Tο Tuono V4 1100 είναι η τελευταία και πιο θεαματική εξέλιξη σε μια γυμνή sport δυναστεία, γεννημένη το 2002 από τη διορατικότητα της Aprilia να γδύσει τη ναυαρχίδα superbike της εταιρείας RSV mille, προσθέτοντας της ένα ίσιο τιμόνι, συνδυάζοντας έτσι όλα τα πλεονεκτήματα ενός άριστου πλαισίου, με τη διασκέδαση της όρθιας θέσης οδήγησης και των δυναμικών επιδόσεων.
Ο πατριάρχης της νέας “supernaked” κατηγορίας ονομαζόταν Tuono 1000 R, η πρώτη γυμνή μοτοσικλέτα υπέρ-υψηλών επιδόσεων. Έκτοτε το Aprilia Tuono ήταν μια superbike μοτοσικλέτα με ίσιο, ψηλό τιμόνι, ανίκητη στην πίστα και απίστευτα διασκεδαστική στο δρόμο. Μέσα από αυτή την παράδοση, ένα ολοκαίνουργιο Tuono γεννήθηκε το 2011, μια απευθείας απόρροια από την ανίκητη Aprilia RSV4 που παρουσιάστηκε το 2009, και κυριάρχησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WSBK.

Ήταν μια επική αλλαγή: Το Tuono V4 R βρέθηκε αμέσως σε μια ξεχωριστή θέση, ως η υψηλότερων επιδόσεων, πιο τεχνολογικά εξελιγμένη, και πιο εξεζητημένη γυμνή sport μοτοσικλέτα που βγήκε ποτέ στην παραγωγή, χαρίζοντας τη μεγαλύτερη δόση αδρεναλίνης, η πιο άγρια και αποτελεσματική γυμνή στην ιστορία, προσφέροντας κάτι πραγματικά ξεχωριστό στους δογματικούς κυνηγούς των συγκινήσεων, χάρη στον V4 κινητήρα, που παρήγαγε 167 HP και στο εξαιρετικό πακέτο ηλεκτρονικών aPRC, που ακόμα είναι απαράμιλλο σε αποτελεσματικότητα και τεχνολογία. Αλλά η εξέλιξη δεν σταμάτησε εκεί.

Το 2013 παρουσιάστηκε μια ακόμη πιο εκλεπτυσμένη και δυνατή έκδοση: το Tuono V4 R ABS που πρόσφερε τα ίδια χαρακτηριστικά που είχαν ήδη παρουσιαστεί με επιτυχία στην RSV4 δεύτερης γενιάς, όπως τον υψηλότερων επιδόσεων κινητήρα (170 HP), το ανανεωμένο και βελτιωμένο σύστημα aPRC και το σύστημα Race ABS, ικανό να αντεπεξέλθει ακόμα και στις ακραίες απαιτήσεις των συνθηκών πίστας.

Οι γνώσεις που αποκτήθηκαν μέσα από τα χρόνια των νικηφόρων συμμετοχών στους αγώνες κορυφαίου επιπέδου, και η εμπειρία της ιστορίας του Tuono, επέτρεψαν στην Aprilia να ξεπεράσει τα όρια που μέχρι πρότινος έδειχναν ανυπέρβλητα: γνωρίστε το νέο Tuono V4 1100, μια μοναδική γεννήτρια συγκινήσεων και διασκέδασης στις πιο καθαρές τους μορφές. Νέος κινητήρας 175 HP με εντυπωσιακή μέγιστη ροπή 121 Nm, ανανεωμένο πλαίσιο για καλύτερη ευελιξία, βελτιωμένο aPRC, νέα εμφάνιση, δυνατότητα σύνδεσης του Smartphone του αναβάτη στο όχημα μέσα από την πλατφόρμα V4-MP, και δυο μοναδικά εξοπλισμένες εκδόσεις (Factory και RR) που διαθέτουν κοινό παρονομαστή τον ίδιο αποκλειστικό χαρακτήρα Aprilia.
Δυο εκδόσεις, το ίδιο πνεύμα
Το Tuono V4 γίνεται πλέον μια οικογένεια μοτοσικλετών αποτελούμενη από δυο μοντέλα με διαφορετικό εξοπλισμό. Το Tuono V4 1100 RR αντιπροσωπεύει μια εξαιρετική μοτοσικλέτα συγκινήσεων και αποτελεί τον πραγματικό κληρονόμο του προηγούμενου Aprilia V4 γυμνού μοντέλου, αναγνωρισμένου από τον ειδικό τύπο ως η αποτελεσματικότερη και ταχύτερη μοτοσικλέτα της κατηγορίας: Το Tuono V4 1100 Factory, απευθύνεται σε ένα ακραία απαιτητικό κοινό, κι έρχεται εξοπλισμένο με αξεσουάρ που προέρχονται σε μεγάλο βαθμό απευθείας από τη νέα superbike της Aprilia, RSV4 RF.
Η νέα γυμνή σειρά της Aprilia, κληρονόμος μιας οικογένειας μοτοσικλετών που έχουν ψηφιστεί ξανά και ξανά, ως μια από τις πιο διασκεδαστικές γεννήτριες αδρεναλίνης, και πιο αποτελεσματικές μοτοσικλέτες στην ιστορία, επιτυγχάνει πλέον απόλυτα επίπεδα επιδόσεων και εξέλιξης, ενώ την ίδια ώρα οι δυο μοτοσικλέτες χαρίζουν μεγαλύτερη άνεση, ασφάλεια και διασκέδαση στη χρήση δρόμου.

Τα Aprilia Tuono V4RR και Tuono V4 1100, πέρα από τις πολλές αναβαθμίσεις που “δανείστηκαν” από τη νέα RSV4, διαθέτουν και νέα εμφάνιση, χάρη στο νέο πάνω μέρος του φέρινγκ που παρέχει μεγαλύτερη προστασία, και καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας. Νέος είναι και ο προβολέας, που ζυγίζει 1.5 κιλό λιγότερο από πριν, διαθέτοντας λαμπτήρες θέσης LED, και ένα πιο σύγχρονο σχήμα που εντάσσεται καλύτερα στο γενικό design της μοτοσικλέτας, χωρίς να “προδίδει” την τυπική γλώσσα των Aprilia V4 μοτοσικλετών που χαρακτηρίζονται από την τριπλέτα των φωτιστικών σωμάτων.

Το Tuono V4 1100 Factory ξεχωρίζει από το κάλυμμα της σέλας του συνεπιβάτη στην ουρά, προερχόμενο από το RSV4, ένα σημείο αναφοράς στο σχεδιασμό των sport μοτοσικλετών. Η σέλα είναι τώρα πιο άνετη, ακόμα κι αναφορικά με το RSV4, χάρη στη νέα διαδικασία παραγωγής του αφρού, που αποτρέπει το φαινόμενο της αποκρυστάλλωσης -και συνεπώς της σκλήρυνσης- του αφρού.

Το Factory μπορεί φυσικά να πάρει και συνεπιβάτη, αρκεί ο ιδιοκτήτης του να βγάλει το κάλυμμα της ουράς, τοποθετώντας τη σέλα του δεύτερου ατόμου. Χάρη στο κατά 15 χλστ. χαμηλότερο ύψος σέλας και στο νέο, πιο στενό τιμόνι, η εργονομία και των δύο εκδόσεων του Tuono V4 1100 έχει αλλάξει, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση.

Η κορυφαία σειρά στα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου
Η σειρά των Tuono V4 1100 έχει δεχθεί όλες τις αναβαθμίσεις στην ήδη εξαιρετική πλατφόρμα aPRC που παρουσιάστηκε πρώτα στις RSV4 RR και RSV4 RF.
Το aPRC (Aprilia Performance Ride Control) αποτελεί την πατενταρισμένη πλατφόρμα ηλεκτρονικών συστημάτων, που προέρχεται κατευθείαν από τη νικηφόρα τεχνολογία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WSBK, η πιο πλήρης και εξελιγμένη της αγοράς, που παρέχει αυτόματο καλιμπράρισμα για την περίμετρο του ελαστικού, και wheelie control.

Η τρίτη γενιά του aPRC, που ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό των νέων Tuono V4 1100, συνεργάζεται απόλυτα με το εξελιγμένο full Ride-by-Wire και το σύστημα multimap πολλαπλών χαρτών ηλεκτρονικής διαχείρισης του ανανεωμένου V4 κινητήρα. Όπως πάντα, το Tuono V4 επωφελείται από ιδιαίτερες ρυθμίσεις ειδικά για εκείνο, έχοντας όμως εξελιχθεί ακόμα περισσότερο ώστε να παρέχει κορυφαίες συγκινήσεις στο δρόμο, και κορυφαίες επιδόσεις στην πίστα.

Το APRC, των Tuono V4 1100 RR και Tuono V4 1100 Factory περιλαμβάνει:
aTC: Aprilia Traction Control (Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης), με δυνατότητα ρύθμισης κατά την οδήγηση (δίχως να χρειάζεται να κλείσει το γκάζι) σε 8 επίπεδα, μέσω ενός πρακτικού joystick στο αριστερό κλιπόν, που τώρα διαθέτει ακόμα πιο ραφιναρισμένη, υψηλότερης απόδοσης λογική λειτουργίας. Το επιτρεπόμενο ποσοστό ολίσθησης διαφέρει ανάλογα με την ταχύτητα που έχεις στη στροφή: Η συμπεριφορά του συστήματος είναι ακόμα πιο ομοιογενής, προσφέροντας υποστήριξη υψηλού επιπέδου σε στροφές με υψηλές ταχύτητες, χωρίς να περιορίζει την πρόσφυση στην έξοδο από τις αργές στροφές.
aWC: Aprilia Wheelie Control (Σύστημα Ελέγχου της Σούζας), ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα, έχει καλιμπραριστεί από την αρχή για ακόμη πιο sport συμπεριφορά στο επίπεδο 1, ενώ επιτρέπει ακόμα τις μικρές σούζες στη γρήγορη επιτάχυνση, και κατόπιν παρέχει ομαλότερη κάθοδο του τροχού στην άσφαλτο.
aLC: Aprilia Launch Control (Σύστημα Ελέγχου Εκκίνησης), μόνο για χρήση πίστας, σε 3 επίπεδα.
aQS: Aprilia Quick Shift (Σύστημα Γρήγορων Αλλαγών Ταχυτήτων), ένα σύστημα για εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων, δίχως να απαιτείται το κλείσιμο του γκαζιού ή την χρήση του συμπλέκτη
Επιπρόσθετα με την τρίτη γενιά της πλατφόρμας aPRC, η σειρά των Tuono V4 1100 έρχεται εξοπλισμένη από το εργοστάσιο με το ιδιαίτερα προηγμένο “Race ABS” σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών, σχεδιασμένο και εξελιγμένο από την Aprilia σε συνεργασία με τη Bosch, για να εξασφαλίζει τη μέγιστη ασφάλεια στο δρόμο, δίχως να θυσιάζει τις επιδόσεις στην πίστα.

Η μονάδα ABS 9MP ζυγίζει ελάχιστα πάνω από 2 κιλά, ενώ διαθέτει το ηλεκτρονικό σύστημα παρεμβατικής στρατηγικής RLM (Rear wheel Lift-up Mitigation) που περιορίζει την ανύψωση του πίσω τροχού στο βίαιο φρενάρισμα (stoppie / endo). Επιπρόσθετα μπορεί να απενεργοποιηθεί και να ρυθμιστεί εύκολα σε 3 διαφορετικά επίπεδα, από το εξελιγμένο μενού ελέγχου στον πίνακα οργάνων:

Επίπεδο 1: ειδικά για την πίστα (αλλά παράλληλα εγκεκριμένο και για χρήση δρόμου), επενεργεί και στους δυο τροχούς, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή απόδοση, ακόμα και στα πιο έντονα φρεναρίσματα, από κάθε ταχύτητα. Αυτή η ρύθμιση δεν κόβει τίποτα από την ευχαρίστηση και τις επιδόσεις, όταν υπερβαίνεις τα όρια. Σε αυτό το επίπεδο το RLM απενεργοποιείται.
Επίπεδο 2: για sport οδήγηση στο δρόμο, επενεργεί και στους δυο τροχούς, και συνδυάζεται με ένα προηγμένο σύστημα αποφυγής ανατροπής (RLM – Rear Lift-up Mitigation, σύστημα μετριασμού της ανόρθωσης του πίσω τροχού κατά το φρενάρισμα), που έχει προοδευτική λειτουργία, βασιζόμενο στην ταχύτητα του οχήματος.
Επίπεδο 3: για οδήγηση σε συνθήκες περιορισμένης πρόσφυσης, επενεργεί και στους δυο τροχούς, και συνδυάζεται με το προηγμένο σύστημα αποφυγής ανατροπής RLM.
Κάθε ένα από τα 3 ρυθμιζόμενα επίπεδα για το Race ABS μπορεί να συνδυαστεί με οποιονδήποτε από τους 3 νέους χάρτες λειτουργίας του κινητήρα (Track, Sport, Race), ώστε να επιτρέψει σε αναβάτες διαφορετικού επιπέδου εμπειρίας και δυνατοτήτων να βρουν τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό.
Εκδόσεις και χρώματα
Η νέα σειρά Aprilia Tuono V4 1100 περιλαμβάνει δυο μοντέλα που ξεχωρίζουν από το διαφορετικό εξοπλισμό και τους διαφορετικούς συνδυασμούς χρωμάτων και γραφικών: Το Tuono V4 1100 RR διατίθεται σε δύο ελκυστικούς χρωματικούς συνδυασμούς, Portimao grey και Donington blue, ενώ το Tuono V4 1100 Factory διατίθεται στο συνδυασμό Superpole που έχει σαφώς αντικομφορμιστικό πνεύμα, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της στιλιστικής παράδοσης της Aprilia, που απαιτεί έντονα και ιδιαίτερα ξεχωριστά χρώματα.
Ολοκληρωμένη σειρά αξεσουάρ
Η Aprilia σχεδίασε και εξέλιξε μια εκτενή σειρά αξεσουάρ, ώστε να μπορεί ο αναβάτης να εξατομικεύσει το Tuono V4 1100. Αποτελείται από επιλεγμένα προϊόντα υψηλής ποιότητας, που μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει ώστε να αυξήσει τις επιδόσεις της νέας του Aprilia, να την κάνει πιο ελκυστική ή πιο άνετη.
  • Μεγαλύτερο φέρινγκ: φτιαγμένο από φιμέ πολυκαρμπονάτο, σχεδιάστηκε για καλύτερη αεροδυναμική στην πίστα.
  • Αγωνιστικό τελικό εξάτμισης: κατασκευασμένο σε συνεργασία με την Akrapovic, από ανθρακόνημα.
  • Ολοκληρωμένο σύστημα εξάτμισης: πρόκειται για ένα σύστημα εξάτμισης που συμπληρώνεται με λαιμούς, φτιαγμένο από την Akrapovic. Tο τελικό είναι από ανθρακόνημα.
  • Σειρά αμοριστέρ Öhlins TTX: Η καλύτερη σειρά της Öhlins με συνδέσμους πάνω και κάτω από billet αλουμίνιο. Επιτρέπει πλήρη, μικρομετρική ρύθμιση σε όλες τις λειτουργίες της ανάρτησης. Τα αμορτισέρ της σειράς μπορούν να εξοπλιστούν με γραμμικούς αισθητήρες, για λειτουργίες τηλεμετρίας.
  • Öhlins σταμπιλιζατέρ τιμονιού: η μικρομετρική ρύθμιση αυτού του αξεσουάρ παρέχει απόλυτη σταθερότητα στο μπροστινό σύστημα, ακόμα και κάτω από βίαιες επιταχύνσεις.
  • Αξεσουάρ από ανθρακόνημα: πλευρά, φτερά και προστατευτικά αστραγάλου. Φτιαγμένα από ανθρακόνημα σε ματ φινίρισμα. Παρέχουν sport εμφάνιση και μικρότερο βάρος.
  • Κάλυμμα για τη βάση της πινακίδας: φτιαγμένο από ατσάλι κομμένο με laser, καλύπτει το κενό που δημιουργείται όταν αφαιρέσετε την πινακίδα, για χρήση σε πίστα.
  • Προστατευτικά πλαισίου (μανιτάρια): φτιαγμένα από billet νάιλον, χρήσιμα για να αποτρέψουν ζημιές στο πλαίσιο, σε περίπτωση πτώσης.
  • Αγωνιστικά μαρσπιέ αναβάτη: εξ’ ολοκλήρου φτιαγμένα από billet αλουμίνιο, και ρυθμιζόμενα σε 9 διαφορετικές θέσεις, τα μαρσπιέ αυτά επιτρέπουν μικρομετρικό καλιμπράρισμα του λεβιέ ταχυτήτων και του πίσω φρένου. Έρχονται έτοιμα για σύνδεση με το φως του φρένου, και τον ανάποδο λεβιέ ταχυτήτων, για αγωνιστική χρήση.
  • Ανάποδος λεβιές ταχυτήτων: αντιστρέφει τη λειτουργία του λεβιέ ταχυτήτων, για βελτιωμένη απόδοση στην πίστα.
  • Ζάντες αλουμινίου: φτιαγμένες από σφυρήλατο κράμα αλουμινίου, ελαφρύτερες παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία και βελτιωμένο κράτημα.
  • Tank bag: διαθέσιμο σε 2 μεγέθη, κατασκευασμένο από τεχνικό ύφασμα με ένθετα carbon look. Δοκιμασμένο και εγκεκριμένο ώστε να αντιστέκεται σε διάβρωση από λάδι, βενζίνη, ακτίνες UV, δεν διαταράσσει τη σταθερότητα ακόμα και σε ψηλές ταχύτητες.
  • Ρυθμιζόμενη βάση πινακίδας: φτιαγμένη από ατσάλι, κομμένο με laser. Περιλαμβάνει το LED λαμπάκι της πινακίδας.
  • LED φλας: Τα LED φλας παρέχουν πιο δυνατό φως και μικρότερη κατανάλωση ρεύματος.
  • Βάσεις για αγωνιστικό σταντ: από billet αλουμίνιο, είναι απαραίτητες για τη χρήση αγωνιστικού σταντ.
  • Κουκούλα μοτοσικλέτας: εσωτερικού χώρου στα χρώματα της Aprilia, κατασκευασμένη από διαπνέουσα lycra προστατεύει τη μοτοσικλέτα από σκόνη.
  • V4-MP kit: πλατφόρμα πολυμέσων σχεδιασμένη ειδικά για τα V4 μοντέλα της Aprilia, το κιτ αποτελείται από την μονάδα ελέγχου Bluetooth και την απαραίτητη καλωδίωση για την εγκατάσταση της.
Τιμές
Οι τιμές των εκδόσεων Tuono V4 1100 είναι:
  • Tuono V4 1100 RR 15.800 €
  • Tuono V4 1100 FACTORY 17.800 €
Το νέο μοντέλο διατίθεται στα σημεία πώλησης Aprilia, με ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών:
  • 2 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια
  • Δυνατότητα επέκτασης εργοστασιακής εγγύησης για 2 επιπλέον χρόνια
  • Ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα: προκαταβολή από 0%, έως 72 μήνες εξόφληση
Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις