Η πρωτεΐνη είναι βασικό συστατικό για τη ρύθμιση του ανθρώπινου μεταβολισμού. Έκτος από δομικό συστατικό των μυών, εμπλέκεται σε όλες τις σωματικές διεργασίες. Χρησιμοποιείται για τον σχηματισμό ενζύμων, ορμονών, όπως η ινσουλίνη, αντισωμάτων του ανοσοποιητικού συστήματος, αιμοσφαιρίνης κ.ά.

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη είναι 0,8-1 γραμμάριο ανά κιλό σωματικού βάρους. Αλλά, αντίθετα με ό,τι πολλοί πιστεύουν, μπορούμε να την προσλάβουμε από αρκετές τροφές πέρα από το κόκκινο κρέας.

Ο Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος Νίκος Καφετζόπουλος μας ετοίμασε μία λίστα με υγιεινές τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη:

Αβγά

Τα αβγά είναι από τις πιο υγιεινές και θρεπτικές τροφές. Περιέχουν βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά και τα ασπράδια είναι σχεδόν καθαρή πρωτεΐνη.

Περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες: 1 μεγάλο αβγό περιέχει 6 γραμμάρια πρωτεΐνης, με 78 θερμίδες.

Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα περιέχουν σημαντικές θρεπτικές ουσίες, συμπεριλαμβανομένων φυτικών ινών, βιταμίνης Ε, μαγγανίου και μαγνησίου.

Περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες: 30 γρ. αμύγδαλα περιέχουν 6 γραμμάρια πρωτεΐνη και 161 θερμίδες.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις