Pierre Cardin: Πέθανε σε ηλικία 98 ετών [vid]
Την τελευταία του πνοή άφησε σε ηλικία 98 ετών ο Pierre Cardin ο άνθρωπος που σημάδεψε τον χώρο της μόδας. Την είδηση του θανάτου του μεγάλου σχεδιαστή ανακοίνωσε η οικογένειά του. Ο Pierre Cardin γεννήθηκε στις 2 Ιουλίου του 1922 στο Τρεβίζο της Ιταλίας. Ήταν γνωστός για το στυλ avant-garde. Ο σχεδιαστής λάτρευε τα γεωμετρικά σχέδια και ξέφευγε από τις κλασσικές νόρμες.
Ίδρυσε τον οίκο μόδας του το 1950, ενώ από το 1991 ήταν πρέσβης καλής θελήσεως της Unesco. O σχεδιαστής πέθανε σε νοσοκομείο του Παρισιού.
https://www.youtube.com/watch?v=FUB6v8UL9oc
Οι γονείς του ήταν πλούσιοι γαιοκτήμονες αλλά για να γλιτώσουν από την επέλαση του ναζισμού έφυγαν από την Ιταλία και μετακόμισαν στην Γαλλία το 1924. Ο πατέρας του ένας εύπορος έμπορος οίνου ήθελε ο γιος του να γίνει αρχιτέκτονας αλλά εκείνος από παιδί ήθελε να σχεδιάζει ρούχα.
Η καριέρα του ξεκίνησε στα 14 του χρόνια όπου δούλευε δίπλα σε ένα ράφτη. Εκεί, έμαθε τα βασικά. Το 1939, έφυγε από το σπίτι του και εγκαταστάθηκε στο σπίτι ενός ράφτη στο Βισί όπου άρχισε να ράβει κοστούμια για γυναίκες. Κατά την διάρκεια του β Παγκοσμίου Πολέμου εργάστηκε εθελοντικά στον Ερυθρό Σταυρό.
Ο Cardin μετακόμισε στο Παρίσι το 1945. Εκεί, σπούδασε αρχιτεκτονική και εργαζόταν παράλληλα στον οίκο μόδας Paquin. Εργάστηκε με την Elsa Schiaparelli μέχρι που έγινε επικεφαλής του ατελιέ του Christian Dior το 1947. O Pierre Cardin ίδρυσε το δικό του οίκο μόδας το 1950. Η καριέρα του απογειώθηκε όταν σχεδίασε 30 κοστούμια για το πάρτι του αιώνα στο Palazzo Labia της Bενετίας που έγινε στις 3 Σεπτεμβρίου του 1951.
Μπήκε για τα καλά στα άδυτα της υψηλής ραπτικής το 1953. Ήταν ο πρώτος μόδιστρος που έφτασε μέχρι την Ιαπωνία το 1959.
Ο σχεδιαστής της μεταπολεμικής γαλλικής υψηλής ραπτικής ξεκίνησε την πρώτη σειρά ανδρικών ενδυμάτων και έβαλε τη σφραγίδα του σε πολλά προϊόντα. Από το μαύρο κοστούμι με μανταρίνι γιακά των Beatles μέχρι τα μικρά φορέματα με φερμουάρ, ο Cardin ήταν πάντα πρωτοπόρος, αφήνοντας το στίγμα του και στο avant-garde. Ο ίδοις προτιμούσε γεωμετρικά σχήματα και μοτίβα, αγνοώντας συχνά τη γυναικεία μορφή, ενώ προχωρώντας ακόμα και σε unisex δημιουργίες.