Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας: Βολές κατά του τέως δημάρχου Αθηναίων, Γιώργου Καμίνη, εξαπέλυσε ο Νικήτας Κακλαμάνης, μιλώντας στην εκπομπή «Open Ελλάδα», με τον Σπύρο Χαριτάτο και τον Γιώργο Καραμέρο, για το project «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας», το οποίο εγκρίθηκε με ευρύτατη πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων. «Αυτό είναι ένα σχέδιο που ξεκίνησε το 2008, ολοκληρώθηκε το 2010 και παραδόθηκε. Προφανώς ο κ. Καμίνης λόγω μεγάλου φόρτου εργασίας επί 9 χρόνια το είχε αφήσει στο συρτάρι. Η μπροσούρα ήταν στο προεκλογικό μου πρόγραμμα. Ευχαριστώ τον κ. Μπακογιάννη», είπε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με τη χρηματοδότηση και το κόστος του έργου, ο αντιπρόεδρος της Βουλής και πρώην δήμαρχος Αθηναίων, είπε ότι «ωραίες είναι οι ιδέες, αλλά αν δεν υπάρχει η κινητήριος δύναμη, τότε μένουν ιδέες». Όπως τόνισε, «πολλές από τις δράσεις αυτές μπορούν να χρηματοδοτηθούν είτε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είτε από προγράμματα του ΕΣΠΑ. Σε ό,τι αφορά για παράδειγμα την πεζοδρόμηση της οδού Αθηνάς, θα χρηματοδοτείτο από το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, με υπουργό τον Γιώργο Σουφλιά, με τον οποίον είχαμε έρθει και σε συμφωνία».

Υπενθυμίζεται ότι εγκρίθηκε με ευρύτατη πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων το σχέδιο για τη δημιουργία μιας από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις που έγιναν ποτέ στην Αθήνα, του «Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας», όπως ονομάστηκε. Η ζωτικής σημασίας παρέμβαση θα ξεκινήσει πιλοτικά από τα τέλη Ιουνίου, με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις να τίθενται σε άμεση εφαρμογή, τις επόμενες εβδομάδες «συστήνοντας» ξανά το αθηναϊκό κέντρο στους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης. Βάση για τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις των αλλαγών που θα γίνουν, είναι οι αναλυτικά επεξεργασμένες μελέτες του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που έγιναν όλο το προηγούμενο διάστημα.

«Ήρθε η ώρα να υλοποιηθεί ένα οραματικό έργο, που μας συστήνει την Αθήνα από την αρχή. Γιατί, με τον Μεγάλο Περίπατο, αλλάζει η φυσιογνωμία του κέντρου της πόλης αλλά και η καθημερινότητά μας. Κάνουμε βήμα βήμα πράξη, αυτό που υποσχεθήκαμε. Να φέρουμε τα κάτω, πάνω στην πρωτεύουσα. Να δώσουμε αξία στη ζωή μέσα στην πόλη και να αποδείξουμε με αυτό και τα υπόλοιπα έργα, ότι είναι σημαντικό να ζεις αυτήν την πόλη, όχι απλά να ζεις σε αυτή. Είναι σπουδαίο, ότι αυτό το έργο ξεκινά με συναίνεση, με διάλογο και συνεργασία. Έτσι όπως πρέπει σε ένα τόσο σημαντικό για την πόλη έργο. Γιατί είναι μία αλλαγή που έρχεται για όλους μας και μας χρειάζεται όλους για να γίνει» τονίζει ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.

Πανεπιστημίου – Πατησίων

Πανεπιστημίου

Σύνταγμα

Αναλυτικά οι παρεμβάσεις

  • Ομόνοια

Μέρος του Μεγάλου Περιπάτου είναι και η πλατεία Ομονοίας, η αναβάθμιση της οποίας έχει ήδη ολοκληρωθεί και τις επόμενες ημέρες ανοίγει για όλους.

  • Πανεπιστημίου – Πατησίων

Στη Πανεπιστημίου προβλέπεται η πεζοδρόμηση των τριών από τις έξι συνολικά λωρίδες κυκλοφορίας που έχει σήμερα και η αισθητική αναβάθμισή της.

Η ανανεωμένη οδός Πανεπιστημίου θα διαθέτει έναν νέο ποδηλατόδρομο, 2 λωρίδες κυκλοφορίας για ΙΧ και μια λεωφορειολωρίδα ίδιας κατεύθυνσης με αυτή των ΙΧ. Η ανάπλασή της θα αποδώσει περίπου 7.000m2 στον δημόσιο χώρο.

Αναδεικνύεται έτσι η «Τριλογία» (Εθνική Βιβλιοθήκη – Πανεπιστήμιο – Ακαδημία Αθηνών).

Η παρέμβαση θα περιλάβει και την Πατησίων (28ης Οκτωβρίου), από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου για την ενοποίηση του περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

1- Βασιλίσσης Όλγας

Το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό Ολυμπίου Διός, η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού, με διατήρηση της γραμμής του Τραμ. Η πεζοδρόμηση της Β. Όλγας θα δημιουργήσει περίπου 10.500m2, νέου Δημόσιου χώρου.

2- Ηρώδου Αττικού

Η οδός μετατρέπεται σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ.

Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα:

  • έκτακτης ανάγκης
  • τροφοδοσίας
  • απορριμματοφόρα
  • εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
  • εξυπηρέτησης κατοίκων
  • υπηρεσιακά αυτοκίνητα
  • ταξί μετά από κλήση τους

Η ανάπλαση της Ηρώδου Αττικού θα αποδώσει περίπου 5.000 τετραγωνικά μέτρα στον δημόσιο χώρο.

3- Αθηνάς – Ερμού

Η οδός Ερμού μέχρι την οδό Άγ. Ασωμάτων και η οδός Αθηνάς θα μετατραπούν σε οδούς ελεύθερες από Ι.Χ., με κυκλοφορία λεωφορείων μόνο σε καθορισμένους άξονες.

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:

  • έκτακτης ανάγκης
  • τροφοδοσίας
  • απορριμματοφόρα
  • εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
  • που κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης
  • εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων
  • ταξί μετά από κλήση τους

4- Σύνταγμα

Στην πλατεία Συντάγματος το σχέδιο περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της οδού Φιλελλήνων στο ύψος της πλατείας, για τη δημιουργία ενός νέου κοινόχρηστου χώρου στην καρδιά της πόλης.

Πιο συγκεκριμένα η παρέμβαση προβλέπει:

  • 3 λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα
  • 1 νέα λεωφορειολωρίδα
  • 1 λωρίδα στάσεων λεωφορείων

5- Πλάκα

Η περιοχή της Πλάκας που συνδέει το Μοναστηράκι με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και το Θησείο θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ..

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:

  • έκτακτης ανάγκης
  • τροφοδοσίας
  • απορριμματοφόρα
  • εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
  • όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης
  • εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων
  • ταξί μετά από κλήση τους

6- Εμπορικό Τρίγωνο

Η περιοχή του Εμπορικού Τριγώνου, θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ..

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:

  • έκτακτης ανάγκης
  • τροφοδοσίας
  • απορριμματοφόρα
  • εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
  • όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης
  • εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων
  • ταξί μετά από κλήση τους

7- Μητροπόλεως

Η οδός Μητροπόλεως θα μετατραπεί σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ..

Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα:

  • έκτακτης ανάγκης
  • τροφοδοσίας
  • απορριμματοφόρα
  • εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας
  • όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης
  • εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων
  • ταξί μετά από κλήση τους

8- Πλατεία Θεάτρου – Πλατεία Δικαιοσύνης – Πλατεία Κοραή

Δρομολογούνται σημαντικές τοπικές παρεμβάσεις για την ανάπλαση των τριών αυτών Πλατειών που θα αποτελέσουν καταλύτη στη βελτίωση των γύρω περιοχών.

9- Κεραμεικός  – Ακαδημία Πλάτωνος

Σε δεύτερο χρόνο θα υλοποιηθεί η σύνδεση του Περιπάτου με την Ακαδημία Πλάτωνος.