Ρούχα αξίας 31 εκατομμυρίων ευρώ κατέστρεψε τον τελευταίο χρόνο η διάσημη εταιρία ρούχων Burberry προκειμένου να περιορίσει το απόθεμά της και να μην πουληθούν μαζικά σε πολύ χαμηλές τιμές, κάτι που θα επέφερε μείωση των κερδών της εταιρείας.

Όπως αποκάλυψε η βρετανική εφημερίδα The Times, η εταιρία τα τελευταία 5 χρόνια έχει καταστρέψει συνολικά ρούχα αξίας 100 εκατομμυρίων ευρώ που έμειναν στο ράφι.

Η πρακτική αυτή οφείλεται, σύμφωνα με την ίδια εφημερίδα, στο γεγονός πως η εταιρία αρνείται να κατεβάσει τις τιμές της στη λιανική αγορά, με τη διάσημη καμπαρντίνα της να κοστίζει ακόμη και 1600 ευρώ.

Η Burberry δεν αρνήθηκε την καύση των ρούχων, ωστόσο επισήμανε πως η διαδικασία έγινε με ειδικούς αποτεφρωτήρες προκείμενου να μην πληγεί το περιβάλλον!

Αντίθετοι, στην καταστροφή του ρούχων, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ήταν αρκετοί μέτοχοι της εταιρίας οι οποίοι ζήτησαν να μοιραστούν σε εκείνους που δεν έχουν ούτε Burberry’sούτε άλλα ρούχα.

Οι προτάσεις τελικά δεν εισακούστηκαν και η καύση των ρούχων προχώρησε κανονικά.

Η συγκεκριμένη πρακτική φαίνεται όμως πως είναι συνήθης για τις εταιρίες ακριβού ρουχισμού προκειμένου να μην δοθούν τα προϊόντα τους αργότερα σε πολύ χαμηλότερες τιμές.

Παρόμοιες πρακτικές ακολουθούν και άλλες μεγάλες εταιρείες. Για παράδειγμα η Cartier κατέστρεψε τον περασμένο Μάρτιο, εμπόρευμα αξίας 400 εκατομμυρίων λιρών, ενώ η H&M είχε κατηγορηθεί πως καταστρέφει 12 τόνους εμπορεύματος κάθε χρόνο.

Ανάλογη ανάλγητη συμπεριφορά δείχνουν και εταιρείες που πουλάνε και πιο πολύτιμα πράγματα από ρούχα με καρό φόδρα και ρολόγια, όπως ας πούμε φαγητό. Σύμφωνα με έρευνα, στις ΗΠΑ πετάνε στα σκουπίδια ποσότητα φαγητού ίση με αυτή που καταναλώνεται, για καθαρά αισθητικούς λόγους. Επειδή δηλαδή ένα πορτοκάλι δεν είναι αρκετά πορτοκαλί, ή μια ντομάτα αρκετά στρόγγυλη.

Ίδιο είναι περίπου το ποσοστό σε όλο τον πλανήτη, σύμφωνα με άλλη έρευνα, αφού οι παραγωγοί αφήνουν απούλητη και πετάνε τη μισή περίπου παραγωγή τους, γιατί οι μεσάζοντες θεωρούν πως το μισό προϊόν δεν πληροί τα αισθητικά στάνταρ για να το πουλήσουν στην τιμή που επιδιώκουν. Και όλα αυτά στο όνομα … της ανάπτυξης που θα έλθει μέσα από το κέρδος.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις