Η αιθέρια Μόνικα Μπελούτσι (Monica Bellucci), μία από τις διασημότερες και ωραιότερες σταρ του παγκόσμιου κινηματογράφου, ανεβαίνει για πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή του Ηρωδείου για να ερμηνεύσει τη μοναδική Μαρία Κάλλας υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα του Τομ Βολφ. Η παρθενική της εμφάνιση στη χώρα μας είχε αναβληθεί πέρυσι, λόγω της πανδημίας. Τελικά, όμως, η πολυαναμενόμενη παράσταση θα δοθεί φέτος στις 21, 22 και 23 Σεπτεμβρίου και λόγω της μεγάλης ζήτησης αλλά και χάρη στην ελάφρυνση των μέτρων για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, η παραγωγή διαθέτει μερικά ακόμα εισιτήρια για όσους επιθυμούν να την παρακολουθήσουν.

«Είμαι πολύ χαρούμενη και ταυτόχρονα συγκινημένη που βρίσκομαι εδώ και σας ευχαριστώ όλους που ήρθατε. Πιστεύω ότι θα είναι μία μοναδική εμπειρία. Αγαπώ πραγματικά τη χώρα σας, αν και αυτό είναι κάτι που το γνωρίζετε. Όταν ο Τομ Βολφ μου πρότεινε τον συγκεκριμένο ρόλο ήμουν πολύ τρομαγμένη, αλλά δεν μπορούσα ν’ αντισταθώ» ανέφερε η Μόνικα Μπελούτσι στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε το μεσημέρι της Κυριακής (19/9). Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο σκηνοθέτης της παράστασης, Τομ Βολφ, ο οποίος πρόσθεσε: «Θα ήθελα να πω ότι είναι μεγάλη μου τιμή που βρίσκομαι εδώ. Είναι πραγματικά σαν να επιστρέφει η Μαρία Κάλλας στην Ελλάδα, εκεί όπου ξεκίνησε. Είναι ένας τρόπος να φέρω πίσω την ψυχή και το πνεύμα της. Αυτή η χώρα είχε ιδιαίτερη θέση στην καρδιά της και είναι υπέροχο να μπορώ να το μεταδώσω στο ελληνικό κοινό. Μέσα από τη Μόνικα, ζωντανεύουν οι λέξεις της».

Η εκκωφαντική μοναξιά ενός μύθου

Η παράσταση «Maria Callas: Lettres & Mémoires» (Μαρία Κάλλας: Επιστολές και Αναμνήσεις) βασίζεται στο ομόνυμο βιβλίο του Τομ Βολφ – το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη- και περιέχει πάνω από 350 αδημοσίευτα γράμματα της Κάλλας στη διάρκεια 30 ετών (1946-1977) και τα οποία συνιστούν μία πραγμάτωση της ευχής της κορυφαίας σοπράνο να γράψει την αυτοβιογραφία της. Η ανάγνωση των επιστολών ακολουθεί χρονολογική σειρά, φέρνοντας στο φως κρυφές και άγνωστες πτυχές της μεγάλης ντίβας. Από την παιδική της ηλικία στη Νέα Υόρκη, ως τα χρόνια του πολέμου στην Αθήνα και από τα πρώτα βήματα της καριέρας της ως στο γάμο της και τον κατοπινό θυελλώδη έρωτά της για τον Αριστοτέλη Ωνάση, σε μια ζωή που χαρακτηρίστηκε από επιτυχίες, δόξα, φήμη, σκάνδαλα και προσωπικές σιωπηρές δοκιμασίες.

«Το βιβλίο προέκυψε έπειτα από έρευνα χρόνων. Είναι σαν μία αυτοβιογραφία, την οποία η Μαρία Κάλλας πάντα ήθελε να γράψει αλλά ποτέ δεν μπόρεσε. Ταξίδεψα σε όλο τον κόσμο, επειδή όλα τα γράμματα ήταν διασκορπισμένα είτε σε ιδιωτικές συλλογές είτε σε ιδρύματα. Μάλιστα, το μεγαλύτερο μέρος αυτών δεν είχε δημοσιευτεί ποτέ. Έτσι τα συγκέντρωσα όλα και θεώρησα ότι είναι μέρος της αποστολής μου, να τα δώσω στο κοινό. Στη συνέχεια, σκέφτηκα να προσαρμόσω τις επιστολές του βιβλίου σε ένα θεατρικό έργο. Από τα νεαρά χρόνια της Κάλλας, η οποία ήταν γεμάτη φιλοδοξίες και πάθος για τη μουσική μέχρι και τη στιγμή που βρίσκεται στο απόγειο της καριέρας της, αλλά είναι κάπως θλιμμένη και παλεύει με σκάνδαλα. Συνεργαστήκαμε πολύ στενά με τη Μόνικα για να μπορέσουμε να δώσουμε στο κοινό αυτό το αίσθημα της εξέλιξης. Δηλαδή πώς ένα νεαρό κορίτσι μεγάλωσε και κατάφερε να γίνει αυτός ο ζωντανός μύθος, αυτό το είδωλο, αλλά ταυτόχρονα να αισθανθούμε τη μοναξιά που ένιωθε η ίδια στα τελευταία χρόνια της ζωής της» υπογράμμισε ο σκηνοθέτης.

«Εκείνο που σέβομαι απεριόριστα σε εκείνη είναι ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίστηκε τα τελευταία χρόνια της ζωής της. Είχε τόση αξιοπρέπεια. Έμαθα πολλά από αυτή τη γυναίκα γιατί ήταν τόσο ακριβής, τόσο αφοσιωμένη στη δουλειά της, με όλη την ψυχή και την καρδιά της. Είναι παράδειγμα για μένα. Κάθε φορά, φοβάμαι γιατί κάνουμε μία παράσταση σε διαφορετικές γλώσσες. Αυτή η άμεση επαφή με το κοινό είναι τόσο δυνατή. Είναι μία εμπειρία για μένα που με κάνει καλύτερο ηθοποιό» συμπληρώνει η διάσημη Ιταλίδα σταρ.

Η αισθαντική ανάγνωση από τη Μόνικα Μπελούτσι των αδημοσίευτων κείμενων και επιστολών της Ελληνίδας ντίβας της όπερας, έκανε πρεμιέρα τον Νοέμβριο του 2019 στο θέατρο Marigny στο Παρίσι. «Η παράσταση που φτιάξαμε, αρχικά, στο Παρίσι είχε ως σκοπό να είναι κάτι πολύ προσωπικό, να είναι κάτι σαν ένας διάλογος περισσότερο με τη Μαρία πάρα με την Κάλλας. Ωστόσο, η Μαρία δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς την Κάλλας. Γι’ αυτό σκεφτήκαμε με τη Μόνικα να δώσουμε μία άλλη διάσταση στην παράσταση, εδώ στο Ηρώδειο, και ν’ ακουστούν ζωντανά τα τραγούδια της από μία ορχήστρα. Κάθε μουσικό κομμάτι, λοιπόν, που θ’ ακούσετε στο έργο έχει μία ιδιαίτερη σημασία, καθώς θα κάνει έναν διάλογο με το κείμενο και τα λόγια της Κάλλας, τα οποία ακούγονται από τη Μόνικα» αποκαλύπτει ο Τομ Βολφ. Στη σκηνή του Ηρωδείου, η Μόνικα Μπελούτσι θα συνοδεύεται από την Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, υπό την διεύθυνση του κορυφαίου Έλληνα μαέστρου, Γιώργου Πέτρου, ο οποίος θα παίξει στο φινάλε την «Ελεγεία» του Massenet.

Παράλληλα, το αυθεντικό πιάνο της Μαρίας Κάλλας, δώρο του Αριστοτέλη Ωνάση προς εκείνη, το οποίο είχε τοποθετηθεί στη θαλαμηγό «Χριστίνα» για να κάνει η Κάλλας τις πρακτικές ασκήσεις της, όταν ταξίδευαν, πρόκειται να συνοδεύσει τις πολυαναμενόμενες εμφανίσεις της Μόνικα Μπελούτσι στη χώρα μας. Η παραχώρηση του πιάνου Baby Grand Steinway & Sons μοντέλο S, του 1952, που κοσμεί την Ωνάσειο Βιβλιοθήκη, αποτελεί μια χειρονομία υψηλού συμβολισμού του Ιδρύματος Ωνάση, που πρόκειται να προσφέρει ρίγη συγκίνησης στους θεατές που θα παρακολουθήσουν από κοντά τη μελαχρινή ηθοποιό.

Μόνικα Μπελούτσι
Μόνικα Μπελούτσι: «Η Κάλλας πάλεψε για την ελευθερία της»
Η Μαρία Κάλλας, σύμφωνα με τη Μπελούτσι, ήταν μία γυναίκα με ευαισθησίες, ευάλωτη και εύθραυστη. «Τρέφω μεγάλο σεβασμό γι’ αυτή τη γυναίκα και τον τρόπο με τον οποίο πέρασε τη ζωή της. Αρκετοί λένε ότι ήταν ευέξαπτη και ότι είχε μία τραγική ζωή. Ίσως, όμως, θα έπρεπε να πούμε ότι η Κάλλας έζησε γενναία τη ζωή της, επειδή είχε το θάρρος ν’ ακολουθήσει την καρδιά της. Λίγες γυναίκες έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν μία ζωή με τόσο δυνατά συναισθήματα.

Αποτελεί μία μοντέρνα φιγούρα και μία πηγή έμπνευσης μέχρι και σήμερα γιατί πάλεψε σκληρά για την ελευθερία της. Πήρε διαζύγιο σε μία εποχή που για να χωρίσεις με τον άνδρα σου ήταν απαγορευμένο στην Ιταλία. Ήξερε τι και για ποιο λόγο το ήθελε. Και σε σχέση με τον Αριστοτέλη Ωνάση, πιστεύω ότι απλώς ανακάλυψε τη θηλυκή της πλευρά μέσα από εκείνον και το έζησε στο έπακρο. Γι’ αυτό τη σέβομαι τόσο, είναι μία πολύ δυνατή γυναίκα και πιστεύω ότι η μεγαλύτερη πληγή της δεν ήταν ο Ωνάσης, αλλά ότι δεν είχε οικογένεια. Συχνά μιλούσε για τα άσχημα παιδικά της χρόνια και τη δύσκολη σχέση που είχε με τη μητέρα της».

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις