Αγωνία υπάρχει για πιθανή έξαρση της πανδημίας τις επόμενες μέρες, ως απόρροια της επίδρασης των γιορτών στα επιδημιολογικά δεδομένα. Με δεδομένη την αργή αποσυμφόρηση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την ήδη εύθραυστη επιδημιολογική κατάσταση, η επιστροφή στην όποια κανονικότητα, θα γίνει «βήμα – βήμα», ενώ δεν αποκλείεται να γίνει και κατά περιοχές.

Κάτι που εξετάζει η επιτροπή εμπειρογνωμόνων η οποία, αυτή την εβδομάδα, αναμένεται να συνεδριάσει, για την επιστροφή του λιανεμπορίου στην πρότερη κατάσταση. Στην προκειμένη περίπτωση, ένα σενάριο που εξετάζεται είναι να λειτουργήσει το click away, κατά περιοχές, όπου το επιτρέπουν τα επιδημιολογικά δεδομένα.

Ο κρίσιμος παράγοντας για τo πότε και πως θα γίνει η άρση του lockdown, θα είναι τα επιδημιολογικά δεδομένα, τα οποία αξιολογούνται στις συσκέψεις της επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που συνυπολογίζουν την η πίεση στο σύστημα υγείας, τα ημερήσια κρούσματα, τους νοσηλευομένους και τον δείκτη θετικότητας.

Η επίδραση των εορτών αναμένεται να φανεί από τις 10 Ιανουαρίου και μετά, όμως ήδη, επιστήμονες προχωρούν σε δυσοίωνες προβλέψεις πως την επόμενη εβδομάδα θα σημειωθεί αύξηση στα ημερήσια κρούσματα ειδικότερα στην Αττική, όπου και θα έχουν επιστρέψει ακόμα και όσοι μπόρεσαν να φύγουν προς την περιφέρεια για τις ημέρες των εορτών.

Ανοίγει ο δρόμος επιστροφής του click away από 11/1 – Την Πέμπτη οι οριστικές αποφάσεις

“Την Πέμπτη θα παρθούν οι όποιες αποφάσεις για το άνοιγμα των καταστημάτων”, τόνισε σε συνέντευξή του ο Αδωνις Γεωργιάδης.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, μιλώντας στο Blue Sky, τόνισε πως σε συνεργασία με τους ειδικούς και τις εισηγήσεις που θα δώσουν, θα αποφασιστεί το πώς και πότε θα ανοίξει το λιανεμπόριο. Δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να επιστρέψουν στην μέθοδο του click away μετά την λήξη του αυστηρού lockdown ως τις 11 Ιανουαρίου, αρκεί να το επιτρέψουν και οι συνθήκες.

“Την Πέμπτη θα έχουμε νέα συζήτηση. Για τους επιδημιολόγους κρίνονται κρίσιμες οι επόμενες 48 ώρες, καθώς θα έχουν εικόνα για την περίοδο των Χριστουγέννων. Καλώς εχόντων των πραγμάτων στις 11 του μηνός θα επιστρέψουμε στο click away”, ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης.

Ανοίγουν σε δύο φάσεις τα καταστήματα

Σύμφωνα με τους ειδικούς, εάν η επιδημιολογική εικόνα στη χώρα είναι σχετικά καλή, τότε σε πρώτη φάση θα επαναλειτουργήσουν τα καταστήματα χωρίς φυσική παρουσία του πελάτη εντός, αλλά με τηλεφωνικές ή διαδικτυακές παραγγελίες. Ο πελάτης θα παραλαμβάνει το προϊόν έξω από το κατάστημα και χωρίς δοκιμή του και έπειτα από ραντεβού (click away), όπως λειτούργησε την γιορτινή περίοδο.

Μετά τις 15 Ιανουαρίου πιθανότατα να ανοίξει συνολικά το λιανεμπόριο με φυσική παρουσία των πελατών, αλλά μόνο με προκαθορισμένη επίσκεψη και υπό τους αυστηρούς περιορισμούς της τήρησης φυσικών αποστάσεων (click in shop).

Με το click in shop ο καταναλωτής θα μπορεί να κλείνει τηλεφωνικά ή διαδικτυακά ραντεβού για την επίσκεψή του στο κατάστημα σε προκαθορισμένη ώρα, να διαλέγει το προϊόν που τον ενδιαφέρει εκεί, να το δοκιμάζει εφόσον επιθυμεί και να το πληρώνει εντός του καταστήματος. Οπωσδήποτε θα ισχύει η υποχρέωση αποστολής μηνύματος με το ραντεβού από το κατάστημα προκειμένου να μπορέσει να μεταβεί εκεί ο καταναλωτής.

Με sms για ψώνια

Υποχρεωτική θα είναι η αποστολή sms στο 13033, με την ένδειξη 2 για να κάνετε τις αγορές σας. Τα μέτρα θα πρέπει να τηρούνται και εντός των καταστημάτων, με τη χρήση μάσκας και την τήρηση των αποστάσεων. Σε κάθε κατάστημα θα μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα έως 4 πελάτες ανά 100 τετραγωνικά μέτρα. Στις μεγαλύτερες αλυσίδες και στις επιχειρήσεις shop in a shop ο αριθμός των ατόμων θα είναι μεγαλύτερος, ωστόσο θα πρέπει να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να υπάρχει απόσταση.

Μείζον ζήτημα είναι να επέλθει μία σχετική ομαλοποίηση της αγοράς έστω και με την προκαθορισμένη επίσκεψη σε καταστήματα προκειμένου κυρίως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να μη χάσουν και την περίοδο των εκπτώσεων μετά τη χαμένη για τους περισσότερους εορταστική περίοδο.

Την εφαρμογή της μεθόδου του click in shop είχε ζητήσει ήδη από την αρχή του δεύτερου lockdown και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, προκειμένου να μην χαθεί η περίοδος των εκπτώσεων και επέλθουν λουκέτα και απώλειες θέσεων εργασίας κυρίως σε μικρές επιχειρήσεις.

Κι αυτό γιατί η πλειονότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του click away λόγω έλλειψης τεχνικών υποδομών όπως τα e-shop, γεγονός που αποτυπώθηκε και στον τζίρο των εορτών, το 80% του οποίου έκαναν 150 – 200 μεγάλες αλυσίδες.

ÌÇÍÕÌÁ CLICK AWAY ÓÅ ÂÉÔÑÉÍÁ ÊÁÔÁÓÔÇÌÁÔÏÓ (EUROKINISSI/ÄÇÌÇÔÑÏÐÏÕËÏÓ ÓÙÔÇÑÇÓ)

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις