Για τη νέα εποχή της χρήσης των Τεχνολογιών Ανάλυσης Μεγάλου Όγκου Δεδομένων, της τεχνολογίας “Big Data”, που αναλύει με όρους τεχνητής ευφυΐας τα δεδομένα των χρηστών, μίλησε o ειδικός στην τεχνολογία των Digital Analytics και του Data Verbalization, Γιώργος Γρηγοριάδης.
Σχολιάζοντας τις δυνατότητες αυτής της νέας τεχνολογίας, ο κ.Γρηγοριάδης μίλησε για δεδομένα που κρύβουν μεγάλους θησαυρούς: «Ο ειδικός είναι σε θέση να τα χρησιμοποιήσει με έναν αυτοματοποιημένο τρόπο, ενώ νέα προγράμματα με εξειδικευμένο λογισμικό δημιουργούν και τη νέα συνθήκη, η οποία σιγά- σιγά βγαίνει πλέον στην αγορά είτε αυτό σημαίνει χρήση από εταιρείες στο λιανεμπόριο είτε από εταιρείες στον τομέα της πληροφορίας και των ειδήσεων είτε φυσικά στο κομμάτι της πολιτικής, όπου τους τελευταίους μήνες έχουμε δει πλείστες εξελίξεις. Εξελίξεις που με τους κλασικούς τρόπους ανάλυσης δεν θα μπορούσαμε να τις καταλάβουμε να τις αναλύσουμε, όπως το Brexit, αλλά και οι αμερικανικές εκλογές» τονίζει ο Έλληνας ειδικός.
Η τεχνολογία αιχμής και οι στοχευμένες καμπάνιες στην πολιτική
Ερωτηθείς αν η ανάλυση με βάση το προηγούμενο μοντέλο προσέγγισης των δυνάμει ψηφοφόρων είναι πλέον ξεπερασμένη και τα Μεγάλα Δεδομένα (σ.σ Big Data) αποτελούν πλέον απολύτως απαραίτητο εργαλείο στον χώρο της πολιτικής, ο κ. Γρηγοριάδης απάντησε πως εισερχόμαστε σε μια εποχή σημαντικής διαφοροποίησης: «το καινούριο είναι, και αυτή είναι η διαφοροποίηση, πως μέχρι σήμερα τα δεδομένα απλώς ενημέρωναν “κατόπιν εορτής” τους πολιτικούς και αυτούς που χάραζαν την επικοινωνιακή πολιτική. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι ότι δεν υπάρχει πλέον το ένα (ενιαίο) πολιτικό μήνυμα, που θα βγάλει ένας πολιτικός και το απευθύνει στον κόσμο. Τα Μεγάλα Δεδομένα βοηθούν τους ανθρώπους που τρέχουν τις καμπάνιες των πολιτικών να αξιολογήσουν να δημιουργήσουν ομάδες από διαφορετικούς ψηφοφόρους, σύμφωνα με χαρακτηριστικά τα οποία μέχρι τώρα δεν είχαμε στο νου μας» περιγράφει ο Έλληνας ειδικός.
Στη νέα εποχή της πολιτικής μάχης και χάραξης στρατηγικής τα επιτελεία που κάνουν χρήση αυτών των νέων τεχνολογικών εργαλείων, “μαθαίνουν” τον κάθε ψηφοφόρο και εστιάζουν πάνω σε κάθε ομάδα: «αν κάποιος για παράδειγμα είναι τελειομανής, είναι κοινωνικός ή του αρέσουν οι νέες εμπειρίες, κ.ο.κ, όλα αυτά είναι συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, που αν τα ξέρει ένας υπεύθυνος επικοινωνίας, μπορεί να δημιουργήσει διαφορετικά μηνύματα για κάθε ένα γκρουπ. Μιλάμε για χιλιάδες διαφορετικά μηνύματα διατυπωμένα με διαφορετικό τρόπο που απευθύνονται σε κάθε ομάδα. Δημιουργήθηκαν (σ.σ προεκλογικές καμπάνιες το τελευταίο διάστημα) επειδή τα Μεγάλα Δεδομένα ήταν εκεί. Μπορούμε έτσι να καταλάβουμε σε ποιο γκρουπ βρίσκονται οι ψηφοφόροι και ψηφιακός κόσμος δίνει τη δυνατότητα να τους δίνουμε διαφοροποιημένο μήνυμα».
Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις