ΑΤΕΕΝ, θα επιτύχει το ακριβώς αντίθετο. Γνωρίζουν καλά όλοι την ταχύτητα έκδοσης αποφάσεων και διεκπεραίωσης διαδικασιών για την οποία φημίζεται άλλωστε η δημόσια διοίκηση.
Και ειδικά το Υπουργείο Παιδείας, ειδικά στα θέματα επαγγελματικών δικαιωμάτων, θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτικό: στις δικές του παλινδρομήσεις και επιλογές, διαχρονικά, οφείλεται η παραπομπή της χώρας στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια, ακόμη και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, για τις καθυστερήσεις στη διοικητική διαδικασία αναγνώρισης προσόντων ή πτυχίων. Πάει πολύ τώρα το Υπουργείο να κουνάει το δάκτυλο στους επαγγελματικούς φορείς. Λίγη ντροπή δεν βλάπτει. Και χρειάζεται και φιλότιμο…
[caption id="attachment_1740442" align="alignnone" width="1024"] EUROKINISSI[/caption]
Η ποιότητα στην επαγγελματική εκπαίδευση, ιδίως στον χώρο των μηχανικών, δεν υπηρετείται από καμία προσπάθεια εξίσωσης προς τα κάτω. Τι αριστεία είναι αυτή που θέλει κριτές των επαγγελματικών προσόντων τους απρόσωπους γραφειοκράτες μανδαρίνους των υπουργείων και όχι την κρίση των συναδέλφων κάθε ενδιαφερόμενου; Την έννοια και μέθοδο Peer-to-Peer (ομότιμος προς ομότιμο), την πλέον καθιερωμένη σε όλες τις επιστημονικές κρίσεις ανά τον κόσμο, θα έπρεπε, λογικά, να τη γνωρίζει πολύ καλά η Υπουργός Παιδείας…
Πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι με βάση και την κοινοτική νομοθεσία και την λογική θέματα ισοδυναμίας και ισοτιμίας επαγγελματικών προσόντων τα κρίνουν οι ίδιοι οι επαγγελματικοί φορείς. Για παράδειγμα, που γνωρίζει καλά η δικηγόρος Υπουργός Παιδείας, με εσωτερικές διαδικασίες κρίνει αντιστοίχως τα θέματα του δικηγορικού επαγγέλματος ο ΔΣΑ. Είναι απορίας άξιο πώς και γιατί το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας δεν μπορεί να κάνει το ίδιο στα θέματα μηχανικών… Άραγε θεωρεί ότι το ΤΕΕ δεν είναι φερέγγυο; Θεωρεί άραγε το Υπουργείο Παιδείας ότι κακώς έχει αναθέσει η Πολιτεία στο ΤΕΕ δημόσια εξουσία σε τόσες άλλες λειτουργίες; Και που βασίζεται, άραγε, τέτοια κρίση και διάκριση κατά του τεχνικού κόσμου της χώρας;
Και κάτι ακόμη πιο σημαντικό από όλα τα άλλα: το επάγγελμα του μηχανικού είναι νομοθετικά ρυθμιζόμενο και έχει ειδικά επαγγελματικά δικαιώματα γιατί αφορά, εν τέλει, την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του δημοσίου συμφέροντος. Οι εμπνευστές της μεταφοράς αρμοδιοτήτων στους μηχανισμούς των Υπουργείων θα καταλάβουν πολύ σύντομα αυτό που η κοινωνία και η δικαιοσύνη, στον ανώτατο βαθμό, γνωρίζουν καλά: το γιατί συμβαίνει αυτό…
Θα το καταλάβουν στον πρώτο σεισμό, στην πρώτη πλημμύρα, στην πρώτη παραβίαση πληροφοριακών συστημάτων, στο πρώτο βιομηχανικό ή εργατικό ατύχημα, στο πρώτο πρόβλημα ασφάλειας τροφίμων. Οι επιλογές στα θέματα επαγγελματικών δικαιωμάτων δεν είναι απλά θέματα αγοράς, δεν είναι ουδέτερες διοικητικές διαδικασίες, είναι θέματα υγείας, ασφάλειας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής.
Αν οι εμπνευστές των απαράδεκτων ρυθμίσεων για τη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων μηχανικών δεν αποσύρουν τις ρυθμίσεις και δεν γίνει πραγματικός, επίσημος και ουσιαστικός διάλογος με τους επιστημονικούς φορείς θα έχουν ακέραια, προσωπικά, με το ονοματεπώνυμό τους, την ευθύνη. Το ίδιο και όσοι τους υποστηρίξουν με την ψήφο τους.
Υπενθυμίζουμε, όσα σταθερά επαναλαμβάνουμε τους τελευταίους μήνες:
Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας τονίζει προς όλες τις κατευθύνσεις ότι η ρύθμιση που προωθείται από την Κυβέρνηση με την οποία προβλέπεται αυτοματοποιημένη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων Κολεγίων και των ξένων Πανεπιστημίων, είναι κατάφωρα άδικη για τους Διπλωματούχους Μηχανικούς, επιζήμια για το Δημόσιο συμφέρον και ισοπεδωτική για την Δημόσια Παιδεία.
Η εκχώρηση των αρμοδιοτήτων του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) στο Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ) εξομοιώνει το επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων των Διπλωματούχων των Πολυτεχνείων, με αυτό των αποφοίτων Κολλεγίων, χωρίς την απαραίτητη διαβάθμιση Τεχνικής Ευθύνης κατά την άσκηση του επαγγέλματος και ως εκ τούτου εγείρει σημαντικά θέματα αντισυνταγματικότητας αλλά και απαξίωσης της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης».