Πώς να διασφαλίσεις τη βαλίτσα σου πριν το ταξίδι - Τι γίνεται αν αργήσει, χαθεί, κλαπεί ή σπάσει
Οι διακοπές μπορούν να καταστραφούν εάν η βαλίτσα δεν φτάσει ποτέ στον προορισμό. Διάβασε τι πρέπει να κάνεις για να μην έχεις προβλήματα.

Δεν υπάρχει τίποτε πιο εφιαλτικό για κάποιον που φτάνει στον προορισμό του και να συνειδητοποιεί ότι η βαλίτσα του είτε έχει παραμείνει στη χώρα του ή, στη χειρότερη περίπτωση, να έχει μπει σε λάθος αεροπλάνο και να ταξιδεύει σε άλλη γη και άλλα μέρη...
Αυτό είναι αρκετό ώστε να πανικοβάλει τον ταξιδιώτη αφού οι διακοπές του έχουν εν μέρη χαλάσει. Πώς όμως θα διαχειριστείτε μια τέτοια κατάσταση σε περίπτωση που η αεροπορική εταιρεία ξεχάσει, χάσει, χαλάσει ή καθυστερήσει την αποσκευή σας;
Η παράδοση των χαμένων βαλιτσών μπορεί σχεδόν να μοιάζει με βουνό στις μέρες μας όμως αν ακολουθήσετε αυτές τις απλές οδηγίες, θα διευθετήσετε το πρόβλημά σας άμεσα και εύκολα ή τουλάχιστον θα ελαχιστοποιήσετε τις επιπτώσεις.
Πριν το αεροδρόμιο
Κλείστε απευθείας πτήσεις: Αν ανησυχείτε πραγματικά για τις παραδοτέες αποσκευές σας, δώστε προτεραιότητα στις απευθείας πτήσεις ή τουλάχιστον στις ενδιάμεσες στάσεις με αρκετό χρόνο αναμονής.
Οι βαλίτσες είναι εύκολο να χαθούν κατά τη μεταφορά μεταξύ αεροπλάνων στην ανταπόκριση, ειδικά αν υπάρχει πολύ λίγος χρόνος ανάμεσα στις δυο πτήσεις. Αυτό ισχύει ειδικά για τις διεθνείς πτήσεις.
Φωτογραφίστε τις αποσκευές σας και το περιεχόμενό τους: Πριν κλείσετε τη βαλίτσα σας βεβαιωθείτε ότι έχετε φωτογραφίσει το περιεχόμενο που μεταφέρετε. Στη συνέχεια φωτογραφίστε τη βαλίτσα κλειστή. Αυτό θα βοηθήσει τις αεροπορικές εταιρείες να εντοπίσουν πιο γρήγορα την απολεσθείσα αποσκευή και να σας την παραδώσουν το ταχύτερο δυνατό.
Χρησιμοποιήστε το GPS αποσκευών: Πολλές εφαρμογές αεροπορικών εταιρειών επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να βλέπουν την κατάσταση των αποσκευών τους σε πραγματικό χρόνο, ενημερώνοντάς τους για το πότε ελέγχονται, φορτώνονται στο αεροπλάνο και εκφορτώνονται.
Μάλιστα η Apple ετοιμάζει νέα εφαρμογή, την Apple AirTags, η οποία σε συνδυασμό με το καρτελάκι και τον αριθμό που αναγράφεται επάνω μετά το check-in θα μπορεί να εντοπίζει τις χαμένες αποσκευές γρήγορα.
Στο αεροδρόμιο
Μην πηγαίνετε τελευταία στιγμή στο αεροδρόμιο: Ο έλεγχος αποσκευών την τελευταία στιγμή μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερες πιθανότητες προβλημάτων. Η παραμικρή καθυστέρηση μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες όταν οι αποσκευές σας κινούνται με τον ιμάντα μεταφοράς και επιλέγονται για έλεγχο ασφαλείας με λίγο χρόνο στη διάθεσή τους.
Ελέγξτε τον προορισμό της ετικέτας αποσκευών σας: Κατά τη διάρκεια του check in καλό θα είναι να ελέγξετε ξανά τις ετικέτες αποσκευών της αεροπορικής σας εταιρείας και να βεβαιωθείτε ότι μεταφέρονται στον σωστό προορισμό.
Σημειώνεται δε πως δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να πετάξετε το εισιτήριο ή το αυτοκόλλητο παραλαβής των αποσκευών σας πριν τις παραλάβετε.
Εάν οι αποσκευές σας καθυστερήσουν
Παρατηρήστε διπλανούς ιμάντες: Σε περίπτωση που η βαλίτσα δεν εμφανιστεί στον προκαθορισμένο ιμάντα που σας έχουν υποδείξει, τότε κοιτάξτε στους διπλανούς. Εάν δεν τις εντοπίσετε, τότε απευθυνθείτε στο γραφείο απολεσθέντων της αεροπορικής εταιρείας με την οποία ταξιδέψατε.
Σε περίπτωση που εντοπιστεί, η αεροπορική εταιρεία μπορεί να σας τη στείλει με την επόμενη διαθέσιμη πτήση.
Συμπληρώστε φόρμες απολεσθέντων στο αεροδρόμιο: Εάν οι αποσκευές σας δεν έχουν εμφανιστεί, ενημερώστε την αεροπορική εταιρεία. Θα χρειαστεί να συμπληρώσετε ειδική φόρμα στην οποία θα αναφέρετε τι περιείχε αλλά και πώς ήταν η βαλίτσα.
Κρατήστε τις αποδείξεις: Αν αγοράσετε οτιδήποτε για να περάσετε τις μέρες χωρίς τις αποσκευές σας — από ένα καινούργιο μαγιό μέχρι οδοντόκρεμα — κρατήστε όλες τις αποδείξεις. Αυτές θα χρησιμεύσουν ώστε να λάβετε αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία.
Εάν οι αποσκευές χαθούν, καταστραφούν ή κλαπούν
Ελέγξτε την πολιτική αποζημίωσης της αεροπορικής σας εταιρείας: Κάθε αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να έχει στον ιστότοπό της πληροφορίες σχετικά με το τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση απώλειας της αποσκευής σας.
Εάν η αεροπορική εταιρεία καθυστερεί την καταβολή αποζημιώσεων μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία.
Κατεστραμμένες αποσκευές: Εάν δείτε ότι οι αποσκευές σας έχουν υποστεί ζημιά ενώ βρίσκεστε ακόμα στο αεροδρόμιο, αναφέρετέ στο αρμόδιο τμήμα.
Οι αεροπορικές εταιρείες όμως δεν υποχρεούνται να πληρώσουν για ζημιές σε αντικείμενα που προκαλούνται από ακατάλληλη συσκευασία, ούτε είναι υπεύθυνες για «ορισμένες κατηγορίες αντικειμένων (για παράδειγμα: εύθραυστα αντικείμενα, ηλεκτρονικά είδη, μετρητά, ευπαθή αντικείμενα...)». Είναι υπεύθυνες για ζημιές σε τροχούς, λαβές και ιμάντες.
Ασφάλιση: Η ασφάλιση αποσκευών μπορεί γενικά να χωριστεί σε δύο ευρείες κατηγορίες: καθυστέρηση αποσκευών και απώλεια αποσκευών.