Η ηλεκτροκίνηση και τα ηλεκτρικά οχήματα αμφισβητούνται από πολλούς λόγω της αδυναμίας των μπαταριών να τους δώσουν μεγαλύτερη αυτονομία. Η φράση «πολύ καλό το ηλεκτρικό όχημα αλλά…» βρίσκεται στα χείλη εκατομμυρίων χρηστών που τα χρησιμοποιούν ή θέλουν να τα χρησιμοποιήσουν. Το ζήτημα αυτό εξετάζει η αμερικανική τεχνολογική επιθεώρηση Clean Technica


Δύο τα ζητούμενα για τις μπαταρίες του μέλλοντος

  • Η μείωση του κόστους και η αύξηση της χωρητικότητας τους είναι το ζητούμενο καθώς οι υπάρχοντες οι υπάρχουσες μπαταρίες λιθίου έχουν σχεδόν φτάσει στα όριά τους με αποτέλεσμα να αναζητούνται διαρκώς νέες καινοτόμες λύσεις. Βασικό πρόβλημα συνιστά το κόστος μιας μπαταρίας ηλεκτρικού οχήματος το οποίο παραμένει υψηλό σε σύγκριση με το κόστος ενός ρεζερβουάρβενζίνης ή μιας δεξαμενής αερίου.Το Αμερικανικό υπουργείο ενέργειας εκτιμά ότι στο μέλλον το χαμηλό κόστος των πιλοτικών τεχνολογιών αποθήκευσης ενέργειας θα βοηθήσει τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να γίνουν ο κανόνας και όχι η εξαίρεση στις μεταφορές.
  • Το δεύτερο ζητούμενο αφορά τη συντήρηση και την επισκευή και αυτό επειδήη ηλεκτροκίνηση απαιτεί περιορισμένη συντήρηση συγκριτικά με τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο. Το μυστικό είναι οι νέες τεχνολογίες να παράξουν φθηνότερες και με μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας

Τρεις επανάστατικές προοπτικές στην ηλεκτροκίνηση

Ο ερευνητής Γκέρμπραντ Τσέντερ εργάζεται πάνω στο ζήτημα στο πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ στις ΗΠΑ και παρουσίασε μία πρόταση πριν περίπου ένα μήνα.

  • Πρότεινε την αντικατάστασή του κοβαλτίου και του νικελίου που χρησιμοποιούνται σήμερα στις μπαταρίες ιόντων λιθίου με σίδηρο ή μαγγάνιο διευκρινίζοντας πάντως ότι η τεχνολογία δεν θα είναι διαθέσιμη για ευρεία χρήση πριν από 5 ή 6 χρόνια.

  • Ένας άλλος τύπος τεχνολογίας είναι η μπαταρία στερεού τύπου που θα μπορούσε να κυκλοφορήσει νωρίτερα στην αγορά στη συγκεκριμένη περίπτωση αντί να χρησιμοποιείται υγρός ηλεκτρολύτης η μπαταρία βασίζεται σε ένα στερεό εύφλεκτο υλικό. Η τεχνολογία αυτή θα βοηθούσε εκτός των άλλων στη μείωση του κόστους εξαλείφοντας την ανάγκη να κατασκευαστούν επιπλέον συστήματα στην μπαταρία. θα συνέβαλε επίσης στη βελτίωση της χωρητικότητας της, μειώνοντας το βάρος και αφήνοντας περισσότερο χώρο για τα στοιχεία που αποθηκεύουν την ενέργεια.

  • Τρίτη πρόταση είναι η «Πολυδύναμη Μπαταρία». Όπως εξηγούν οι μελετητές του Μπέρκλεϊαντί να χρησιμοποιηθούν ιόντα λιθίου θα αντικατασταθούν με υλικά που τα ιόντα τους αντέχουν περισσότερο φορτίο όπως μαγνήσιο ασβέστιο ή ενδεχομένως αλουμίνιο.Αυτές οι λεγόμενες πολυδύναμες μπαταρίες θα μπορούσαν να είναι μικρότερες σε όγκο και πιο ισχυρές από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Για αυτήν την τεχνολογία όμως θα χρειαστούν 10 χρόνια μέχρι να φτάσουμε στην διάθεσή τους στις αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μέχρι τότε πάντως οι μπαταρίεςθα παραμένουν με υψηλό κόστος, μεγάλο μέγεθος και περιορισμένο αποθηκευτικό χώρο σε σχέση με τις ανάγκεςκαι οι χρήστες θα πρέπει να φορτίζουν τακτικά ενδεχομένως και κάθε βράδυ

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις