Η παρουσία ως επικεφαλής Δημιουργικού (Chief Creative Officer) στην Προεδρία της Κυβέρνησης του αξιολογότατου Στηβ Βρανάκη αποτελεί αναμφισβήτητα σπουδαίο επικοινωνιακό βέλος στη φαρέτρα του Κυριάκου Μητσοτάκη. Με σοβαρή καριέρα από τη NASA μέχρι τη Google και ωραίες ιδέες όπως αυτή να ανασύρει το πρώτο ηλεκτρικό Συριανής κατασκευής πορτοκαλί αυτοκινητάκι Enfield 8000 βάζοντας το φόντο στον Μητσοτάκη στις προχθεσινές ανακοινώσεις για την ηλεκτροκίνηση δείχνουν ευφυΐα και ικανότητα. Δεν θέλω να γράψω πολλά για το σποτ της τουριστικής προβολής.

Καταρχάς έχω τη βαθιά πεποίθηση (αλλά και πληροφόρηση) ότι το ζητούμενο δεν ήταν ποια είναι η παραλία που φαίνεται αλλά ο λίγο φλου χάρτης της Ελλάδας που σχηματίζεται στον βυθό από πέτρες και φύκια όταν η κάμερα από το drone  φτάνει στο τελικό zoom out. Αυτό δηλαδή που… αποκαλύπτεται στο τέλος του πλάνου.

Κάτω η παραλία πάνω ένας σχηματιζόμενος χάρτης που κάτι μας θυμίζει

Ωραία ιδέα αλλά γιατί δεν την υπερασπίστηκαν εξηγώντας την;

Μήπως φοβήθηκαν την «πατριωτική» πτέρυγα που θα μέτραγε στις βυθισμένες πέτρες τα νησιά του χάρτη που λείπουν; Και συνεχίζω.

Μέχρι εδώ καλά ο κ. Βρανάκης. Ας βαφτίσω και αναχρονιστικούς τους υπαλλήλους και τα στελέχη του υπουργείου τουρισμού και του ΕΟΤ που είναι στα κάγκελα με την τουριστική πολιτική που ακολουθούμε και για την οικονομία της συζήτησης και ας προχωρήσω.

Διαβάζω λοιπόν σήμερα στο «Βήμα της Κυριακής» την συνέντευξη του κ. Βρανάκη στην καλή δημοσιογράφο Δήμητρα Κρουστάλλη με τίτλο «Η Ελλάδα να επενδύσει στην οικονομία των Ιδεών». Αντιγράφω επί λέξει και ασχολίαστα απαντήσεις του επικεφαλής δημιουργικού στο Μέγαρο Μαξίμου.

Λέει ο κ. Βρανάκης:

«Η επανατοποθέτηση της χώρας στον παγκόσμιο χάρτη μπορεί να γίνει με δύο τρόπους. Διεθνώς μέσω των κλασικών μεθόδων μάρκετινγκ που σημαίνει να εντοπίσεις ένα πεδίο που θέλεις να καταλάβεις και να φτιάξεις μία ιστορία με νόημα για κάποιον άλλον. Μπορεί επίσης να γίνει σε πραγματικό χρόνο μέσα από τις πράξεις και τις αποφάσεις ενός brand μιας ιδιωτικής εταιρείας η εν προκειμένω μιας χώρας οι οποίες θα τη μετακινήσουν με φυσικό τρόπο στη νέα θέση που επιδιώκει να κατακτήσει»

Το φετινό μότο του ελληνικού τουρισμού «Is a state of mind» είχε λανσαριστεί πρώτα από εταιρία καλλυντικών τον Μάρτιο αλλά αυτά μπορεί να συμβούν αν δεν γκουγκλάρεις την ιδέα σου πριν την τελική απόφαση για να δεις αν την έχει σκεφτεί κάποιος άλλος

«Κατά τη γνώμη μου» συνεχίζει ο κ. Βρανάκης «η δεύτερη προσέγγιση είναι πιο αποτελεσματική διότι προϋποθέτει να δώσεις το παράδειγμα δηλαδή να πιεις λιγότερα και να κάνεις περισσότερα κάθε τι που κάνουμε ως πολίτες και ως κυβέρνηση συνθέτουν το όνομα και την εικόνα της Ελλάδας τη δεδομένη στιγμή η εικόνα της χώρας μας θα αλλάξει εξαιτίας όλων όσων κάνουμε πράξη για να βελτιώσουμε την κατάσταση μας.»

Νοέμβριος 2019. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τον κ. Βρανάκη (δεξιά) και τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα στην παρουσίαση του σήματος των μακεδονικών προϊόντων που σχολιάστηκε ότι θυμίζει αυτό του κυβερνώντος κόμματος της ΝΔ

Και προσθέτει κλιμακώνοντας με αυτοπεποίθηση «Η ομάδα μου έχει αναπτύξει οριζόντιες δράσεις σε διάφορα υπουργεία και project όπως το Greece from home. Με το ξέσπασμα της πανδημίας παρότι δεν σταματήσαμε να εργαζόμαστε για το νέο Εθνικό αφήγημα το χρονοδιάγραμμα χρειάστηκε να αλλάξει εξαιτίας των έκτακτων συνθηκών Περιμένετε και θα εκπλαγείτε!»

Πραγματικά αναμένουμε με ενδιαφέρον την επόμενη έκπληξη καθώς στην πολιτική επικοινωνία έλειψε η φαντασία τα τελευταία χρόνια και η παρουσία του κατά τη γνώμη μου είναι εξαιρετικά ωφέλιμη αν κρατηθεί σε συγκεκριμένο πλαίσιο.  Από ότι μαθαίνω όμως εντός της κυβέρνησης πολλοί περιμένουν στη… γωνία τον Σφακιανό στην καταγωγή Creative του Μαξίμου. Γιατί άλλο επικοινωνία κι άλλο χάραξη πολιτικής.

(Δείτε ένα ωραίο βιογραφικό βίντεο του κ. Βρανάκη από το lovegreece.com)