«Κεραυνοί» Ryanair κατά Ελλάδας και άλλων χωρών: «Φταίνε για το 90% των καθυστερήσεων πτήσεων»
Η Ryanair σημειώνει ότι αυτό «δεν μπορεί να γίνει πλέον ανεκτό» και ζητά παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

«Πυρά» εξαπέλυσε η Ryanair κατά των καθυστερήσεων του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και σε άλλες χώρες, φτάνοντας στο σημείο να ζητά και την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Το αφεντικό της Ryanair, Michael O'Leary, έκανε λόγο για ένα «σκάνδαλο» έλλειψης προσωπικού και κακοδιαχείρισης, το οποίο έχει προκαλέσει εκτεταμένη αναστάτωση στην αεροπορική εταιρεία και στους επιβάτες. Ειδικότερα, ξεχώρισε τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, αλλά και την Ελλάδα.
Ο O'Leary δήλωσε ότι αυτό «δεν μπορεί πλέον να γίνει ανεκτό», καθώς κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παρέμβει.
Η Ryanair ενέτεινε την επίθεσή της συγκρίνοντας τις πέντε χώρες με πέντε άλλες που έχουν, όπως είπε, το καλύτερο ιστορικό σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις. Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι 3.380 από τις πτήσεις της πέρυσι επηρεάστηκαν από καθυστερήσεις στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, που εκτοξεύτηκαν σε 35.100 στη Γαλλία. Ωστόσο, αυτό συγκρίνεται με μόλις 210 στη Σλοβακία που είχαν καθυστερήσεις και μόνο 70 στην Ιρλανδία.
«Απελπιστική κακοδιαχείριση»
Ο O'Leary χαρακτήρισε τους φορείς εκμετάλλευσης στη Γαλλία, την Ισπανία, τη Γερμανία, την Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο «απελπιστικά κακοδιαχειρισμένους». Συνέχισε: «Η διαφορά είναι ότι πρόκειται για προστατευόμενα κρατικά μονοπώλια, τα οποία δεν ενδιαφέρονται για την εξυπηρέτηση των πελατών, δεν ενδιαφέρονται για τους επιβάτες και δεν ενδιαφέρονται ούτε για τους πελάτες των αεροπορικών εταιρειών τους. Κάθε χρόνο έχουν έλλειψη προσωπικού και είναι υπεύθυνες για πάνω από το 90% των καθυστερήσεων των πτήσεων στην Ευρώπη, γεγονός που προσθέτει ένα επιπλέον 10% στις εκπομπές αερίων στην Ευρώπη».
Ο κ. O'Leary πρόσθεσε: «Η Ryanair, οι πελάτες μας και οι επιβάτες μας έχουν βαρεθεί αυτές τις αναπόφευκτες καθυστερήσεις του ATC, τις οποίες μας επιβάλλουν κάθε καλοκαίρι οι Γάλλοι, οι Γερμανοί, οι Ισπανοί, οι Έλληνες και οι Βρετανοί.
Το μόνο που χρειάζεται για τη σωστή διαχείριση της υπηρεσίας ATC τους είναι να προσλάβουν και να εκπαιδεύσουν επαρκείς ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, όπως έχουν ήδη δείξει οι Ιρλανδοί, οι Δανοί, οι Ολλανδοί, οι Βέλγοι και οι Σλοβάκοι.
Είναι καιρός να σταματήσει αυτή η ευρωπαϊκή κακοδιαχείριση και ανικανότητα ή να ανοίξουν οι υπηρεσίες ATC της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας, της Ελλάδας και του Ηνωμένου Βασιλείου στον ανταγωνισμό».
Η Ryanair εξέδωσε την περασμένη εβδομάδα προειδοποίηση προς τους ταξιδιώτες που έκαναν διακοπές μετά το ταξιδιωτικό χάος σε διάφορα αεροδρόμια της Πορτογαλίας, με αποτέλεσμα εκατοντάδες να μείνουν εγκλωβισμένοι στις πύλες αναχώρησης. Η οικονομική αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι περισσότεροι από 270 επιβάτες έχασαν τις πτήσεις τους τις τελευταίες δύο εβδομάδες λόγω των εκτεταμένων ουρών αναμονής και της χρόνιας υποστελέχωσης των συνοριακών ελέγχων.
Οι χειρότερες καθυστερήσεις έγιναν αισθητές στα αεροδρόμια του Φάρο, της Λισαβόνας και του Πόρτο, με τους χρόνους αναμονής να φέρονται να φτάνουν τις απίστευτες δυόμισι ώρες. Σε ανακοίνωσή της, η Ryanair χαρακτήρισε την κατάσταση ως «εντελώς απαράδεκτη», καλώντας τη νέα κυβέρνηση της Πορτογαλίας να επιλύσει την κρίση προσωπικού.