Η Daimler, η οποία αποτελεί μητρική εταιρεία της Μercedes, συνεργάζεται μαζί με την Bosch για να βγάλουν στην κυκλοφορία ένα αυτοκινούμενο όχημα, το οποίο κατά βάση θα χρησιμοποιηθεί ως ταξί.
Έτσι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο θα αποτελέσει έναν από τους κύριους ρυθμιστές της παραγωγής αυτόνομων αυτοκινήτων. Στην προσπάθεια της παραγωγής αυτόνομων αυτοκινήτων, εκτός της Mercedes-Daimler, υπάρχουν και άλλες συνεργασίες. Για παράδειγμα, εταιρείες τεχνολογίας συνεργάζονται με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW.
Οι οικονομικοί όροι της συμφωνίας της Mercedes με την Bosch δεν αποκαλύφθηκαν. Αυτό που πρέπει να αναπτυχθεί άμεσα είναι το λογισμικό και ένας αλγόριθμος που θα αποτελέσουν τον κύριο άξονα της αυτόνομης οδήγησης.
Η συνεργασία με την Bosch βοηθά την Mercedes να ρίξει περισσότερο βάρος στην ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης, επισπεύδοντας με αυτό τον τρόπο την ημερομηνία που θα βγάλει στην παραγωγή το αυτόνομο αυτοκίνητο.
Με βάση το πλάνο της εταιρείας, το αυτόνομο σύστημα θα είναι έτοιμο στις αρχές της επόμενης δεκαετίας. «Ο κύριος στόχος μας είναι να επιτευχθεί η παραγωγή ενός συστήματος οδήγησης που θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κινούνται πλήρως αυτόνομα στην πόλη» δήλωσε εκπρόσωπος της Daimler.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες που δημοσιεύει το Reuters, το αυτόνομο όχημα-ταξί θα φέρει λογισμικό, όπου θα συνεργάζεται με το smartphone του πελάτη. «Μέσα σε μια συγκεκριμένη περιοχή της πόλης, οι πελάτες θα είναι σε θέση να παραγγείλουν ένα αυτοματοποιημένο κοινόχρηστο αυτοκίνητο μέσω του smartphone τους. Το όχημα θα κάνει στη συνέχεια το δρόμο του αυτόνομα για να τον πάει στη διεύθυνση που δήλωσε» ανέφερε ο επικεφαλής της Daimler. «Η ιδέα πίσω από αυτό είναι ότι το όχημα θα πρέπει να έρθει στον οδηγό και όχι το αντίθετο» ολοκλήρωσε η εταιρεία.

Πέρυσι, η Goldman Sachs πρόβλεψε μεγάλη αύξηση ως προς την αγορά των προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού και αυτόνομων οχημάτων. Μελέτη που ολοκλήρωσε αναφέρει ότι το 2035 θα δαπανηθούν στην συγκεκριμένη τεχνολογία περίπου 290 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο ανταγωνισμός στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης είναι μεγάλος, καθώς οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να αλλάξουν την στρατηγική εξέλιξης των υφιστάμενων συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Θέλουν μέσα από την τεχνολογία να πετύχουν μια πιο ριζοσπαστική προσέγγιση που βασίζεται σε νέα σχέδια αυτοκινήτων σε συνδυασμό με το λογισμικό της αυτόνομης οδήγησης. Αυτό άλλωστε έχει οδηγήσει σε μεγάλες συμμαχίες αυτοκινητοβιομηχανιών με εταιρείες τεχνολογίας.
Η Bosch είναι ήδη ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές στον κόσμο των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) και πρόσφατα ανακοίνωσε συνεργασία στις ΗΠΑ με την Nvidia, προκειμένου να αναπτύξει την αυτόνομη οδήγηση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Mercedes, πριν αποφασίσει να συνεργαστεί με την Bosch, είχε δύο ομάδες μηχανικών που εργάζονται στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων. Η μία είχε ως στόχο την αναβάθμιση των δυνατοτήτων των συμβατικών οχημάτων και η άλλη είχε ως στόχο μια πιο ριζοσπαστική προσέγγιση στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου.
Η αυτόνομη οδήγηση οχημάτων έγινε πιο ρεαλιστική μετά το εγχείρημα της Google να παρουσιάσει ένα πρωτότυπο αυτόνομο αυτοκίνητο, το οποίο αναπτύχθηκε με τη βοήθεια της Bosch το 2012. Η Mercedes-Benz «απάντησε» έναν χρόνο αργότερα με την ανάπτυξη του μοντέλου S-Class, το οποίο διένυσε αυτόνομα 103 χιλιόμετρα μεταξύ των γερμανικών πόλεων Μανχάιμ–Πφορτσχάιμ. «Το σίγουρο είναι ότι όλες οι εμπορικές εφαρμογές για αυτόνομα οχήματα θα γνωρίσουν μεγάλη άνθηση μεταξύ 2020 και 2025» αναφέρει μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler.
Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις