«Μυστικοί επιβάτες» με αρμοδιότητα να καταγράφουν τα παράπονα χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς μπαίνουν το επόμενο διάστημα στις συγκοινωνίες. Η εφαρμογή του σχεδίου θα ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο της καινούριας χρονιάς, κατά το οποίο θα καταγράφονται τα προβλήματα των πολιτών και στα μέσα οδικής και σταθερής τροχιάς.

Όπως τονίζουν πηγές στον Ελεύθερο Τύπο, οι «μυστικοί επιβάτες» δεν θα θυμίζουν ελεγκτές, απλώς θα βρίσκονται σε οχήματα και συρμούς παρατηρώντας τι συμβαίνει εντός τους και σημειώνοντας όλα όσα χρειάζεται να αλλάξουν αναφορικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες έτσι ώστε τα ΜΜΜ να βελτιωθούν περαιτέρω.

Eπίσης, απαγορεύεται να συνομιλούν με επιβάτες, καθώς ο ρόλος τους είναι να παρατηρούν τα δρομολόγια δειγματοληπτικά. Παράλληλα, θα καλούν στο κέντρο εξυπηρέτησης προκειμένου να πιστοποιούν αν πράγματι οι επικοινωνίες γίνονται όπως προβλέπεται και δεν υπάρχουν δυσαρεστημένοι επιβάτες.

«Από την έναρξη της πανδημίας του Covid-19 οι συγκοινωνίες της Αθήνας βρίσκονται σε μια διαρκή προσπάθεια διασφάλισης της απρόσκοπτης και ασφαλούς εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, με την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου, την αύξηση των δρομολογίων και τη μείωση των χρονοαποστάσεων», αναφέρουν πηγές του οργανισμού στον «Ε.Τ.».

Μέχρι στιγμής δεν έχει αποφασιστεί ούτε ο αριθμός των «μυστικών επιβατών» αλλά ούτε και ο προϋπολογισμός του έργου. Η ενεργοποίησή τους εντάσσεται στο πλαίσιο της πιστοποίησης του οργανισμού, σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ποιότητας επιβατικών μεταφορών ISO 13816.

Πώς θα γίνεται η επιτήρηση και ο έλεγχος

Η επιτήρηση από τον Φορέα Πιστοποίησης θα γίνεται σε ετήσια βάση, ενώ ο έλεγχος θα αφορά σε οκτώ βασικά κριτήρια:

  • Τη διαθεσιμότητα των μέσων, δηλαδή, τη γεωγραφική κάλυψη του δικτύου, το ωράριο λειτουργίας, τη συχνότητα των δρομολογίων, κλπ.
  • Την προσβασιμότητα των μέσων προς όλους και ειδικότερα τα ΑμεΑ, καθώς επίσης τη διαθεσιμότητα εισιτηρίων σύμφωνα με τις ανάγκες των επιβατών.
  • Την παροχή αξιόπιστης πληροφόρησης προς τον επιβάτη (γενικές πληροφορίες, στοιχεία δρομολογίων, τιμές εισιτηρίων, δικαιώματα ελεύθερης – μειωμένου κομίστρου μετακίνησης, κ.λπ.).
  • Την καλύτερη δυνατή τήρηση των δρομολογίων και τη βελτίωση του χρόνου των μετακινήσεων.
  • Την άρτια εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού από το προσωπικό των μέσων (προσωπικό πώλησης εισιτηρίων, προσωπικό τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, κλπ.).
  • Τη διασφάλιση συνθηκών άνετης μετακίνησης εντός των μέσων.
  • Την ασφάλεια των επιβατών, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας από τον Covid-19.
  • Την προστασία του περιβάλλοντος.
Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις