Ο CEO του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, σε συνέντευξη του στο BBC, αποκάλυψε πως η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης θα ξεκινήσει «να κατεβάζει» τα fake news που θα βρίσκει σχετικά με την πανδημία. Μάλιστα, είχε ως παράδειγμα αναρτήσεις όπως «αυτή είναι η αποδεδειγμένη θεραπεία για τον κορονοϊό», οι οποίες θα «χάνονται» από το FB.

Σχετικά με τη συνδρομή του facebook στην αντιμετώπιση της πανδημίας, ο Ζάκερμπεργκ δήλωσε τα εξής:

«Εστιάσαμε σε τρία βασικά σημεία. Πρώτον, να ανταποκριθούμε στην οξεία υγειονομική κρίση. Δεύτερον, να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να μείνουν συνδεδεμένοι με τους αγαπημένους τους και τρίτον, στην οικονομική ανάκαμψη. Αυτή την περίοδο, παρακολουθούμε τις μικρές επιχειρήσεις να υποφέρουν, δυσκολεύονται να παραμείνουν ανοιχτές ενώ ο κόσμος μένει στο σπίτι. Αυτό σημαίνει ότι εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τις δουλειές τους, γι’ αυτό κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βοηθήσουμε τις μικρές επιχειρήσεις να επιβιώσουν».

Δεν είναι κανείς σε θέση, αυτή τη στιγμή, να γνωρίζει αν η πρωτοβουλία του Ζάκερμπεργκ θα αποφέρει καρπούς, τουλάχιστον τους αναμενόμενους. Αν, όμως, λάβουμε υπόψη την πρόσφατη έρευνα του πανεπιστημίου της Οτάβα που αναφέρει ότι περισσότερα από ένα στα τέσσερα βίντεο, ανάμεσα στα πιο δημοφιλή στο YouTube, περιέχουν παραπλανητικές ή ανακριβείς πληροφορίες σχετικά με τον κορονοϊό και τη νόσο Covid-19, τότε ίσως ένα «ξεσκαρτάρισμα» να μην είναι κακή ιδέα.

Χρήστες και επισκεψιμότητα στο facebook:

Το Facebook είχε το 2013 πάνω από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες. Επίσης, το Facebook είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ανέβασμα φωτογραφιών με πάνω από 14 εκατομμύρια φωτογραφίες καθημερινά. Με αφορμή τη δημοτικότητά του, το Facebook έχει υποστεί κριτική και κατηγορηθεί σε θέματα που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα και τις πολιτικές απόψεις των ιδρυτών του. Ωστόσο η συγκεκριμένη ιστοσελίδα παραμένει η πιο διάσημη κοινωνική περιοχή δικτύωσης σε πολλές αγγλόφωνες χώρες. Το Facebook είναι ένας καλός τρόπος δικτύωσης με φίλους και γνωστούς. Παρά το ότι ενέχει κινδύνους (κυρίως για παραβίαση προσωπικών δεδομένων), ο προσεκτικός χρήστης δεν έχει πρόβλημα. Το Facebook ακόμα παρέχει παιχνίδια και υπάρχει η δυνατότητα ανεβάσματος φωτογραφιών και βίντεο.

Σύμφωνα με την comScore, το Facebook είναι το κορυφαίο σε επισκεψιμότητα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, καθώς πέρασε το Myspace τον Απρίλιο του 2008. Σύμφωνα με τους ανεξάρτητους παρόχους στοιχείων επισκεψιμότητας Alexa και SimilarWeb, το Facebook είναι δεύτερο και πρώτο σε επισκεψιμότητα αντίστοιχα, έχει την υψηλότερη επισκεψιμότητα ανάμεσα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχοντας περισσότερους από 20 δισεκατομμύρια επισκέπτες ανά μήνα για το Μάιο του 2015