Renault: Κινδυνεύει με «αφανισμό» - Η δήλωση του υπουργού οικονομικών της Γαλλίας
Η έξαρση της πανδημίας σε παγκόσμιο επίπεδο είναι λογικό να έχει καταφέρει να «αγγίξει» ακόμη και κολοσσούς της οικονομίας, που κινδυνεύουν ακόμη και με... εξαφάνιση. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή της Renault, η οποία κινδυνεύει με «αφανισμό». Τον συγκεκριμένο κίνδυνο επισήμαινε, μέσω σχετικής του δήλωσης, ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λε Μερ, ο οποίος τόνισε πως αυτό θα είναι αναπόφευκτο, εάν δεν λάβει σύντομα οικονομική υποστήριξη. Την εκτίμηση του την έκανε σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό Europe 1, ενώ προσέθεσε πως η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να προσαρμοστεί στη νέα κατάσταση.
Μεταξύ άλλων, η εταιρεία θα πρέπει να προσπαθήσει να διατηρήσει όσο περισσότερες θέσεις εργασίας γίνεται στη Γαλλία, αλλά και να παραμείνει ανταγωνιστική, σύμφωνα με τον Υπουργό. Από εκεί και πέρα, ο Λε Μερ ανέφερε στην εφημερίδα Le Figaro ότι δεν έχουν πέσει οι υπογραφές για το δάνειο 5 δισ. ευρώ για τη Renault, με τις διαπραγματεύσεις συνεχίζονται. Πάντως, ο πρόεδρος της Renault Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ εργάζεται σκληρά πάνω σε ένα νέο σχέδιο στρατηγικής και έχει τη στήριξη της γαλλικής κυβέρνησης.
Η ίδρυση της Renault
Η εταιρεία Renault ιδρύθηκε το 1898 ως Société Renault Frères (Εταιρεία Αδελφών Ρενώ) από τον Λουί Ρενώ (Louis Renault) και τους αδελφούς του Μαρσέλ (Marcel Renault) και Φερνάν (Fernand Renault). Ο Λουί ήταν ένας εξαιρετικά ευφυής και πολλά υποσχόμενος νεαρός μηχανικός, ο οποίος είχε μάλιστα ήδη σχεδιάσει και κατασκευάσει αρκετά μοντέλα πριν ενωθεί με τους αδελφούς του, που είχαν ήδη αποκτήσει εμπειρία στον τομέα των επιχειρήσεων, δουλεύοντας για την επιχείρηση υφασμάτων του πατέρα τους. Συγκεκριμένα, στην οικογενειακή επιχείρηση, ο Λουί διαχειριζόταν τον τομέα του σχεδιασμού και της παραγωγής, ενώ ο Μαρσέλ και ο Φερνάν ασχολούνταν με τη διεύθυνση της εταιρείας. Το πρώτο αυτοκίνητο Ρενώ, το Renault Voiturette, πουλήθηκε σε ένα φίλο του Λουί, αφού έκανε μία δοκιμή οδήγησης. Μάλιστα ο πελάτης ήταν τόσο ενθουσιασμένος με τον τρόπο που το όχημα κινούνταν στους δρόμους, που το αγόρασε χωρίς δεύτερη σκέψη.
Οι αδελφοί Ρενώ αναγνώρισαν αμέσως την δημοσιότητα, την οποία θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί η εταιρεία τους με τη συμμετοχή των οχημάτων της σε αγώνες και η Renault έγινε γνωστή μετά τις άμεσες επιτυχίες της στους πρώτους αγώνες από πόλη σε πόλη της Γαλλίας, γεγονός που έφερε την άμεση επέκταση της εταιρείας. Τόσο ο Λουί όσο και ο Μαρσέλ Ρενώ οδηγούσαν τα αυτοκίνητα της εταιρείας στους αγώνες, όμως ο Μαρσέλ σκοτώθηκε σε ένα δυστύχημα κατά τη διάρκεια του αγώνα του 1903 Παρίσι - Μαδρίτη. Παρόλο που ο Λουί Ρενώ δεν συμμετείχε ξανά σε αγώνες από τότε, οι δραστηριότητες της εταιρείας του συνεχίστηκαν και αναπτύχθηκαν, όπως το Renault AK 90CV, που κέρδισε το πρώτο Γκραν Πρι το 1906. Ο Λουί ανέλαβε τη διοίκηση της εταιρείας ως ο μόνος εναπομείνας αδελφός Renault, όταν το 1906 ο Φερνάν αποσύρθηκε για λόγους υγείας.