Όλα είναι έτοιμα για την έλευση του νέου Adam Rocks στα τέλη Οκτωβρίου με τιμή που θα ξεκινάει από 16.000 ευρώ. Το mini crossover της Opel πέρασε από τις πλέον εξαντλητικές δοκιμές στο εργαστήριο ακουστικής του Russelsheim προκειμένου να αξιολογηθεί η οδηγική άνεση και να μετρηθεί ο θόρυβος στην καμπίνα σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας στην πίστα του Κέντρου Δοκιμών στο Dudenhofen. 
Το ζητούμενο ήταν ο έλεγχος της ακουστικής «επίδοσης» του νέου κινητήρα των 1.000 κ.εκ., η δοκιμή της πάνινης οροφής Swing Top ως προς την ηχομόνωση, αλλά και η αξιολόγηση άλλων εξαρτημάτων ως προς τον τρόπο που ακούγονται στην καμπίνα. Αυτά  τα στοιχεία, και πολλά ακόμα τελικά δοκιμάζονται σε ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο προκειμένου να επιβεβαιώνεται ότι  οι υπολογισμοί της ομάδας και τα μηχανολογικά συστήματα του αυτοκινήτου πληρούν τις απαιτήσεις της Opel στον τομέα των θορύβων.
Οι τοίχοι και η οροφή του εργαστηρίου είναι πλήρως ηχομονωμένα. Θυμίζει ραδιοφωνικό στούντιο με ηχοαπορροφητικά υλικά που δημιουργούν ένα εξαιρετικά αθόρυβο περιβάλλον. Η αίθουσα είναι εξοπλισμένη με μικρόφωνα και ηχεία στρατηγικά τοποθετημένα.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, το ADAM ROCKS τοποθετείται σε μεγάλα επιδαπέδιους κυλίνδρους που προσομοιώνουν την αντίσταση που αντιμετωπίζει το αυτοκίνητο από τον αέρα και την τριβή κύλισης. Υπό ελεγχόμενες συνθήκες, ανεξαρτήτως καιρού, οι μηχανικοί δοκιμάζουν διάφορα σενάρια, όπως συμπεριφορά στο ρελαντί, λειτουργία Start/Stop και οδήγηση υπό μερικό ή πλήρες φορτίο κινητήρα.
Μία συνήθης διαδικασία κατά την μέτρηση στον προσομοιωτή είναι η επιτάχυνση με 3η σχέση υπό πλήρες φορτίο. Ο νέος 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo του ADAM ROCKS πέρασε με επιτυχία, παραμένοντας πάντα εντός της προκαθορισμένης καμπύλης ‘ανοχής’ θορύβων της καμπίνας. Για την ελάττωση του παραγόμενου θορύβου, το μπλοκ του κινητήρα έχει μελετηθεί ως προς τα ακουστικά του χαρακτηριστικά, χρησιμοποιείται αντικραδασμικός άξονας για την εξάλειψη των ταλαντώσεων, το σύστημα ψεκασμού και ο στρόφαλος είναι δομικά ηχομονωμένα. Ειδικά καλύμματα μειώνουν το συντονισμό και βελτιώνουν τη χροιά του παραγόμενου θορύβου ώστε να ακούγεται πιο ευχάριστα.
 
Στερεοφωνική ανάλυση όπως στο ανθρώπινο αυτί
Εκτός από την απουσία θορύβων κατά τη λειτουργία του, το ADAM ROCKS πρέπει να «ηχεί»  στιβαρό κυρίως σε διαδρομές εκτός δρόμου. Εδώ, οι μηχανικοί της Opel βοηθήθηκαν με τη χρήση τεχνητών πλαστικών ομοιωμάτων ανθρώπινης κεφαλής και γεωμετρίας ώμων που θυμίζουν ανδρείκελα ή κούκλες καταστημάτων, ενώ εφοδιάζονται με μία ακριβή αναπαραγωγή όλων των τμημάτων του ανθρώπινου έξω αυτιού. Στη συνέχεια τοποθετούνται μικρόφωνα στα τεχνητά αυτιά τα οποία λαμβάνουν και καταγράφουν θορύβους με τον ίδιο τρόπο που τους αντιλαμβάνεται το ανθρώπινο αυτί. Έτσι γίνεται στερεοφωνική καταγραφή και αναπαραγωγή, καθώς και διαφοροποίηση μεταξύ της πάνω και κάτω κατεύθυνσης του θορύβου, πετυχαίνοντας ένα είδος τρισδιάστατης ακοής. Για να επιτευχθεί ένας ήχος αυτοκινήτου ευχάριστος για τους επιβάτες, οι μετρήσεις χρησιμοποιούνται για διπλή (λόγω των δύο αυτιών) ανάλυση και σύνθεση διαδρομών μετάδοσης. Αυτό επιτρέπει τη διάκριση μεταξύ αεροδυναμικών και δομικών πηγών και διαδρομών θορύβων. Επομένως οι μηχανικοί μπορούν να αναγνωρίζουν και να αναλύουν διαφορετικές πηγές ήχων και διαδρομών θορύβων του οχήματος. Στο ADAM ROCKS, αυτή η ανάλυση περιλαμβάνει θόρυβο από τον κινητήρα, τις βάσεις του κινητήρα, το σύστημα εξαγωγής, εξαρτήματα του πλαισίου, το αμάξωμα ακόμα και τα καλώδια του αυτοκινήτου.
Χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο διαδρομών μετάδοσης θορύβων, οι μηχανικοί μπορούν να αναγνωρίζουν, για παράδειγμα, ποια βίδα χρειάζεται περισσότερο σφίξιμο ώστε να επιτευχθούν οι συμφωνημένοι στόχοι. Όταν χρειάζονται βελτιώσεις, η αλλαγή γίνεται πρώτα «εικονικά» και το μοντέλο διαδρομών μετάδοσης θορύβων διαμορφώνεται ανάλογα. Οι μηχανικοί ακούνε το αποτέλεσμα στον υπολογιστή και, εάν είναι ικανοποιημένοι,  προχωρούν σε ρυθμίσεις στο κανονικό αυτοκίνητο και δοκιμάζουν τον επιθυμητό ήχο σε πραγματικές συνθήκες, Εάν περάσει και αυτό το τεστ με επιτυχία, τότε μπορούν να είναι σίγουροι ότι το ADAM ROCKS συνδυάζει τέλειο ήχο με εξαιρετική εμφάνιση.
Πηγή: www.gocar.gr
Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις