Οι διαδικτυακές δαπάνες της εορταστικής περιόδου θα αγγίξουν το 2022 τα 210 δισ. δολάρια, αύξηση κατἀ 2,5% από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την Adobe. Την ώρα, ωστόσο, που οι καταναλωτές ετοιμάζονται να βρουν την καλύτερη προσφορά, οι εγκληματίες του Κυβερνοχώρου εκμεταλλεύονται την αναστάτωση που επικρατεί στην αγορά και παρουσιάζουν δικές τους «προσφορές» με τη μορφή καμπάνιας ηλεκτρονικού “ψαρέματος” και παρόμοιων ψεύτικων δικτυακών τόπων.

Παραδείγματα “μαϊμού” προσφορών

Ερευνητές της Check Point παρατήρησαν ένα κακόβουλο ηλεκτρονικό μήνυμα ηλεκτρονικού «ψαρέματος» (phishing) που στάλθηκε από τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου “[email protected] [.] com” και πλαστογραφήθηκε για να εμφανιστεί ως απεσταλμένο από την εταιρεία «Louis Vuitton». Το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είχε τον τίτλο «Black Friday Sale. Starts at $100. You’ll Fall in Love with Prices». Όλοι γνωρίζουν φυσικά πως ο διάσημος γαλλικός οίκπος ουδέποτε κάνει εκπτώσεις πολλώ δε μάλλον προσφορές!

Παραδόσεις προσφορών

Οι κυβερνοεγκληματίες δεν εκμεταλλεύονται μόνον τη διαδικασία αγοράς, αλλά και το στάδιο παράδοσης των προϊόντων σε προσφορά. Ένα καλό παράδειγμα είναι μια σειρά μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που πλαστοπροσωπούν την εταιρεία DHL. Τα mail  εστάλησαν από τη διεύθυνση [email protected] [.] com, έτσι πλαστογραφημένα, ώστε να φαίνεται πως είχαν σταλεί από τη διεύθυνση «SHIPMENT TRACKING» της εταιρείας παραδόσεων.

Προστασία

Αυτά που πρέπει να κάνετε για να προστατευτείτε από τους απατεώνες του Διαδικτύου είναι να κάνετε τις αγορές σας από αυθεντική και αξιόπιστη πηγή, να δίνετε προσοχή στις διευθύνσεις URL, να μην “τσιμπάτε” σε προσφορές πολύ καλές για να είναι αληθινές, να εξετάζετε εάν η διεύθυνση URL ξεκινά με HTTPS  (δείκτης συμμόρφωσης με τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας),  να είστε επιφυλακτικοί με τα email επαναφοράς κωδικού πρόσβασης.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις