Ελληνικός κινηματογράφος: Όταν ο Ολυμπιακός πρωταγωνιστούσε στη μεγάλη οθόνη [vids & pic]
Ελληνικός κινηματογράφος: Ταξιδεύοντας στο παρελθόν του ελληνικού κινηματογράφου, ανακαλύπτει κανείς στη θεματολογία του και την κινηματογραφική κάμερα να συναντά το ποδόσφαιρο. Μάλιστα σε πολλές ταινίες πρωταγωνιστεί μεταξύ άλλων και το καμάρι του Πειραιά, ο Ολυμπιακός, και πιο ειδικά τα «παιδιά του Πειραιά» να είναι λατρευτά από μεγάλους σκηνοθέτες, παραγωγούς και ηθοποιούς. Εν μέσω κορονοϊού, ας θυμηθούμε κλασικές ταινίες που πρωταγωνιστούσε ο Ολυμπιακός.
Οι άσοι του γηπέδου (1956)
Πρόκειται για μία ταινία που περιγράφει άψογα τη ρομαντική ποδοσφαιρική εποχή της δεκαετίας του ’50, όταν όλοι οι παίκτες, ασχέτως ομάδων, ήταν φίλοι μεταξύ τους και αντίπαλοι μονάχα για 90 λεπτά, όσο δηλαδή διαρκούσε ένας ποδοσφαιρικός αγώνας. Στην ταινία αυτή εμφανίζονται μεγάλες δόξες του ελληνικού ποδοσφαίρου και ανάμεσα στους Πούλη, Μανταλόζη, Πετρόπουλο και Λινοξυλάκη πρωταγωνιστεί και ο θρυλικός «Μιζούρι», Ανδρέας Μουράτης. Είναι μια πάρα πολύ ωραία ταινία με τους ποδοσφαιριστές, χωρίς γνώσεις υποκριτικής, να δίνουν ρεσιτάλ ερμηνεύοντας ουσιαστικά τους εαυτούς τους. Στο τέλος της ταινίας γίνεται αναφορά και στην ήρεμη ζωή του Ανδρέα Μουράτη μετά τις λαμπρές ποδοσφαιρικές μέρες του με τον Ολυμπιακό και την Εθνική Ελλάδας. Πρόκειται για τη ρομαντική εποχή του ποδοσφαίρου, που οι παίκτες έπαιζαν για τη φανέλα, προσπαθώντας να εξασφαλίσουν το φαγητό και το νοίκι τους. Αν κάποιος δεν την έχει δει, τότε να αφιερώσει τον χρόνο του στην ταινία, ενώ συστήνεται… αυστηρώς για τους μικρούς φιλάθλους, όχι μόνο του Ολυμπιακού, αλλά και κάθε ομάδας.
https://www.youtube.com/watch?v=2G-gdBpRyMo
Οι Δοσατζήδες (1959)
Δύο φίλοι (Νίκος Σταυρίδης και Θανάσης Βέγγος) αγοράζουν ένα δίκυκλο-κατάστημα με εμπορεύματα που τους δίνει ένας χοντρέμπορος (Κούλης Στολίγκας) και περιφέρονται στις γειτονιές, πουλώντας την πραμάτεια τους με δόσεις. Οι εισπράξεις, όμως, των οφειλών γίνονται με μεγάλη δυσκολία και τα πράγματα φτάνουν στο απροχώρητο, όταν τους κλέβουν το κινητό τους κατάστημα. Οι κοπέλες τους θα τους βοηθήσουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο-κατάστημα και οι δύο περιφερόμενοι μαγαζάτορες θα ξεκινήσουν και πάλι το εμπόριο, μόνο που αυτή τη φορά θα πληρώνονται με μετρητά. Ο Βέγγος προσπαθεί να ξετρυπώσει έναν παλαίμαχο ποδοσφαιριστή και πρόεδρο της ομάδας της γειτονιάς του. Αφού όλα τα άλλα αποτυγχάνουν, ο ίδιος παίρνει το μικρόφωνο και ξεκινά να μεταδίδει έναν ποδοσφαιρικό αγώνα του Ολυμπιακού με τον Παναθηναϊκό με τον δικό του ξεχωριστό και μοναδικό τρόπο!
https://www.youtube.com/watch?v=pGCzrBjul4c&feature=emb_title
Ποτέ την Κυριακή (1960)
Πρόκειται για την ταινία που με τις μοναδικές ερμηνείες της Μελίνας Μερκούρη, του Γιώργου Φούντα, του Ζυλ Ντασσέν, του Τίτου Βανδή αλλά και τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι «ταξίδεψε» τον Πειραιά και τον Ολυμπιακό στα πέρατα του κόσμου. Από την Ελλάδα στο Φεστιβάλ Κανών και από εκεί σε όλη την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Μπορεί να μην υπήρξαν πλάνα από κάποιο παιχνίδι του Ολυμπιακού, αλλά η σκηνή που κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει είναι εκεί όπου η Μελίνα ερμηνεύει τα βραβευμένα με Όσκαρ το 1961 «Παιδιά του Πειραιά» και κρατά στα χέρια της τη φωτογραφία με την ενδεκάδα του Ολυμπιακού εκείνης της εποχής. Στην συνέχεια, εμφανίζεται φορώντας και την ερυθρόλευκη με το νούμερο 4!
https://www.youtube.com/watch?v=DyPs49e1V3c&feature=emb_title
Οι ταινίες του “Ολυμπιακάρα” Σταυρίδη
Δεν υπήρξε ηθοποιός πιο φανατικός Ολυμπιακός από τον Νίκο Σταυρίδη! Σε πολλές από τις ταινίες του, αλλά και επί σκηνής στο θεατρικό σανίδι, πάντα μνημόνευε την αγαπημένη ομάδα του και τους παίκτες που λάτρευε! Στην ταινία του 1963 «Ο διαιτητής», εμφανίζεται να διαιτητεύει έναν αγώνα του Ολυμπιακού στη Ριζούπολη. Επρόκειτο για πραγματικό αγώνα και τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν στο ημίχρονο. Μετά τα γυρίσματα, ο Σταυρίδης έμεινε στο γήπεδο και παρακολούθησε τον αγώνα. Όταν ο Γιώργος Σιδέρης σκόραρε το νικητήριο γκολ στο 85ο λεπτό, όρμησε στο γήπεδο και φίλησε τον «Φόντακα», ο οποίος προερχόταν από τραυματισμό. Γνωστό τοις πάσι το φωτογραφικό στιγμιότυπο, για το οποίο το «ΦΩΣ» είχε γράψει: «Ο Νίκος Σταυρίδης ασπάζεται τον Σιδέρην: Μια συγκλονιστική στιγμή. Ο Γιώργος Σιδέρης έχει σημειώσει το βραζιλιάνικο γκολ που χάρισε την πολύτιμη νίκη στον πάνδοξο Ολυμπιακό και ο λαμπρός καλλιτέχνης Νίκος Σταυρίδης τον ασπάζεται με έκδηλη συγκίνηση».
«Ο ΤΡΕΛΑΡΑΣ» (1963)
Δεκαετία του ’60 και στην ταινία «Ο τρελάρας», με πρωταγωνιστή τον Θανάση Βέγγο και τον Κώστα Δούκα, έχει σκηνές από ντέρμπι της εποχής στο γήπεδο της Λεωφόρου. Ένας φανατικός λάτρης του ποδοσφαίρου και οπαδός του Παναθηναϊκού (Θανάσης Βέγγος) ερωτεύεται την κόρη (Ντίνα Τριάντη) ενός οπαδού του Ολυμπιακού (Κώστας Δούκας). Η προσπάθειά του να συμφιλιωθεί με τον πατέρα της κοπέλας, όσο και «αιώνιο» ποδοσφαιρικό του αντίπαλο, θα είναι γεμάτη παρεξηγήσεις και ευτράπελα. Η εν λόγω σκηνή που θα παρακολουθήσουμε περιγράφει άριστα την τότε… καθεστηκυία τάξη στα γήπεδα, με τους φιλάθλους να παρακολουθούν τα ντέρμπι στις εξέδρες «ανακατεμένοι».
https://www.youtube.com/watch?v=Mc8CFwaeSTI&feature=emb_title
Πηγή:ellinikoskinimatografos