Ja Rule: Ο γνωστός ράπερ διαφημίζει μοναδικά (!) ελληνική ταβέρνα [vids]
Ο γνωστός ράπερ Ja Rule έχει κάνει την πιο viral διαφήμιση ελληνικής ταβέρνας και η απήχηση στο YouTube είναι εντυπωσιακή. Φορώντας ένα t-shirt «I Love Greece», ο Ja Rule αποθεώνει την ταβέρνα του «Papa Cristo» στο Λος Άντζελες. Γοητευμένος από τα εδέσματα που προσφέρει η ταβέρνα, καλεί τους κατοίκους του Λος Άντζελες να δοκιμάσουν τον «καλύτερο γύρο που έχουν φάει», τζατζίκι, χταποδάκι, σούπα αυγολέμονο και κρεατόπιτα.
Το βίντεο έκανε το γύρο του διαδικτύου για την αστείρευτη ενέργεια του Ja Rule αλλά και τον τρόπο που διαβάζει τα ελληνικά. Το Papa Cristo’s Greek Grill είναι ένα γυράδικο που βρίσκεται στην 2771 West Pico Boulevard. Το σποτάκι φαίνεται να είναι χαμηλού μπάτζετ, ωστόσο το μπλουζάκι του πρωταγωνιστή και ο γύρος που ψήνεται τα λένε όλα. Σημειώνεται ότι το video στο Twitter συγκέντρωσε πάνω από 1,6 εκατομμύρια προβολές σε λιγότερο από μισή μέρα.
https://www.youtube.com/watch?v=y_KvnkcdtmU
Ο Ja Rule τα τελευταία χρόνια έχει απομακρυνθεί από τα φώτα της δημοσιότητας, λόγω της εμπλοκής του στο φιάσκο της διοργάνωσης του Fyre Festival. Παρόλα αυτά, ο ράπερ φαίνεται ότι παραμένει αγαπητός στον κόσμο.
Η υπόθεση του Fyre Festival
Η ιστορία του Fyre Festival ξεκινά πίσω στο 2013, όταν ο Billy McFarland παρατά το κολέγιο μετά από δέκα μήνες φοίτησης και λανσάρει την Magnises, μία start-up που περιλαμβάνει μεταλλικές πιστωτικές κάρτες ειδικά για millennials και πρόσβαση σε μία μεζονέτα στο Μανχάταν για networking. Μία πρώην εργαζόμενη της εταιρείας παρομοιάζει το εργασιακό περιβάλλον με το “The Office”, «χωρίς τα θετικά». Παράλληλα, μαζί με τον ράπερ και συνεργάτη του Ja Rule, ιδρύει την Fyre Media, Inc. Επρόκειτο για μία εφαρμογή, η οποία θα έπετρεπε το «κλείσιμο» μεγάλων ονομάτων για εκδηλώσεις χωρίς την παρουσία μεσάζοντα. Για την προώθησή της θα διοργανωνόταν ένα μεγάλο φεστιβάλ.
Billy McFarland και Ja Rule
Το 2017, το Fyre Festival υποσχόταν μία μοναδική εμπειρία για τους παρευρισκόμενους, οι οποίοι θα είχαν την ευκαιρία να συγχρωτιστούν με μοντέλα, να συμμετέχουν σε ένα κυνήγι θησαυρού πάνω σε τζετ σκι και να απολαύσουν live από πρωτοκλασάτα ονόματα της μουσικής βιομηχανίας σε ένα απομονωμένο, ιδιωτικό νησί στις Μπαχάμες που κάποτε ανήκε στον Pablo Escobar. Προοριζόταν να γίνει το επόμενο Coachella ή Burning Man.
Για την προώθησή του, πασίγνωστα μοντέλα όπως η Emily Ratajkowski και η Bella Hadid βρέθηκαν στις Μπαχάμες, όπου γυρίστηκε το πολυσυζητημένο διαφημιστικό σποτ. Λίγες εβδομάδες πριν την έναρξη του φεστιβάλ, εκατοντάδες influencers «έσπασαν» το ίντερνετ, αναρτώντας ταυτόχρονα την ίδια πορτοκαλί εικόνα με το hashtag #fyrefestival. Ο McFarland δεν είχε καμία προϋπηρεσία στη διοργάνωση φεστιβάλ και το Fyre δεν ήταν ένα απλό φεστιβάλ. Προϋπέθετε για αρχή την εκ του μηδενός κατασκευή μίας ολόκληρης πόλης. Το εγχείρημα ήταν απολύτως μη ρεαλιστικό.
Καταρχάς, το Norman’s Cay, το «νησί του Pablo Escobar» που επιλέχθηκε αρχικά για να φιλοξενήσει ήταν πολύ μικρό για να χωρέσει τον αναμενόμενο κόσμο. Η επιχείρηση μεταφέρθηκε τελικά στο Great Exuma, ένα δημοφιλές τουριστικό θέρετρο, όπου ταυτόχρονα με το Fyre Festival θα λάμβανε χώρα η βασική ατραξιόν του νησιού, μία ετήσια οικογενειακή λεμβοδρομία. Οι διοργανωτές του φεστιβάλ τροποποίησαν τον χάρτη του νησιού για να δώσουν την ψευδαίσθηση ότι ήταν πράγματι ιδιωτικό. Στην πραγματικότητα, επρόκειτο για μία εγκαταλελειμμένη έκταση που έμοιαζε περισσότερο με τσιμεντένιο πάρκινγκ παρά με ειδυλλιακό venue.
https://www.youtube.com/watch?v=uZ0KNVU2fV0
Το βράδυ πριν την επίσημη έναρξη του φεστιβάλ, και ενώ οι εργασίες δεν είχαν ολοκληρωθεί, ξέσπασε μία μεγάλη καταιγίδα η οποία κατέστησε τις σκηνές μη κατοικήσιμες. Αυτό που αντίκρισαν οι πρώτοι αφιχθέντες τους έκανε να παρακαλούν να γυρίσουν πίσω. Αφού πρώτα στοιβάχτηκαν σε σχολικά (!) λεωφορεία, συνειδητοποίησαν πως οι «πολυτελείς» σκηνές που θα τους φιλοξενούσαν ήταν στην πραγματικότητα προορισμένες για την προσωρινή στέγαση πληγέντων από φυσικές καταστροφές, ενώ η «αυθεντική, υψηλής ποιότητας» γαστρονομική εμπειρία περιορίστηκε σε θλιβερά σάντουιτς με τυρί και δωρεάν αλκοόλ.
Οι καλλιτέχνες, κάποιοι από τους οποίους δεν είχαν πληρωθεί σύμφωνα με το συμβόλαιό τους, αποσύρθηκαν κακήν κακώς από το lineup. Σύντομα επικράτησε το απόλυτο χάος, καθώς οι παρευρισκόμενοι προσπαθούσαν να φύγουν από το νησί με κάθε τρόπο. «Κόσμος έκλεβε κρεβάτια από τις άλλες σκηνές», αναφέρει η Shivi Kumar, η οποία κατέφτασε στο νησί με την παρέα της, προσδοκώντας την ειδυλλιακή εμπειρία για την οποία είχε καταβάλει 3.500 δολάρια. «Ήταν απλά χαοτικά. Κανείς δεν ήρθε για να γίνει το τσεκ ιν στο κατάλυμά μας, αν μπορείς να το αποκαλέσεις κατάλυμα, οπότε δεν είχαν ιδέα ποιος ήταν εκεί και ποιος όχι».
Στις σκηνές δεν υπήρχαν κλειδαριές, ενώ τα κρεβάτια και τα σκεπάσματα ήταν υγρά από μία καταιγίδα που είχε συμβεί την προηγούμενη μέρα. Οι αποσκευές κατέφθασαν το βράδυ σε κοντέινερ: «Όλοι έψαχναν τη δική τους μαύρη βαλίτσα σε μία θάλασσα από μαύρες βαλίτσες και αν έπρεπε να ανέβουν πάνω σου και να σε πατήσουν για να πάρουν τις αποσκευές τους, ας είναι».
https://www.youtube.com/watch?v=yXV3Xu3GteE
Για τον McFarland, ο οποίος είχε καταφέρει να μείνει ψύχραιμος μέχρι τότε, εκείνη η μέρα ήταν η πιο δύσκολη της ζωής του, όπως ο ίδιος παραδέχτηκε. Αλλά τα χειρότερα δεν είχαν έρθει ακόμα. Την κατάρρευση του φεστιβάλ ακολούθησαν οκτώ αγωγές. Ένα μήνα μετά τα συμβάντα, στον ίδιο και τον Ja Rule κατατέθηκε μήνυση έναντι 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Το Μάρτιο του 2018, ο McFarland δήλωσε ένοχος σε δύο κατηγορίες απάτης σε ομοσπονδιακό δικαστήριο της Νέας Υόρκης και παραδέχτηκε πως χρησιμοποίησε ψευδή έγγραφα για να προσελκύσει επενδυτές στην εταιρεία του.
Πηγή πληροφοριών: popaganda.gr