Το ότι η οδήγηση και ιδιαίτερα η αγωνιστική, είναι τέχνη και πολλοί από εμάς το αντιμετωπίζουμε έτσι, δε σημαίνει πως δε μπορεί να αποκωδικοποιηθεί προκειμένου να μεταλαμπαδευτεί ως γνώση. Αυτό ακριβώς έχει κάνει ο Λάμπης Κουρτέσης στον πολύ όμορφο χώρο του στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας, όπου με τη βοήθεια των συνεργατών του αποδεικνύει πως «όλα έχουν την εξήγησή τους σε ένα μαθηματικό τύπο». Ακόμα και αν έχεις πάρει γεύση από αγώνες, ακόμα και αν αντιμετωπίζεις σωστά το θέμα της αγωνιστικής οδήγησης –της οποίας η πεμπτουσία είναι ο καλύτερος χρόνος στο τέλος της όποιας δοκιμασίας, είτε αγώνας είναι αυτός, είτε μια μεμονωμένη ειδική- θα ακούσεις και θα μάθεις πράγματα που μάλλον δεν είχες σκεφτεί ποτέ.

Από την θεωρία…
Περνάς πρώτα από το θεωρητικό μέρος της εκπαίδευσης, το οποίο διαρκεί συνήθως 5 ώρες και αποτελεί μεγάλη έκπληξη για τους συμμετέχοντες το πόση «καθημερινότητα» κρύβεται στην αποκωδικοποίηση των συνθηκών και της μορφολογίας μιας διαδρομής, είτε αυτή είναι μέσα σε πίστα, είτε σε ειδική αγώνα. Η μεγάλη αποκάλυψη έχει να κάνει με τα σχετιζόμενα μαθηματικά που σε φέρνουν απέναντι στη λύση του «προβλήματος» που έχει να κάνει με το καλύτερο δυνατό πέρασμα από κάθε σημείο. Εισηγητής, ο άνθρωπος που με επιτυχία βγάζει τα κάστανα από τη φωτιά (καθώς καλείται να ανατρέψει λανθασμένες «γνώσεις» πολλών ετών σε πολλές περιπτώσεις), ο κος Λάμπης Κουρτέσης ως πτυχιούχος οικονομολόγος, τα πάει καλά με τους αριθμούς και έχει εξαιρετική μεταδοτικότητα ως δάσκαλος, οπότε το θεωρητικό κομμάτι της εκπαίδευσης αποκτά ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον. Εξηγεί γλαφυρά και ωραία, με παραδείγματα από την… πραγματικότητα των ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου αλλά και του διεθνούς στερεώματος, γιατί είναι σημαντικό στο τέλος της ημέρας να έχεις την καλύτερη γραμμή σε μια ειδική διαδρομή αλλά και την κατάλληλη ταχύτητα κίνησης στο πέρασμα από την εκάστοτε στροφή.
…στην πράξη
Η μύηση στα μυστικά των ήρεμων κινήσεων και της διατήρησης της μέσης ωριαίας ταχύτητας, δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση και αυτό σας το υπογράφουμε όλοι όσοι παρακολουθήσαμε το σεμινάριο του Rally School. Είναι όμως μια εμπειρία που αξίζει να προσφέρει κανείς στο εαυτό του ή τους φίλους του, μια και κατά τη διάρκεια των σεμιναριακών μαθημάτων εξηγούνται ιδανικά και απλά τα μυστικά της γρήγορης οδήγησης. Η πρακτική στο δεύτερο μέρος του σεμιναρίου, είναι η καλύτερη απόδειξη μαζί με την τηλεμετρία που δίνει και τα χειροπιαστά αποτελέσματα. Το Nissan Micra με όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας αλλά και ο σύγχρονος εξοπλισμός που παρέχει η σχολή στους εκπαιδευόμενους, δίνουν τον «τόνο» του επαγγελματισμού που φαίνεται σε κάθε μικρή λεπτομέρεια από τον έμπειρο rallyman- εκπαιδευτή. 
Έτσι η επαφή με το αντικείμενο γίνεται σε απόλυτα πραγματικές συνθήκες και σε τμήματα (ασφάλτινα και χωμάτινα) από ειδικές του Ράλι Ακρόπολις, που όσο να ‘ναι, προσθέτουν τόνους ειδικού βάρους σε όσους αγαπούν αυτό το είδος αγώνων. Εκεί, σε πρώτο χρόνο μαθαίνει κανείς πως το «πούλα την είσοδο για να έχεις καλύτερη έξοδο» είναι ένας μύθος που καταρρίπτεται με απλά μαθηματικά. Και ας είναι η πρακτική εφαρμογή μια άλλη, τελείως διαφορετική και δύσκολη υπόθεση μια και το να είσαι σταθερός στην ταχύτητα του περάσματος από την είσοδο έως και την έξοδο μιας στροφής, είναι μια διαδικασία που μπορεί να σε φέρνει θεωρητικά πολύ κοντά στη λογική της οδήγησης του Loeb αλλά είναι κάτι που θέλει αρκετή προπόνηση για να το καταφέρεις αν δεν το έχεις μάθει νωρίς. 

Πηγή: www.gocar.gr
Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις