Η Toyota παρουσίασε στη Βαλένθια της Ισπανίας την τέταρτη γενιά του Prius. Το νέο υβριδικό μοντέλο ανοίγει νέους δρόμους στην ανάπτυξη της υβριδικής τεχνολογίας και συμβάλει στον περιορισμό της ρύπανσης του περιβάλλοντος.

Κατά την διάρκεια της πρώτης δοκιμής διαπιστώθηκε η πρόοδος της ιαπωνικής μάρκας στους τομείς που είχε δεχθεί κριτική η απερχόμενη γενιά. Ειδικότερα, αναβαθμίστηκαν τα χαρακτηριστικά οδήγησης και πλέον το νέο μοντέλο προσφέρει μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση στον οδηγό.

Καθοριστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια έπαιξαν τα εξής σημεία: Το νέο πλαίσιο αναβάθμισε περισσότερο την ακαμψία του αυτοκινήτου και συνέβαλε στην επίτευξη ενός ακόμη στόχου, το πιο χαμηλό κέντρο βάρους. Επίσης, οι νέες διατάξεις των πίσω αναρτήσεων, οι καινούργιες ρυθμίσεις του συστήματος διεύθυνσης και των μπροστινών αναρτήσεων βελτίωσαν την συμπεριφορά του ιαπωνικού αυτοκινήτου.

Το νέο Prius είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί μία πλατφόρμα Toyota New Global Architecture (TNGA). Αυτή συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της δυναμικής συμπεριφοράς. Επίσης το αμάξωμα είναι 60% πιο άκαμπτο από πριν χάρη στην εκτενή χρήση ατσαλιών υψηλής αντοχής, τις πρόσθετες ενισχύσεις στη κάτω δομή της κεντρικής κολόνας, αλλά και στην τεχνολογία σύνδεσης των πάνελ. Το αποτέλεσμα είναι καλύτερη, πιο άμεση απόκριση, χωρίς να απαιτούνται πιο σκληρά σεταρίσματα της ανάρτησης.

Η νέα πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια παίζει σημαντικό ρόλο, καθώς μεταφέρει μόνο το ένα τρίτο των κραδασμών κατά την οδήγηση σε ανώμαλους δρόμους συγκριτικά με το τρέχον Prius. Για να επιτυγχάνεται καλύτερη συμπεριφορά με πιο άμεση απόκριση, η εμπρός ανάρτηση με γόνατα MacPherson έχει αναθεωρηθεί με μία αυξημένη γωνία τοποθέτησης των αμορτισέρ και τη χρήση κεκλιμένων ρουλεμάν.

Το πλαίσιο μπορεί να αξιοποιεί την πιο άμεση επιτάχυνση που προσφέρει το υβριδικό σύστημα κίνησης. Η μεγαλύτερη ευστάθεια διατηρείται, οι κλίσεις του αμαξώματος μειώνονται πολύ στις αλλαγές λωρίδων με υψηλές ταχύτητες και η συμπεριφορά είναι πιο ομαλή σε ανώμαλα εδάφη. Σε δρόμους με στροφές, παραμένει στην επιθυμητή πορεία, ενώ αξιοσημείωτη είναι η ευστάθειά του σε ευθεία διαδρομή και στις υψηλές ταχύτητες.

Στους άψογους ισπανικούς δρόμους το νέο Toyota Prius κινήθηκε με χαρακτηριστική άνεση και δεν θύμιζε σε τίποτα το απερχόμενο μοντέλο. Η βελτίωση στην αεροδυναμική συμπεριφορά του είχε άμεσες θετικές επιπτώσεις στην δυνατότητα του αυτοκινήτου να κινείται με υψηλές ταχύτητες χωρίς ενοχλητικούς αεροδυναμικούς θορύβους και να αντιμετωπίζει τις έντονες ριπές αέρα.

Το υβριδικό σύστημα κίνησης απαρτίζεται απο έναν βενζινοκινητήρα 1.800 κ.εκ. και εναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνολική ισχύς είναι υψηλή και προσδίδει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο. Το τυπικό τεστ 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,6΄΄ και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 180 χλμ./ώρα.

Οι πωλήσεις ξεκινούν στο τέλος Φεβρουαρίου. Η βασική έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό κοστίζει 27.180 ευρώ.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις