Από την αρχή του χρόνου έχει τεθεί σε ισχύ το νομοθετικό πλαίσιο που επιτρέπει την αγορά νέου αυτοκινήτου σε όλους στην Κούβα. Εκεί, όπου μέχρι τον Ιανουάριο οι περιορισμοί που υπήρχαν από τη νομοθεσία, ήταν αποτρεπτικοί για την αγορά αυτοκινήτου από ιδιώτη. 
Σε εκείνο το καθεστώς, τα οχήματα που εξαιρούνταν, ήταν αυτά που είχαν χρονολογία κατασκευής πριν το 1959 (όταν και τελείωσε  η επανάσταση). Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο τα αυτοκίνητα –κυρίως αμερικάνικης προέλευσης- της δεκαετίας του ’50 ήταν αυτά και μόνο αυτά, που κυκλοφορούσαν (και κοσμούσαν) τους δρόμους των πόλεων, με τους ιδιοκτήτες τους να τα συντηρούν με θυσίες αφού η δυνατότητα να τα αλλάξουν απλά δεν υπήρχε. 
Αυτό το καθεστώς θεωρητικά καταργήθηκε στις αρχές του έτους. Οι τιμές όμως των νέων αυτοκινήτων επιβαρύνονται με τέτοια φορολογία, που πραγματικά η αγορά καινούργιου αυτοκινήτου είναι προνόμιο για πάρα πολύ λίγους. Ενδεικτικό είναι το ότι μέσα στο πρώτο 6μηνο του 2014 –του πρώτου έτους με απελευθερωμένη αγορά θυμίζουμε- πουλήθηκαν μόλις 50 αυτοκίνητα και 4 μοτοσικλέτες, με μέσο όρο τιμής τα 17.370€ (προφανώς υπάρχουν και μεταχειρισμένα μεταξύ τους). Μια πιο προσεκτική ματιά στις τιμές των αυτοκινήτων, αποκαλύπτει το λόγο της… δυστοκίας. 
Με το μέσο μηνιαίο μισθό δημόσιου υπαλλήλου να κυμαίνεται κοντά στα 15 ευρώ (20 δολάρια) και την τιμή ενός Peugeot 206 του 2013 να είναι 66.520€, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως η αγορά αυτοκινήτου, καινούργιου ή μεταχειρισμένου, αφορά πολύ λίγους. Και το καλύτερο σας το κρατήσαμε για το τέλος: το 75% της φορολογίας που επιβαρύνει την τιμή των αυτοκινήτων, προορίζεται για την ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας. Οπότε, η εικόνα με τις αυτοκινητάρες του αμερικάνικου παρελθόντος θα αργήσει να αλλάξει στους δρόμους της Κούβας.
Πηγή: Reuters 2014
Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις