Με φόντο το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα ένα Enfield 8000, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε τα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση. Το εμβληματικό αυτοκίνητο για την ελληνική βιομηχανία,  ήταν παρκαρισμένο δίπλα στον Πρωθυπουργό και απέσπασε όλα τα βλέμματα κατά τη διάρκεια της ομιλίας του. Μάλιστα είχε εκφραστεί η επιθυμία εκ μέρους του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας να αναδειχθεί ο ισχυρός συμβολισμός του θρυλικού αυτού οχήματος, υπενθυμίζοντας ότι η Ελλάδα υπήρξε πρωτοπόρος στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και υπογραμμίζοντας παράλληλα τις δυνατότητες της χώρας μας για τη μετάβαση σε μια νέα περίοδο βιομηχανικής παραγωγής.

Το Enfield 8000, είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα στην αρχή της δεκαετίας του ’70. Παρά τη βρετανική καταγωγή του, έφερε ελληνική υπογραφή, καθώς ιδιοκτήτης της εταιρείας ήταν ο οραματιστής Ανδριώτης εφοπλιστής Γιάννης Γουλανδρής, ενώ την ευθύνη για το project είχε αναλάβει ένας Έλληνας μηχανικός, απόφοιτος του ΜΙΤ, ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς. Η εξέλιξη του αυτοκινήτου πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία, όπου και κατάφερε να διακριθεί σε ένα διαγωνισμό του Συμβουλίου Ηλεκτρικής Ενέργειας απέναντι στις προτάσεις της Ford και της Leyland για την προμήθεια περίπου εξήντα αυτοκινήτων, αριθμός που, αν και μικρός, ήταν ικανός για να δημιουργηθεί για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία της αυτοκίνησης μια μικρή γραμμή παραγωγής ενός ηλεκτρικού τετράτροχου.

Πριν πρακτικά ξεκινήσει η κατασκευή του αυτοκινήτου, ο Γιάννης Γουλανδρής αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο στην Αγγλία και να μεταφέρει τη γραμμή παραγωγής στη Σύρο, στο κτίριο ενός παλιού κλωστηρίου, πολύ κοντά στα ναυπηγεία του Νεωρίου που είχε αποκτήσει λίγα χρόνια νωρίτερα. Το πρώτο Enfield της Σύρου κύλησε τον Οκτώβριο του 1973 – τι φοβερή συγκυρία, αλήθεια, τέσσερις δεκαετίες μετά, να έχουμε στα χέρια μας για δοκιμή ένα πολλά υποσχόμενο ηλεκτρικό αυτοκίνητο…

Το πρώτο Enfield «είδε» βγήκε στους δρόμους της Σύρου τον Οκτώβριο του 1973. Το Εnfield 8000 είναι 2θέσιο, με χώρο αποσκευών πίσω από την πλάτη των επιβατών. Το σχήμα του έχει έντονη αεροδυναμική. Η αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας στο Enfield γίνεται σε οκτώ μπαταρίες μολύβδου, έξι στοιχείων και χωρητικότητας 120 Ah, μοιρασμένες στο εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος. Δίνουν κίνηση στον ηλεκτροκινητήρα συνεχούς ρεύματος των μόλις 8,2 ίππων που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ για τα βοηθητικά κυκλώματα φροντίζει μία επιπλέον μπαταρία 55 Αh. To Enfield ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο για να είναι ελαφρύ και να έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά. Συνολικά, η παραγωγή της Σύρου έφτασε τις 120 μονάδες.

Τα χαρακτηριστικά του Enfield Ε8000

Κατασκευάστηκε στη Σύρο(1973 – 1976)
Τελική ταχύτητα: 65 χλμ./ώρα
Ιπποδύναμη: 8,2 hp
Αυτονομία: 64 χλμ
Χρόνος φόρτισης: 8 ώρες
8 μπαταρίες μολύβδου των 12v
Επιτάχυνση: 0-64 χλμ/ώρα σε 25 δευτερόλεπτα
Μήκος: 2,84 μέτρα
Πλάτος: 1,42 μέτρα
Ύψος: 1,40 μέτρα
Τιμή (όταν κατασκευάστηκε): 2.800 λίρες

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις