Το βραδινό παχαίνει; Τα ζυμαρικά απαγορεύονται; Πόσα γλυκά πρέπει να τρώμε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και τι ακριβώς σημαίνει «ελεύθερο γεύμα»; Ζητήσαμε από την Κλινική Διαιτολόγο Διατροφολόγο Μαριέττα Μαρκούση να μας απαντήσει στις πιο συχνές ερωτήσεις για το αδυνάτισμα.

Πόση ώρα αφού ξυπνήσω πρέπει να τρώω το πρωινό μου;

Η πρόσληψη πρωινού γεύματος θα πρέπει να γίνεται πριν ξεκινήσουμε τις καθημερινές υποχρεώσεις προκειμένου να έχει προλάβει ο οργανισμός να ανεβάσει τα επίπεδα σακχάρου έτσι ώστε να μπορούν μας προσδώσουν την απαραίτητη ενέργεια. Προσωπικά, θα πρότεινα το πρωινό γεύμα να γίνεται πριν φύγουμε για την εργασία μας και να γίνεται στο σπίτι μας όπου το περιβάλλον είναι ήρεμο!

Τελικά τι ισχύει για τροφές όπως τα ζυμαρικά, το ψωμί κ.ά.; μπορούν να περιλαμβάνονται σε ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής – και αν ναι πόσο συχνά;
Φυσικά! Μέτρον άριστον, ακόμα και για τις τροφές που λανθασμένα έχουμε ενοχοποιήσει στο μυαλό μας. Η πρόσληψη θερμίδων από τους υδατάνθρακες θα πρέπει να γίνεται σε ποσοστό 50% περίπου από τις συνολικές θερμίδες που συνολικά προσλαμβάνουμε. Οπότε, τροφές όπως τα ζυμαρικά ή το ψωμί χρειάζεται να υπάρχουν στο διατροφολόγιό μας αν και θα σύστηνα την πρόσληψη ολικής άλεσης/ σικάλεως προϊόντων για την εύρυθμη λειτουργία του εντέρου.

Μπορώ καθημερινά να καταναλώνω κάτι γλυκό; Σε τι ποσότητα επιτρέπεται;
Τα γλυκά μας κάνουν χαρούμενους. Οπότε δεν μπορούν να αποκλειστούν από τη διατροφή μας. Ωστόσο, η κατανάλωσή τους χρειάζεται να είναι περιορισμένη – δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα δύο μικρά γλυκά την εβδομάδα! Η ποσότητα επίσης χρειάζεται να είναι περιορισμένη. Δεν θα πρέπει για παράδειγμα να καταναλώνουμε σοκολάτα σε ποσότητα μεγαλύτερη από 50 γραμμάρια. Ο λόγος είναι απλός: Με 50 γρ (ή και λιγότερα) σοκολάτας επιτυγχάνουμε την απαραίτητη έκκριση φερομόνης (ορμόνη της χαράς όπως αναφέρεται) ενώ παράλληλα δεν προσλαμβάνουμε πληθώρα «κενών» θερμίδων, όπως συνηθίζονται να αποκαλούνται οι θερμίδες των γλυκών.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις