Δημοσθένης Σαρηγιάννης: Αν τα σχολεία ανοίξουν στις 7 Ιανουαρίου θα έχουμε αύξηση κρουσμάτων 50%
Ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης εξέφρασε τη δική του άποψη για το άνοιγμα των σχολείων στις 7 Ιανουαρίου. Όπως είπε μιλώντας στο Mega, αν τα σχολεία ανοίξουν αμέσως μετά τις γιορτές τότε αυτό «θα οδηγούσε σε αύξηση 50% μέχρι το τέλος του Μάρτη σε σχέση με αυτά που περιμένουμε».
Υποστήριξε πως βάσει των μοντέλων που έχει στη διάθεσή του η ομάδα του «αντί για 600 κρούσματα θα φτάναμε στα 900 στο τέλος του Μάρτη». Για τον ίδιο «δεν αξίζει. Αντίθετα πρέπει να έχουμε χρόνο να εκμεταλλευτούμε το θετικό σενάριο του εμβολίου» και ζήτησε τα σχολεία να ανοίξουν στις 20 Ιανουαρίου
«Με ανησυχούν οι γονείς και η αύξηση της κινητικότητας» εξήγησε το σκεπτικό της πρότασής του συμπληρώνοντας ότι «τον Νοέμβριο ο συναγελασμός των γονέων γύρω από τα σχολεία και οι δραστηριότητες γύρω από αυτό οδήγησε στην έκρηξη των κρουσμάτων». «Μελετάμε πώς θα μπορούσαν να ανοίξουν με καλύτερο αερισμό του χώρου» κατέληξε.
Τι έχει πει η Νίκη Κεραμέως
Στην εκπομπή «ΜΕGA Σαββατοκύριακο» μίλησε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως αναφερόμενη στα Voucher των 200 ευρώ για την αγορά υπολογιστή ή tablet και τις αλλαγές σε Πανεπιστήμια και Πανελλαδικές και αποκαλύπτοντας τι θα γίνει και από τι θα εξαρτηθεί το πολυπόθητο άνοιγμα των σχολείων. Ειδικότερα, η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε στην προσπάθεια πέντε συναρμόδιων υπουργείων για τα Voucher 200 ευρώ που θα δοθούν σε 560.000 μαθητές, φοιτητές και σπουδαστές από 4-24 ετών και θα αφορά την αγορά υπολογιστή ή tablet για την τηλεκπαίδευση.
Πρόκειται για ποσό 112 εκατ. ευρώ που θα διατεθεί με στόχο «να χτίσουμε πάνω στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης και το τεράστιο ψηφιακό άλμα που έγινε». Το επόμενο διάστημα θα δοθούν αναλυτικές οδηγίες για το πώς ακριβώς θα λειτουργήσει πλατφόρμα και πώς οι επωφελούμενοι θα προμηθευθούν από καταστήματα τον συγκεκριμένο εξοπλισμό. Η ίδια αναφέρθηκε στις αλλαγές που προωθούνται αναφορικά με τη θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης εισαγωγής από κάθε Πανεπιστημιακό ίδρυμα. Όπως τόνισε μεταξύ άλλων, περιπτώσεις εισαγωγής φοιτητών με βαθμό 0,6 στα 20 δεν περιποιεί τιμή στο ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο και η πολιτεία οφείλει να αναβαθμίσει συνολικά το επίπεδο σπουδών.
Η πρόταση που έχει τεθεί στο δημόσιο διάλογο είναι να υπάρξει μια ελάχιστη βάση εισαγωγής, είπε η κ. Κεραμέως διευκρινίζοντας ότι η βάση δεν θα είναι οριζόντια και θα είναι διαφορετική για κάθε πανεπιστημιακό τμήμα. «Προβλέπεται κάθε πανεπιστημιακό τμήμα να θέτει ως βάση το ποσοστό επί της μέσης επίδοσης όλων των υποψηφίων του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου» επισήμανε. Έτσι, θα δοθεί «για πρώτη φορά η δυνατότητα στα Πανεπιστήμια να ορίσουν το ακαδημαϊκό προφίλ που θέλουν».