Παγκόσμια πρεμιέρα για το νέο υβριδικό VW Golf που χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου για τη μετατροπή του υδρογόνου σε ηλεκτρική ενέργεια. Στο σαλόνι του Los Angeles που άνοιξε τις πύλες του για το κοινό σήμερα, η Volkswagen επίλεξε να παρουσιάσει την έκδοση HyMotion που βασίζεται στο πάτωμα MQB που χρησιμοποιείται στα μικρομεσαία μοντέλα της οικογένειας της VW και μέχρι στιγμής πέρα από τις συμβατικές εκδόσεις του Golf σε βενζίνη, diesel και φυσικό άεριο, έχει αξιοποιηθεί στο e-Golf που είχαμε οδηγήση στο Βερολίνο την περασμένη άνοιξη και στο υβριδικό Golf GTE.
Κάτω από το καπό υπάρχει μία συστοιχία ενεργειακών κυψελών η οποία μετατρέπει τη χημική ενέργεια του υδρογόνου σε ηλεκτρική με μόνο παράγωγο της διεργασίας καθαρό νερό. Η ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται το αυτοκίνητο για την κίνησή του αποθηκεύεται σε μπαταρία ιόντων λιθίου και τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 100kW (136 ίππων) που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς. 
Κατά την εκκίνηση η ενέργεια παρέχεται αποκλειστικά από την μπαταρία και μετά αναλαμβάνουν οι ενεργειακές κυψέλες να ενισχύσουν το υβριδικό σύστημα. Οι κυψέλες χρησιμοποιούν καθαρό υδρογόνο το οποίο αποθηκεύεται σε αέρια μορφή σε δύο δοχεία υψηλής πίεσης που είναι τοποθετημένα στο πάτωμα του αυτοκινήτου. 
Η αποθηκευμένη ποσότητα αρκεί να χαρίσει αυτονομία 500 χιλιομέτρων και αρκούν 3 λεπτά για έναν πλήρη ανεφοδιασμό. Από πλευράς επιδόσεων το Golf HyMotion δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα σβέλτα μικρομεσαία μοντέλα και αρκούν 10,0 δευτ. για τα πρώτα 100km/h. Βέβαια το βασικό πρόβλημα μιας τέτοιας πρότασης δεν είναι τόσο το υψηλό κόστος των ενεργειακών κυψελών, όσο η απουσία υποδομής για τον ανεφοδιασμό αυτοκινήτων με υδρογόνο. 
Παρόλα αυτά η τεχνολογία υπάρχει, εξελίσσεται και στις προηγμένες χώρες θα δημιουργηθούν τοπικά δίκτυα όπου το υδρογόνο θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές και θα είναι διαθέσιμο τόσο για οχήματα με κυψέλες καυσίμου, αλλά κι από θερμικούς κινητήρες που αντί για φυσικό αέριο θα καίνε υδρογόνο.
Πηγή: www.gocar.gr