Με την κοινή απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θεόδωρου Σκυλακάκη και του υπουργού παρά τον πρωθυπουργό, Στέλιου Πέτσα ενεργοποιείται η διάταξη του νόμου ν. 4728/2020, για τη νέα διαφημιστική καμπάνια για τον κορονοϊό.

Στο σκεπτικό λήψης της υπ. Αρ. 840/27/10/2020, η οποία υπογράφηκε την Τρίτη και δημοσιεύτηκε αυθημερόν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αναφέρεται μεταξύ άλλων:

  • Το γεγονός ότι η πρωτοφανούς μεγέθους τρέχουσα υγειονομική κρίση της πανδημίας του κορονοϊού COVID-19, που την παρούσα χρονική στιγμή βρίσκεται σε έξαρση, συνιστά εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη κατάσταση.
  • Η διαπίστωση, κατά την παρούσα χρονική στιγμή, σημαντικής αύξησης των κρουσμάτων και του αριθμού των ασθενών με τη νόσο του κορονοϊού COVID-19 που χρήζουν ιατρικής περίθαλψης, που συνεπάγεται επιβάρυνση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, λαμβανομένων υπόψη των τρεχουσών επιδημιολογικών δεδομένων.
  • Η κατεπείγουσα ανάγκη οργανωμένης και στοχευμένης ενημέρωσης του κοινού για θέματα που άπτονται της προστασίας της δημόσιας υγείας και αποτροπής της διασποράς του κορονοϊού COVID-19 και άμεσης λήψης μέτρων πρόληψης και αποφυγής διάδοσης του κορονοϊού COVID – 19, στο πλαίσιο της προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας.

Η νέα διαφημιστική καμπάνια θα ανατεθεί με συνοπτικές κατεπείγουσες διαδικασίες σε εταιρεία «υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης εγνωσμένου κύρους» που δραστηριοποιείται στη σχετική αγορά, για την «άμεση διενέργεια εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών για την αποφυγή εφησυχασμού και την εμπέδωση των ατομικών και συλλογικών μέτρων πρόληψης που πρέπει να λαμβάνονται».

Η νέα «εκστρατεία»

Η νέα εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης αφορά στη μετάδοση μηνυμάτων από τους πανελλαδικούς ενημερωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς της ανώνυμης εταιρείας «Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία (Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.)» και τους τηλεοπτικούς σταθμούς των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου («Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης») κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στη μετάδοση των σχετικών μηνυμάτων από αυτά. Η εκπόνηση σχεδίου εκστρατείας περιλαμβάνει:

Α) το σχεδιασμό, τη δημιουργία και την παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού για τη μετάδοση τηλεοπτικών μηνυμάτων από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, για τα οποία δύναται να χρησιμοποιηθεί υπεργολάβος επιλογής του αναδόχου.
Β) τη σύνταξη και την υποβολή πρότασης που θα περιλαμβάνει τον τρόπο, τη θέση προβολής, το ή τα «κοινά -στόχο» της συγκεκριμένης εκστρατείας ή του συγκεκριμένου μηνύματος (ιδίως ευπαθείς και ευάλωτες ομάδες και διαφορετικά ηλικιακά κοινά) και τη συχνότητα μετάδοσης στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Γ) τη σύνταξη και την υποβολή πρότασης κατανομής της προϋπολογιζόμενης δαπάνης της εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης με κριτήρια την τηλεθέαση των τηλεοπτικών σταθμών, βάσει της διαθέσιμης μέτρησης από ανεξάρτητο φορέα, και την υλοποίηση του περιεχομένου της πρότασης της περ. Β) ανωτέρω κατά τον αποτελεσματικότερο οικονομικά τρόπο.

Τα μηνύματα της εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης μεταδίδονται από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης σύμφωνα με την υποβληθείσα από τον ανάδοχο πρόταση που θα περιλαμβάνει τον τρόπο, τη θέση προβολής και τη συχνότητα μετάδοσης και κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στη μετάδοση των σχετικών μηνυμάτων από αυτά.

Η ανάθεση της παροχής των υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης σε ανάδοχο θα πραγματοποιηθεί από την Προεδρία της Κυβέρνησης κατ’ εφαρμογή της περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4412/2016, και κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στην ανάθεση σχετικών υπηρεσιών.

Η Προεδρία της Κυβέρνησης ως αναθέτουσα αρχή θα απευθύνει πρόσκληση σε διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση σε τρεις τουλάχιστον οικονομικούς φορείς εγνωσμένου κύρους – εταιρίες που παρέχουν υπηρεσίες διαφήμισης και επικοινωνίας για την υποβολή προσφοράς.

Η σύμβαση θα ανατεθεί με κριτήριο αξιολόγησης της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς βάσει μόνο τιμής προσφοράς.

Η αξιολόγηση των προσφορών που θα υποβληθούν θα γίνει από ειδική επιτροπή αξιολόγησης που θα συσταθεί για το σκοπό αυτό.

Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται έως την 10η Δεκεμβρίου 2020, με έναρξη ισχύος από την ημερομηνία υπογραφής της.

Το κόστος της εκστρατείας

Συνολικά το εγχείρημα θα κοστίσει στον προϋπολογισμό 2 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει και την αμοιβή της εταιρείας που θα αναλάβει τη διανομή στα κανάλια. Σύμφωνα με την απόφαση:

  • Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 120.000 ευρώ, πλέον του αναλογούντος Φ.Π.Α. 24%, ποσού 28.800 ευρώ, ήτοι συνολικά 148.800 ευρώ.
  • Η προϋπολογισθείσα δαπάνη προς κατανομή στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ανέρχεται έως το ποσό των 1.492.903,22 ευρώ, πλέον του αναλογούντος Φ.Π.Α. 24%, ποσού 358.296,78 ευρώ ήτοι συνολικά 1.851.200 ευρώ.
  • Η συνολική δαπάνη για την εφαρμογή της παρούσας και τη διενέργεια της παρούσας εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης δεν θα υπερβεί το συνολικό ποσό των 2.000.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος Φ.Π.Α. και καλύπτεται με έκτακτη οικονομική ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό.

ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση χαρίζει σε ΜΜΕ 2 εκατ. ευρώ με απευθείας ανάθεση – «Πόσα λεωφορεία θα μπορούσαν να αγοραστούν;»

«Την ώρα που η κοινωνία δοκιμάζεται, η κυβέρνηση επιστρατεύει τους γνωστούς της συμμάχους για να καλύψει την αναλγησία και την ανικανότητά της. Η δεύτερη Λίστα Πέτσα μας κάνει να αναρωτιόμαστε, πόσα άραγε λεωφορεία θα μπορούσαν να αγοραστούν με τα 2 εκατομμύρια ευρώ που χαρίζει αυτή τη φορά με άλλη μια απευθείας ανάθεση;».

Αυτό αναφέρει μεταξύ άλλων ο ΣΥΡΙΖΑ, σε αιχμηρή ανακοίνωση για το νέο πρόγραμμά χρηματοδότησης ομίλων ΜΜΕ από την κυβέρνηση, για ενημερωτική εκστρατεία προστασίας από τον κορωνοϊό.

Η ανακοίνωση της Κουμουνδούρου συνεχίζει:

«Πόσες προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών και πόσες ΜΕΘ θα μπορούσε να αποκτήσει το ΕΣΥ;

Πόσες επιπλέον σχολικές αίθουσες θα μπορούσαν να δημιουργηθούν και πόσες προσλήψεις καθηγητών να γίνουν;

»Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει προσωπική ευθύνη για αυτό το συνεχιζόμενο σκάνδαλο αδιαφάνειας. Όταν μάλιστα είναι γνωστό πως τέτοιες ενημερωτικές εκστρατείες στα κανάλια βάσει Νόμου είναι δωρεάν. Ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει απολύτως να δίνει προτεραιότητα στα ΜΜΕ της σιωπής, αδιαφορώντας για τις αγωνίες και τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας.»

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις