Audi: Το ηλεκτρικό Q7 έχει τεράστια ιπποδύναμη

Audi: Το ηλεκτρικό Q7 έχει τεράστια ιπποδύναμη

Το νέο μοντέλο της Audi, το Q7 TFSI e Quattro αποτελεί ένα ακόμα ηλεκτρικό ή εξηλεκτρισμένο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας. Θα έχει το λογότυπο «TFSI e» και διαθέτει plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα που συνδυάζει βενζινοκινητήρα V6 τριών λίτρων με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος.

Η κορυφαία έκδοση της σειράς προσφέρει ισχύ 456 ίππων και 700 Nm ροπής, ενώ η πιο μικρή έκδοση προσφέρει 381 ίππους και 600 Nm ροπής.

Στο Audi Q7 TFSI e quattro τον ρόλο του κινητήρα εσωτερικής καύσης παίζει ένας από τους πιο σύγχρονους βενζινοκινητήρες της Audi, ο 3.0 TFSI. Ο εκλεπτυσμένος V6 με τη βοήθεια του turbo παράγει ισχύ 340 ίππων και ροπή 450 Nm. Η ισχύς για τον ηλεκτροκινητήρα παρέχεται από μια υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών και παρέχει ενεργειακή ισχύ 17,3 kWh σε τάση 308 Volts. Το σύστημα ψύξης της μπαταρίας, το οποίο καλύπτει και τον φορτιστή, σχηματίζει ξεχωριστό κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας.

Με ανεπαίσθητες αλλαγές κιβώτιο ταχυτήτων tiptronic 8-σχέσεων μεταφέρει τις δυνάμεις των δύο κινητήρων μέσω του διαφορικού quattro και στους τέσσερις τροχούς. Είναι εξοπλισμένο με μια ηλεκτρική αντλία λαδιού που εξασφαλίζει την απαραίτητη λίπανση, ενώ ο πυρήνας της μόνιμης τετρακίνησης quattro είναι ένα κεντρικό διαφορικό με καθαρά μηχανική ρύθμιση που κατανέμει τη ροπή μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα σε αναλογία 40:60 σε κανονική λειτουργία οδήγησης. Όταν απαιτείται, μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση.

Το Q7 60 TFSI e quattro έχει ισχύ 456 ίππων και ροπή 700 Nm επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα και φτάνει σε μια ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 240 km/h. Μέχρι ταχύτητες 135 km/h ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά μόνος του.

Η «μικρή» έκδοση, η Q7 55 TFSI e quattro παράγει 381 ίππους και ροπή 600 Nm. Από στάση φτάνει στα 100 km/h σε 5,9 δευτερόλεπτα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί επίσης να παράγει μόνο την κίνηση του αυτοκινήτου μέχρι την ταχύτητα των 135 km/h και μπορεί να επιτευχθεί ταχύτητα 240 km/h σε συνεργασία με τη μηχανή καύσης.

Και για τις δύο εκδόσεις η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 43 χιλιόμετρα σύμφωνα με τη μέτρηση WLTP, δηλαδή κοντά στον μέσο όρο των καθημερινών μετακινήσεων των Ευρωπαίων οδηγών.