Σε μία πολύ σημαντική ανακοίνωση προέβη η NASA. Όπως γνωστοποίησε, εντοπίστηκαν υπολείμματα λάβας σε τρύπες που βρέθηκαν κοντά στο Βόρειο Πόλο της Σελήνης, κάτι που μπορεί να σημαίνει ότι στα συγκεκριμένα σημεία υπήρχε ή και υπάρχει νερό σε στερεά μορφή.
Ένας από τους ειδικούς εξήγησε ότι η πιθανότητα ύπαρξης πάγου στο υπέδαφος, κάτω από τις στήλες λάβας που ανακαλύφθηκαν, είναι μεγάλη. Αν επιβεβαιωθούν οι υποθέσεις των επιστημόνων, με δεδομένο ότι η “σκοτεινή πλευρά” του φεγγαριού είναι προστατευμένη από την ακτινοβολία του Ήλιου και με πηγές νερού στο υπέδαφος, το συγκεκριμένο σημείο θα αποτελέσει την πιθανότερη τοποθεσία για την κατασκευή της πρώτης ανθρώπινης αποικίας εκτός Γης.
Όπως αναφέρεται στην επιστημονική έκθεση, τα υπολείμματα λάβας που εντοπίστηκαν είναι αποτέλεσμα ηφαιστειακής δραστηριότητας πριν από πολλά εκατομμύρια χρόνια. Αυτό ενδεχομένως να σημαίνει ότι η Σελήνη ήταν κάποτε ένας ενεργός πλανήτης ή έστω ουράνιο σώμα.
Η NASA έχει καταγράψει τουλάχιστον 200 στήλες λάβας, οι οποίες απεικονίζονται διαφορετικά από τους κρατήρες που έχουν σχηματιστεί μετά την πτώση μετεωριτών και άλλων ουράνιων σωμάτων στην επιφάνεια του “νεκρού” φεγγαριού.
Η δε περιοχή που ανακαλύφθηκαν οι στήλες λάβας, βρίσκεται σε απόσταση περίπου 550 χιλιομέτρων από το Βόρειο Πόλο της Σελήνης. Η έρευνα συνεχίζεται με τη συγκέντρωση στοιχείων και μετρήσεων.
The pits were identified using high-resolution images of the moon's surface (pictured) taken by Nasa's Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) probe. The pits appear as small rimless holes, typically 50 to 100 feet across (15 to 30 meters), with completely shadowed interiors (bottom)