Ανθεκτικές στην κρίση αποδεικνύονται οι εταιρείες πληροφορικής-ειδών-λύσεων πληροφορικής, οι οποίες συνεχίζουν τα επενδυτικά σχέδιά τους, παρά τις έντονες πιέσεις που δέχεται η αγορά.

Εκπρόσωποι των εταιρειών εκτιμούν ότι η αγορά πληροφορικής μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω μέσα στο 2015, υπό την προϋπόθεση βέβαια να αποκατασταθεί σύντομα το υπάρχον κλίμα αβεβαιότητας που χαρακτηρίζει την ελληνική οικονομία.

Θετικά αποτιμά τη μέχρι τώρα εικόνα για όλες τις εταιρείες του ομίλου Quest μέσα στο 2015 η διευθύντρια εταιρικών σχέσεων και επικοινωνίας και μέλος του ΔΣ, Έφη Κουτσουρέλη, επισημαίνοντας ότι, δεδομένων των δυσχερειών και των κινδύνων της αγοράς, αποβλέπουν παράλληλα με τη διατήρηση της υγιούς οικονομικής τους θέσης οργανικά, στην ενίσχυση των υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, στην καθετοποίηση και διεύρυνση των στρατηγικών τους αγορών και στην περαιτέρω ανάπτυξη των δρομολογημένων δραστηριοτήτων στο εξωτερικό. Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της χρήσης 2014, οι πωλήσεις του ομίλου κατέγραψαν αύξηση 6,9%.

Η κ. Κουτσουρέλη, μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, δήλωσε: «Σήμερα, έχουμε καθιδρυμένη παρουσία μέσω της Uni Systems στην Ευρωπαϊκή Ένωση με ικανοποιητικά αποτελέσματα, καθώς και δραστηριότητες στα Βαλκάνια, την Κύπρο και σε άλλες αναπτυσσόμενες χώρες της Ανατολικής Μεσογείου με αισιόδοξες προοπτικές. Ο διεθνής προσανατολισμός των δραστηριοτήτων, παράλληλα με την ενίσχυση και επέκταση των υφισταμένων, αποτελεί μία από τις βασικές επιδιώξεις του ομίλου», τονίζει η κ. Κουτσουρέλη, επισημαίνοντας, παράλληλα, την ύπαρξη της θερμοκοιτίδας του ομίλου Quest, το IQbility, μία δραστηριότητα για την ενίσχυση της νεοφυούς επιχειρηματικότητας στον τομέα της τεχνολογίας, που στόχο έχει τις υπηρεσίες στις διεθνείς αγορές.

H κ. Κουτσουρέλη υπογράμμισε ότι, «μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2015, έγιναν κάποιες σημαντικές επενδυτικές κινήσεις ως αποτέλεσμα της αναπτυξιακής στρατηγικής, αλλά και του γενικότερου προσανατολισμού του ομίλου προς νέες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, στο πρώτο τρίμηνο του 2015, πραγματοποιήθηκε η εξαγορά της Cardlink που δραστηριοποιείται στον τομέα των ηλεκτρονικών συναλλαγών, ενώ σε συμμετοχική βάση πραγματοποιήθηκε η απόκτηση μεριδίου της Impact που δραστηριοποιείται στον τομέα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και πιστοποίησης εγγράφων.

Στον εμπορικό τομέα έχουμε, επίσης, μία επιτυχία της iSquare, αφού πρώτη σε ευρωπαϊκό επίπεδο, επισφραγίζοντας μία πετυχημένη συνεργασία, επέκτεινε τη συμφωνία της με την Apple με την ανάθεση της διανομής των iPhone, ολοκληρώνοντας έτσι τη σειρά προϊόντων Apple που διαθέτει η εταιρεία στην ελληνική και την κυπριακή αγορά.

Άλλη παράλληλη σημαντική κίνηση ανάπτυξης υπηρεσιών στρατηγικού χαρακτήρα έχουμε από την Info Quest Technologies, η οποία αφενός με την ολοκλήρωση της προηγμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας Q Cloud που σηματοδοτεί τη μετάβαση των ελληνικών ΜΜΕ στο Cloud και αφετέρου με τη δημιουργία της νέας προηγμένης πλατφόρμας του You.gr, επενδύει συστηματικά στην παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, με βασικούς άξονες τις Cloud υπηρεσίες και το ηλεκτρονικό εμπόριο».

Ανοδικά κινήθηκε και η Entersoft ΑΕ, εταιρεία πληροφορικής ειδικευμένη στην παραγωγή λογισμικού και παροχή υπηρεσιών για επιχειρήσεις, η οποία είναι εισηγμένη στην Εναλλακτική Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Ο όμιλος Entersoft παρουσίασε αύξηση των συνολικών εσόδων κατά 17% την οικονομική χρήση 2014.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αντώνης Κοτζαμανίδης, δήλωσε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2015 ήταν θετικό, «αν και οι ρυθμοί έχουν πέσει σε σχέση με το 2014. Η αβεβαιότητα που υπήρχε, λόγω της εκλογικής διαδικασίας και ότι ακολούθησε στις διαπραγματεύσεις με τους εταίρους, έχουν οδηγήσει σε αναβολή των επενδυτικών αποφάσεων των επιχειρήσεων», εκτιμώντας, ωστόσο ότι, μετά το καλοκαίρι, θα αποκατασταθούν οι θετικοί ρυθμοί και «το 2015 θα κλείσει αναπτυξιακά για εμάς, όπως άλλωστε και τα δύο προηγούμενα έτη».

Αναφερόμενος στη στρατηγική της Entersoft, ο κ. Κοτζαμανίδης σημείωσε ότι η εταιρεία εστιάζει σε διαρκή επέκταση τόσο στην εσωτερική αγορά όσο και σε νέες αγορές του εξωτερικού. «Μερικές βασικές μας επιλογές ήταν ως προς την αγορά να κινηθούμε μόνο στον ιδιωτικό τομέα και, κυρίως, σε μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις με προσωπικό πάνω από 10 άτομα. Αποφύγαμε, λοιπόν, την αγορά των εκατοντάδων χιλιάδων πολύ μικρών επιχειρήσεων στις οποίες το λογισμικό δεν αποτελεί στοιχείο διαφοροποίησης και οι τιμές συμπιέζονται πολύ. Ως προς τα προϊόντα και την τεχνολογία, στηριχθήκαμε σε καινοτόμες τεχνολογίες .Net της Microsoft και υιοθετήσαμε γρήγορα τεχνολογικές αλλαγές, όπως το cloud και οι mobile τεχνολογίες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, διευκρινίζοντας ότι η στρατηγική εστιάζει σε ανταγωνισμό διαφοροποίησης κι όχι παρακολούθησης της στρατηγικής των ανταγωνιστών «που οδηγεί νομοτελειακά σε στρατηγική ανταγωνισμού τιμών».

Ο κ. Κοτζαμανίδης πρόσθεσε ότι, πριν από τέσσερα χρόνια, ξεκίνησαν τη διαδικασία επέκτασης σε αγορές της Νοτιο-ανατολικής Ευρώπης και, πρόσφατα, του Περσικού Κόλπου «με ίδρυση δικών μας εταιρειών και με δικό μας προσωπικό πωλήσεων και υποστήριξης των τοπικών πελατών.

Μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος της Entersoft επισήμανε: «Το 2014, εξαγοράσαμε το μεγαλύτερο μεταπωλητή των προϊόντων μας στην Ελλάδα την Alpha Software Solutions», τονίζοντας ότι η εξαγορά έγινε, για να ενισχυθούν τα τμήματα υποστήριξης και παροχής υπηρεσιών προς τους πελάτες της εταιρείας, λόγω της διαρκούς ανάπτυξής της. «Η συγκεκριμένη εξαγορά μας δυνάμωσε ακόμα περισσότερο στη Βόρεια Ελλάδα, όπου το πελατολόγιό μας αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς», είπε.

Ο κ. Κοτζαμανίδης αναφέρθηκε και στο τριετές επενδυτικό πλάνο της εταιρείας, που, όπως υπογράμμισε, περιλαμβάνει τρεις στόχους, επένδυση στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης προϊόντων, δυναμική επέκταση σε κάθετες αγορές και σημαντική ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας σε αγορές του εξωτερικού. Όπως είπε, ο συνολικός προϋπολογισμός της επένδυσης σε έρευνα και ανάπτυξη για την τριετία 2014-2016 θα αγγίξει τα 5 εκατ. ευρώ και θα καλύπτει όλους τους παραπάνω στόχους. Πρόσθεσε μάλιστα ότι εντός του 2015 αναμένεται να συνεχιστεί η ανάπτυξη του προσωπικού του ομίλου, που έχει φθάσει τα 170 άτομα περίπου.

Η Space Hellas καταγράφει μία θετική πορεία 30 ετών στην αγορά της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών. Συγκεκριμένα, για το 2014, ο ενοποιημένος τζίρος της Space Hellas παρουσίασε αύξηση κατά 5,1%.

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΔΣ της εταιρείας Σπύρος Μανωλόπουλος, σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τo 2014, η εταιρεία κατάφερε να συνεχίσει την πορεία βελτίωσης των θεμελιωδών μεγεθών της, παρουσιάζοντας αύξηση τζίρου και κερδοφορίας, με ταυτόχρονη δημιουργία σημαντικών θετικών λειτουργικών ταμειακών ροών.

«Τα τελευταία χρόνια, έχουμε ενισχύσει σημαντικά την εξωστρέφειά μας μέσω των θυγατρικών μας σε Κύπρο, Μάλτα και Σερβία, στόχος μας είναι όχι μόνο η γεωγραφική επέκταση σε συγκεκριμένες αγορές, αλλά η ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών για πελάτες με διεθνή προσανατολισμό. Το 2015, η εταιρεία θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε τομείς, όπως το hybrid cloud, τα εξειδικευμένα συστήματα επιτήρησης και ασφάλειας, τα μετεωρολογικά ραντάρ και τα σχετικά συστήματα πρόγνωσης καιρού, εκμεταλλευόμενη υπάρχουσες συμβάσεις και μακροχρόνιες συνεργασίες με διεθνείς κατασκευαστές και τηλεπικοινωνιακούς παρόχους», επισημαίνει.

Σύμφωνα με τον κ. Μανωλόπουλο, στο πρώτο τρίμηνο του 2015 βρίσκονται σε εξέλιξη αρκετά έργα τόσο από τον ιδιωτικό όσο και από το δημόσιο τομέα και αναμένεται να αποτυπωθούν θετικά στα αποτελέσματα της εταιρείας σε όλα τα θεμελιώδη οικονομικά μεγέθη. «Γενικότερα, η ελληνική αγορά πληροφορικής τα τελευταία χρόνια έχει συρρικνωθεί σημαντικά και δεν θεωρούμε ότι θα υπάρξουν μεγάλες ανατροπές μέσα στο 2015 στο σύνολό της», υπογραμμίζει.

Ωστόσο, αναφέρει ότι στη σημερινή αγορά υπάρχουν κλάδοι της οικονομίας, όπως οι κλάδοι των τραπεζών, της ενέργειας, των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, του τουρισμού, κ.α. που συνεχίζουν να έχουν υψηλές απαιτήσεις στις τεχνολογικές τους υποδομές, ώστε να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να είναι περισσότερο παραγωγικές. «Αυτό αποτελεί ένα θετικό σημάδι ανάπτυξης και μία πιθανή ευκαιρία για τον κλάδο της πληροφορικής και τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, απαιτούνται σημαντικές αλλαγές στα επιχειρηματικά μοντέλα, εκσυγχρονισμός στον τρόπο λειτουργίας και προσαρμογή στις τρέχουσες συνθήκες», όπως σημειώνει.

Μεταξύ των συνεργασιών που έχει αναπτύξει η εταιρεία, συμπεριλαμβάνεται και η συνεργασία της με τη Lenovo στο κομμάτι των επιχειρηματικών λύσεων (GOLD Partner) και υπηρεσιών υποστήριξης (Lenovo Warranty Service Provider), που θα αρχίσει να υλοποιείται το 2015, ενώ πρόσφατα επέκτεινε τη συνεργασία της με τη Microsoft Ελλάς και στο Cloud, με την υπογραφή enterprise agreement για τη μεταπώληση υπηρεσιών Microsoft Azure. Επίσης, μέσα στο 2014 υπέγραψε συμφωνία με την HP για τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα Managed Service Provider (MSP).

Ανοδικά κινήθηκε και η κερδοφορία της Πλαίσιο Computers. Ενδεικτικά, επισημαίνεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας εμφάνισε αύξηση κατά 5,2% το 2014. Όπως ειπώθηκε, κατά τη διάρκεια της τακτικής γενικής συνέλευσης, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, η εταιρεία έδωσε έμφαση στην προώθηση της αναγνωρισιμότητας των δικών της brands. Συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κώστας Γεράρδος, ανέφερε ότι στα tablets τα TurboX tablets κατέκτησαν την πρώτη θέση σε πωλήσεις στην ελληνική αγορά το 2014, ενώ η είσοδος στο χώρο των τηλεοράσεων με τις TurboX TV συνοδεύτηκε από τριψήφια ανάπτυξη, τονίζοντας ότι ανάλογη ανάπτυξη εμφάνισε και ο τομέας των TurboX κινητών τηλεφώνων. Επιπλέον, διπλασιασμό των πωλήσεων κατέγραψαν και τα σχολικά είδη Goomby.

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις